۱۳:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹

توضیحات سردار مومنی درباره حادثه اتوبان قم

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با تشریح جزئیات حادثه دلخراش و نادر تصادف شب گذشته دو دستگاه اتوبوس در اتوبان تهران – قم گفت: شرکت تولیدکننده اتوبوس اسکانیا 50 درصد در این حادثه مقصر شناخته شده است.

172058_702.jpgمبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام):

سردار دکتر اسکندر مومنی که شب گذشته و ساعاتی پس از رخداد حادثه در صحنه حاضر بود در حاشیه آن و افزود: حوالی ساعت ۲۳ شامگاه دوشنبه یک دستگاه اتوبوس اسکانیا که از اصفهان به تهران در حال حرکت بود،‌ در حوالی کیلومتر ۲۸ اتوبان قم – تهران بعد از مجتمع مهتاب به علت ترکیدگی لاستیک جلو از بغل با یک دستگاه سواری هوندا برخورد و پس از آن با شکستن گاردریل وسط وارد مسیر مقابل می‌شود.

وی افزود: در همین حال یک دستگاه اتوبوس اسکانیای دیگر که از تهران به اردکان یزد در حال تردد بود با مشاهده اتوبوسی که از لاین مخالف وارد مسیر شد سعی به فرار کرد و به سمت راست منحرف شد، اما متاسفانه هر دو اتوبوس به صورت رخ به رخ در لاین سمت راست با هم برخورد کردند.

رییس پلیس راهور ناجا با اشاره به اینکه هر دو اتوبوس اسکانیا پس از حادثه دچار حریق شدند، گفت: به علت ضعف بدنه اتوبوس‌ها و نقص در سیستم برق رسانی هر دو اتوبوس اسکانیا پس از حادثه دچار آتش سوزی شدند که تعدادی از مسافران عقب موفق شدند با شکستن شیشه اتوبوس از آتش سوزی فرار کرده و خود را به بیرون پرتاب کنند.

وی تاکید کرد: بر اساس آخرین آمارها در این حادثه ۴۴ تن کشته و ۳۹ تن مجروح شدند که حال اکثر مجروحان مساعد گزارش شده و تنها سه تا چهار تن از مجروحان حال مساعدی ندارند.

رییس پلیس راهور ناجا علت این حادثه بر اساس بررسی اولیه کارشناسان پلیس راه را ترکیدگی لاستیک اتوبوس و علت تشدید کننده آن را آتش سوزی اتوبوس‌ها عنوان کرد و گفت: متاسفانه طی چند وقت اخیر چندین مورد تصادف اتوبوس اسکانیا به شکل های مشابه رخ داده که در اکثر موارد این اتوبوس‌ها به دلیل ضعف بدنه و نقص سیستم برق رسانی دچار آتش سوزی شدند.

وی با اشاره به اینکه سهم شرکت تولید کننده اتوبوس نیز در این حادثه مشخص شده است، گفت: بر این اساس شرکت تولید کننده اتوبوس اسکانیا (عقاب افشان) ۵۰ درصد در این حادثه مقصر شناخته شده است.

رییس پلیس راهور ناجا از تشکیل تیم ویژه بررسی صحنه تصادف اتوبوس‌های اسکانیا خبر داد و گفت: هم اکنون این تیم کارشناسی در صحنه حادثه حاضر هستند و در حال بررسی اند که اطلاعات تکمیلی در این خصوص متعاقبا اعلام می‌شود.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران
:::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

23 - 22 =