۰۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷

توصیه امام به پسر جهان پهلوان تختی

بابک به امام می‌گوید: من تا به حال سه افتخار بزرگ دارم: ۱- به حضور امام امت رسیده‌ام. ۲- فرزند جهان پهلوانی چون تختی هستم. ۳- این انقلاب به رهبری امام به پیروزی رسیده است. امام بعد از اینکه حرفهای بابک تمام می‌شود، دستی به سر بابک می‌کشند و او را می‌بوسند و فقط دو سه کلمه‌ای که دریایی از معانی را در برمی‌گیرد به بابک گفتند. و این خود می‌تواند سرمشقی برای تمام ورزشکاران شود. امام فرمودند: «پسرم، سعی کن همیشه پهلوان باشی نه قهرمان»

Takhti-and-his-motherمبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام): روز ۱۷ دی، سالروز درگذشت مشکوک کشتی گیر بااخلاق و قهرمان نامدار کشور، مرحوم غلامرضا تختی است که روایت هایی از مخالفت آشکار او با رژیم شاه وجود دارد.

۱۴ دی ۱۳۵۸؛ یک سال پس از پیروزی انقلاب و در  آستانه دوازدمین سالگرد درگذشت مرحوم تختی، خانواده او در قم با امام خمینی دیدار کردند. گزارش این دیدار که اولین بار در روزنامه جمهوری اسلامی (مورخ ۱۷/۱۰/۱۳۵۸، ص ۷) منتشر شد، در جلد ۱۲ صحیفه امام (ص ۲۹) آمده است:

روز جمعه بابک و خانم شهلا توکلی، همسر مرحوم تختی، به حضور امام شرفیاب شدند. هنگام ظهر بود و موقع ناهار. آنها ناهار را که نان و سیب زمینی بود به اتفاق امام صرف نمودند. بعد از ناهار بابک به امام می‌گوید: من تا به حال سه افتخار بزرگ دارم: ۱- به حضور امام امت رسیده‌ام. ۲- فرزند جهان پهلوانی چون تختی هستم. ۳- این انقلاب به رهبری امام به پیروزی رسیده است. امام بعد از اینکه حرفهای بابک تمام می‌شود، دستی به سر بابک می‌کشند و او را می‌بوسند و فقط دو سه کلمه‌ای که دریایی از معانی را در برمی‌گیرد به بابک گفتند. و این خود می‌تواند سرمشقی برای تمام ورزشکاران شود. امام فرمودند:

«پسرم، سعی کن همیشه پهلوان باشی نه قهرمان».

(تصویر: مادر مرحوم تختی، فرزندش را با قرآن بدرقه می کند)

::::

 

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

82 + = 90