۰۷:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۸

مجلس تحقیق و تفحص از صدا و سیما را کلید زد

دیروز جمعی از نمایندگان طرح تحقیق و تفحص از سازمان صداوسیما را به هیات رییسه مجلس ارائه کردند. جواد هروی با اعلام این خبر و با بیان اینکه توزیع ناعادلانه اعتبارات موجب شده که امکانات، تجهیزات فنی و اختصاص بودجه‌های لازم در مناطق محروم مورد توجه قرار نگیرد، به وظایف صداوسیما اشاره کرد و گفت: با توجه به این وظایف، تحقیق و تفحص از این سازمان پیگیری شده و با توجه به داشتن حدنصاب لازم امضاها امروز به هیات رییسه تقدیم شد.

مبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام): این روزها عزت‌الله ضرغامی و اموراتش به‌شدت زیر ذره بین دولت و مجلس قرار گرفته است منتقدان یک روز از توزیع نا عادلانه اعتبارات در سازمان شکوه می‌کنند و روز دیگر از اعمال سلایق جناحی و شخصی در سمت و سوی برنامه‌های رسانه ملی انتقاد می‌کند.

در حالی که قریب به دو هفته‌یی می‌شود که حسام‌الدین آشنا، نماینده رییس‌جمهور در هیات نظارت بر صداوسیما گلایه‌های پاستور نشینان از شیوه مدیریتی صداو سیما در انعکاس اخبار مربوط به قوه مجریه و دولتمردان را رسانه‌یی می‌کند و گاه در این مسیر دست به افشاگری می‌زند مثل رو کردن «درخواست ضرغامی از روحانی برای اخذ بودجه‌ای برابر با بودجه کل سازمان صداو سیما» مجلس نیز به تکاپو افتاده است تا عملکرد رسانه ملی در سال‌های اخیر را مورد واکاوی قرار دهد.

در همین راستا هم دیروز جمعی از نمایندگان طرح تحقیق و تفحص از سازمان صداوسیما را به هیات رییسه مجلس ارائه کردند. جواد هروی با اعلام این خبر و با بیان اینکه توزیع ناعادلانه اعتبارات موجب شده که امکانات، تجهیزات فنی و اختصاص بودجه‌های لازم در مناطق محروم مورد توجه قرار نگیرد، به وظایف صداوسیما اشاره کرد و گفت: با توجه به این وظایف، تحقیق و تفحص از این سازمان پیگیری شده و با توجه به داشتن حدنصاب لازم امضاها امروز به هیات رییسه تقدیم شد.

نماینده رییس‌جمهور در شورای نظارت بر صدا و سیما نیز دیروز در جدیدترین سخنانش درباره صدا و سیما گفت: دوره ریاست رییس فعلی سازمان صدا و سیما به تدریج دارد تمام می‌شود و لازم نیست کسی برای این کار [تغییر رییس این سازمان] تلاش بکند. حسام‌الدین آشنا، مشاور روحانی در امور فرهنگی در پاسخ به این پرسش که «برخی معتقدند مطرح کردن بحث‌هایی مانند تغییر مجری مصاحبه با رییس‌جمهور و انتقادهای اخیر دولتی‌ها به صدا و سیما، سناریویی است برای تغییر رییس این سازمان. نظر شما در این باره چیست؟» به مهر گفت: دوره ریاست رییس فعلی سازمان صدا و سیما به تدریج دارد تمام می‌شود و لازم نیست کسی برای این کار تلاش بکند. این در حالی است که کمتر از پنج ماه به پایان ریاست یک دهه‌یی ضرغامی بر رسانه ملی باقی مانده است و همین امر سبب شده است که در روزهای اخیر گمانه‌زنی‌ها بر سر جانشین احتمالی ضرغامی قوت بگیرد.

در خبر دیگر روز گذشته دبیر شورای نظارت بر سازمان صداوسیما گفت: متاسفانه آقای حسام‌الدین آشنا از حداقل اطلاعات درخصوص عملکرد صد درصد موفق شورای نظارت در تحلیل محتوا و اجرا در عملکرد سازمان صداوسیما که طی ده‌ها مجلد کارشناسی منتشر شده برخوردار است. به گزارش فارس وی در پایان تاکید کرد: بهترین روش برای برخورد با اظهارات غیرمسوولانه و غیرواقعی آقای آشنا شکایت شورا به آقای رییس‌جمهور و جایگزینی فردی در مقام ایشان با اعتقاد به جایگاه قانونی شورای نظارت است.

در پاسخ به این اظهارنظر آشنا نیز دیروز در گفت‌وگو با فارس گفت: باید علیه یکدیگر صحبت کنیم. شورای نظارت به صدا و سیما یک شورای واحد است و باید از جایگاه آن صیانت کرد.

منبع: اعتماد

::::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

2 + 3 =