۰۷:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۶

نامه نگاری امام و موسوی درباره زندانیان گروهکی

نامه های امام خمینی و مسئولان نظام درباره زندانیان گروهک های سیاسی جزو اسناد مهم انقلاب است که عموما با آن برخورد گزینشی صورت گرفته و گروه های مختلف در جهت اهداف سیاسی خود آنها را تحلیل و تفسیر کرده اند. یکی از این اسناد، پاسخ امام خمینی(ره) به نامه نخست وزیر وقت درباره امکان اشتغال زندانیان آزاد شده گروهک های ضدانقلاب (مورخ ۶ اردیبهشت ۱۳۶۸ / ۱۹ رمضان ۱۴۰۹) است که در پی دستور امام برای آزادی این زندانیان نوشته شده است.

مبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام): نامه های امام خمینی و مسئولان نظام درباره زندانیان گروهک های سیاسی جزو اسناد مهم انقلاب است که عموما با آن برخورد گزینشی صورت گرفته و گروه های مختلف در جهت اهداف سیاسی خود آنها را تحلیل و تفسیر کرده اند. یکی از این اسناد، پاسخ امام خمینی(ره) به نامه نخست وزیر وقت درباره امکان اشتغال زندانیان آزاد شده گروهک های ضدانقلاب (مورخ ۶ اردیبهشت ۱۳۶۸ / ۱۹ رمضان ۱۴۰۹) است که در پی دستور امام برای آزادی این زندانیان نوشته شده است.

در این نامه که در جلد ۲۱ صحیفه امام خمینی (صفحه ۳۶۶) آمده، میرحسین موسوی، نخست وزیر وقت نوشته است:

بسمه تعالی. محضر مبارک رهبر کبیر انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، حضرت آیت الله العظمی امام خمینی – مد ظله العالی. با تقدیم سلام و تحیات به استحضار می‌رساند، بعد از دستور حضرتعالی مبنی بر آزادی زندانیان گروهکی و تأمین امکانات اشتغال افراد آزاد شده، دولت خدمتگزار، همّ خود را در این زمینه به کار برده است، ولی از آنجا که برخی از این افراد، قبل از دستگیری در مشاغل حساس از قبیل معلمی و از این نوع خدمت می‌کرده‌اند، و اکنون به نظر می‌رسد گماردن آنها در همان مسئولیتها چندان به صلاح نخواهد بود، و ممکن است خدای ناکرده آثار و تبعات سوئی به دنبال داشته باشد، استدعا دارد موافقت فرمایید در مواردی که دولت مصلحت می‌داند افراد یاد شده در مشاغل دولتی دیگری که از حساسیت کمتری برخوردار هستند به کار گمارده شوند.

از خداوند متعال طول عمر توأم با سلامت آن امام عزیز را مسئلت دارم.

- میرحسین موسوی، نخست وزیر – ۶ / ۲ / ۶۸

امام خمینی هم در پاسخ نوشته اند:

بسمه تعالی

موافقت می‌شود. ان شاء الله تعالی موفق باشید.

روح الله الموسوی الخمینی

::::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

88 + = 98