۰۸:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹

گلایه محجوب از دولت برای عدم صدور مجوز راهپیمایی کارگران

محجوب با گلایه از مسوولان به ویژه وزارت کشور با طرح سوالی اظهار داشت: چرا در اولین سال دولت تدبیر و امید حق برگزاری راهپیمایی را در روز کارگر که بر اساس اصل 27 قانون اساسی حقی طبیعی برای کارگران محسوب می‌شود از آنها دریغ کردید؟ این عضو فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در برخی از استانداری‌ها با ستاد کارگران شرط کرده بودند که اجازه برگزاری راهپیمایی بیش از 400 نفر را ندارند، افزود: آیا این محترم شمردن اصل 27 قانون اساسی و احترام گذاشتن به حقوق کارگران است؟

mahjob - kargar (1)مبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام): نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات با گلایه از اینکه مسوولان وزارت کشور با مجوز راهپیمایی کارگران موافقت نکردند، گفت: چرا در اولین سال دولت تدبیر و امید حق برگزاری راهپیمایی را در روز کارگر که بر اساس اصل ۲۷ قانون اساسی حقی طبیعی برای کارگران محسوب می‌شود از آنها دریغ کردید؟

به گزارش ایلنا «علیرضا محجوب» در جلسه علنی مجلس در نطق میان دستور خود ضمن تبریک حلول ماه رجب طی سخنانی اظهار داشت: برخود لازم می‌دانم که از رهبر عزیز انقلاب به مناسبت فرمایشات ارزنده ایشان در روز دهم اردیبهشت و همچنین سخنان رییس‌جمهور و تمامی شرکت‌کنندگان در مراسم روز کارگر قدردانی کنم.

نماینده مردم تهران – ری و شمیرانات با بیان اینکه مراسم هفته کارگر در سال ۹۳ به خوبی آغاز و برگزار شد، یادآور شد: با وجود برگزاری مناسب مراسم هفته کارگر یک نقصان اساسی در این خصوص وجود دارد و آن هم عدم صدور مجوز برای راهپیمایی کارگران بود. وی با یادآوری این نکته که از سال ۸۷ تا سال ۹۳ هیچ مجوزی برای راهپیمایی کارگران صادر نشده است، گفت: کارگران سال‌هاست که می‌خواهند مانند سایر کارگران جهان در این روز به راهپیمایی بپردازند.

محجوب با گلایه از مسوولان به ویژه وزارت کشور با طرح سوالی اظهار داشت: چرا در اولین سال دولت تدبیر و امید حق برگزاری راهپیمایی را در روز کارگر که بر اساس اصل ۲۷ قانون اساسی حقی طبیعی برای کارگران محسوب می‌شود از آنها دریغ کردید؟

این عضو فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در برخی از استانداری‌ها با ستاد کارگران شرط کرده بودند که اجازه برگزاری راهپیمایی بیش از ۴۰۰ نفر را ندارند، افزود: آیا این محترم شمردن اصل ۲۷ قانون اساسی و احترام گذاشتن به حقوق کارگران است؟ وی بار دیگر با تاکید بر اینکه راهپیمایی در روز کارگر جزو حقوق شناخته شده کارگران است، گفت: از هم اکنون انتظار داریم که تا سال ۹۴ برای راهپیمایی کارگران در روز کارگر مجوز صادر شود.

نماینده مردم تهران – ری و شمیرانات همچنین در خصوص موارد دیگری همچون استمرار طرح سبد کالا برای کارگران، حل مشکل قراردادهای معین برای دوهزار و ۵۰۰ هزار از بازرسان صنعت – معدن و تجارت که مرتب با تجمع در مقابل مجلس به این موضوع اعتراض دارند؛ حل مشکلات بازنشستگی مشاغل سخت و زیان‌آور و حل مشکل تعاونی‌ها و اشخاصی که از وزارت جهاد کشاورزی زمین اختیار کرده و پول آن را پرداخت کرده‌اند تذکر داد.

محجوب در پایان با اشاره به لاینحل ماندن مشکل دریاچه ارومیه و خشک شدن روزبه‌روز آن گفت: آنچه می‌توانم از شما درخواست کنم این نکته است که در مسائل ملی و منطقه‌یی اولویت‌های اساسی مهم را نباید فراموش کرد.

منبع: اعتماد

::::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

1 + = 7