۱۳:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۹

اینفوگرافی: تاریخچه جنگ‌های شیمیایی

«مبارزه» (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام)

«مبارزه» (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام):

در طول هشت سال جنگ تحمیلی، دولت عراق با کمک بسیاری از کشورها و نیز نقض حقوق بین‌الملل، مکرراً از سلاح‌های شیمیایی و میکروبی بر علیه ایران استفاده کرده است.

این اقدام نه تنها در مناطق جنگی، بلکه بر علیه مردم بی دفاع کشورمان و حتی مردم عراق نیز صورت پذیرفته است. در تاریخ ۷ و ۸ تیرماه ۱۳۶۶، هواپیماهای بمب افکن عراقی با بمب‌های شیمیایی به ۴ نقطه پر ازدحام شهر سردشت حمله کرده و هزاران نفر از مردم بی‌گناه آن شهر و اطراف آن را آماج گازهای کشده و دهشتناک شیمیایی قراردادند.

دردمندتر آن است که این حملات از چشم جهانیان پوشیده ماند. رسانه‌های غرب که دولتهای آنها تامین‌کننده این سلاح‌های مرگ‌آفرین بودند به عدم انعکاس این حقایق دردناک و کتمان آن پرداختند.

حملات شیمیایی این رژیم علیه سربازان ایرانی در طول جنگ همواره ادامه یافت و این امر در حالی بود که دولت عراق خود به تنهایی توان ساخت سلاح‌های میکروبی و شیمیایی را نداشت.

دولت آمریکا در چراغ سبز دادن به کشورهای اروپایی و ارسال فناوری این گونه سلاح‌ها به طور مستقیم و غیرمستقیم مرتباً حقوق بین‌الملل را در ممنوعیت تولید و تکثیر و استفاده از سلاح‌های شیمیایی و میکروبی نقض میکرد.

در همین رابطه رسانه‌های غربی در بسیاری از موارد به دست داشتن دولت هایشان در تجهیز عراق به سلاح‌های شیمیایی و میکروبی اعتراف کرده‌اند.

mobareze.ir - history-of-chemical-warfare-farhangnews

برای دیدن تصویر در ابعاد بزرگ روی آن کلیک نمایید

منبع:فرهنگ نیوز

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

69 - 64 =