۱۵:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴

مجید انصاری: برخی در این ۴سال از زندگی ساقط شده‌اند

امیدوارم جریانات تمامیت و مردم ستیز از فلسفه تشکیل جمهوری اسلامی درس بگیرند. تاکید رهبری بر لزوم حضور همه افراد علاقمند به ایران در انتخابات باید بعنوان سیاست کلی نظام تبدیل به "قانون" شود.

برخی در این ۴سال از زندگی ساقط شده‌اند

«مبارزه» (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام):حجت الاسلام مجید انصاری گفت: تاکید رهبری بر لزوم حضور همه افراد علاقمند به ایران در انتخابات باید بعنوان سیاست کلی نظام تبدیل به “قانون” شود.

به گزارش ایلنا، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام پنج شنبه شب در مراسم سالروز شهادت آیت ا… صدوقی و درگذشت مرحوم صدوقی در بیت این شهید محراب گفت: انبیاء الهی همواره برای هدایت مردم به سوی اعتدال آمده اند و سعی کرده اند مردم را از آنچه افراط و تفریط است بازدارند. نگاه افراطی به دنیا موجب می‌شود تا انسان همه تلاش خود را برای به دست آوردن آرزوهای خود در این دنیا بکار گیرد و از هر کاری ولو غیرمجاز بعنوان وسیله بهره گیرد. در مقابل، نگاه تفریطی وجود دارد که انسان با کناره گیری از دنیا به رهبانیت روی آورد. این نوع نگاه در اسلام و قرآن محکوم است چراکه بدعت در دین بحساب می‌آید.

حجت الاسلام انصاری تاکید کرد: نگاه اسلام به دنیا یک نگاه ابزاری برای رسیدن به سعادت اخروی است. علی ابن ابیطالب در طول سال های خانه نشینی در مزارع کار می‌کرد بطوریکه ارزش امروزی تولید ثروت او در آن سال ها به میلیاردها تومان می‌رسد. وی درباره ضرورت برپاکردن حکومت برای تحقق عدالت اجتماعی گفت: علی ابن ابیطالب پس از آنکه مردم برای دعوت از وی برای بازگشت به حکومت آمدند گفت حال که یاران آمده اند، حجت بر من تمام است! اگر نبود پیمان خداوند از دانشمندان و عالمان که در برابر شکم بارگی ظالمان نسبت به گرسنگی مظلومان قیام کنند، حکومت را واگذار می‌کردم.

مجید انصاری سپس با بیان اینکه بر مبنای توصیه های قرآن، عالمی میراث دار پیامبر است که راه و روش او را ادامه دهد، گفت: عالمی که اهل سستی و ترس باشد و برای حفظ جان خود از اعتراض نسبت به ظلم به مظلومان صرف نظر کند، وارث پیامبر نیست. عالمی که به فکر مردم نباشد و فقر فقرا او را نلرزاند، نمی تواند میراث دار پیامبران باشد. وی با ذکر نمونه هایی از علمای هم عصر خود که در مقابل قدرت اول منطقه ایستادند، گفت: امام و یارانش مانند صدوقی ها، خاتمی ها، بهشتی ها، مطهری ها، هاشمی ها و خامنه ای ها میراث پیامبر را در خود حس می‌کردند و در کنار امام ایستادگی داشتند.

وی در ادامه به بیان جایگاه مردم و تلاش ائمه برای هدایت آنان پرداخت و گفت: خداوند در قران می‌فرماید ابراهیم برای سعادت قوم خطاکار لوط با ما به مجادله می‌پرداخت تا بر آنان عذاب نازل نکنیم! مهم است رهبر یک جامعه و عالم یک جامعه مانند ابراهیم «ع» حتی نسبت به گناهکاران هم رئوف باشد. عضو مجمع روحانیون مبارز با اظهار تاسف از اینکه رفتار یک پیامبر الهی اینگونه است و رفتار برخی از ما که مدعی مسلمانی و ارزش ها هستیم، گفت: متاسفانه برخی کار را به اینجا رسانده اند که برای یک جوان کمین می‌گذارند تا به کمین بیفتد و برای او پرونده سازی کنند؛ یا برای یک دختر و پسر شنود می‌گذارند تا وقتی آنان در جایی از یکدیگر احوالپرسی می‌کنند، آن را در گزینش اعمال کنند!

وی هشدار داد: ۹۰ درصد آنچه بعنوان معیارهای اسلامی در گزینش ها صورت می‌گیرد بر خلاف معارف دین است. اشتباهات کوچک اخلاقی یا سیاسی را بزرگ کردن تا یک جوان را از زندگی ساقط شود، کاری بسیار خطرناک است. وی با بیان اینکه پس از انتخابات یازدهم ریاست جمهوری که با معجزه رای مردم و تدبیر بزرگان کشور رقم خورد، بسیای به بنده و امثال بنده مراجعه می‌کنند و می‌گویند در این ۴ سال ما را از زندگی ساقط کرده اند به جرم اینکه ۴ سال پیش در ستاد فلان کاندیدا فعالیت کرده ایم. مجید انصاری سپس با اشاره به سخنان خدا با پیامبرش گفت: خداوند به پیامبرش می‌فرماید اگر اخلاق حسنه نداشتی مردم از اطراف تو پراکنده می‌شدند!

مهم است رهبر یک جامعه و عالم یک جامعه مانند ابراهیم «ع» حتی نسبت به گناهکاران هم رئوف باشد

دین است. اشتباهات کوچک اخلاقی یا سیاسی را بزرگ کردن تا یک جوان را از زندگی ساقط شود، کاری بسیار خطرناک است. وی با بیان اینکه پس از انتخابات یازدهم ریاست جمهوری که با معجزه رای مردم و تدبیر بزرگان کشور رقم خورد، بسیای به بنده و امثال بنده مراجعه می‌کنند و می‌گویند در این ۴ سال ما را از زندگی ساقط کرده اند به جرم اینکه ۴ سال پیش در ستاد فلان کاندیدا فعالیت کرده ایم. مجید انصاری سپس با اشاره به سخنان خدا با پیامبرش گفت: خداوند به پیامبرش می‌فرماید اگر اخلاق حسنه نداشتی مردم از اطراف تو پراکنده می‌شدند!

وی با اظهار تاسف از رفتار برخی در جامعه اسلامی گفت: چرا برخی فکر می‌کنند با بستن، زدن، اخم و شلاق می‌توانند مردم را به خدا و بهشت نزدیک کنند؟ در حالیکه اقدام آنان در راستای دین گریزی و دین هراسی است. متاسفانه برخی فکر می‌کنند حزب اللهی یعنی اخمو! و طلبکارانه با مردم رفتار کردن! اگر واقعا کسی درد دین دارد و علاقه مند به خداوند است، باید بداند حزن مومن در سینه اش و شادی اش در چهره نمایان است کما اینکه پیامبر را جز در حال تبسم نمی‌دیدند. وی در این خصوص رفتار امام راحل را مورد اشاره قرار داد و گفت: امام در اوایل انقلاب که بحث منافقین و اقدامات تروریستی آنان جدی بود فرمان ۸ ماده خود را برای حراست از حقوق شهروندی صادر کرد تا نشان دهد افراد جایگاهی بس رفیع در نظام اسلامی دارند.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت با تاکید بر اینکه باید خدا را شاکر بود که هنوز روح صدوقی ها در جامعه حاکم است و نهال آزادی در جمهوری اسلامی و رایی نظام برای مردم قائل است، ارزشمند است، گفت: امیدوارم جریانات تمامیت و مردم ستیز از فلسفه تشکیل جمهوری اسلامی درس بگیرند. وی به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و سخنان رهبری انقلاب در این انتخابات پرداخت و گفت: تاکید رهبری بر لزوم حضور همه افراد علاقمند به ایران در انتخابات باید بعنوان سیاست کلی نظام تبدیل به “قانون” شود.

عالمی که اهل سستی و ترس باشد و برای حفظ جان خود از اعتراض نسبت به ظلم به مظلومان صرف نظر کند، وارث پیامبر نیست.

خواه و مردم ستیز از فلسفه تشکیل جمهوری اسلامی درس بگیرند. وی به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و سخنان رهبری انقلاب در این انتخابات پرداخت و گفت: تاکید رهبری بر لزوم حضور همه افراد علاقمند به ایران در انتخابات باید بعنوان سیاست کلی نظام تبدیل به “قانون” شود.

مجید انصاری گفت: این سخن، سخن بزرگی است و بدین معناست که ایران متعلق به همه ایرانیان است. بسیاری در این ۴ سال و ۸ سال به نام دفاع از ولایت فقیه با این منطق مقابله کرده اند و راه های ورود به عرصه انتخابات را مسدود کردند. این سیاستی است که باید شورای نگهبان در شیوه های نظارتی خود، مجریان انتخابات در اصلاح قانون انتخابات و گروه های سیاسی در برنامه های خود اعمال کنند. انصاری گفت: هر ایرانی که مایل است حرف خود را با نظام از طریق صندوق های رای بزند باید بتواند در این عرصه فعال باشد. جاده انتخابات، جاده ای دوطرفه و این حضور باید به معنای “هم رای دادن و هم کاندیدا شدن” است.

عضو مجمع تشخیص، همچنین در پایان سخنان خود به شخصیت شهید صدوقی پرداخت و گفت: این مرد خدوم برای مردم از آسایش خود می‌گذشت و خود را وقف مردم کرده بود. او و فرزندش در زلزله ها و سیل های شهرهای مختلف حضور می‌یافتند و به خدمت رسانی مشغول بودند. مرحوم حاج شیخ محمد علی صدوقی مردی بزرگ و متخلق به اخلاق نبوی و مظهر اعتدال، گذشت و تدین بود که متاسفانه زود از میان ما رفت. این عضو مجمع روحانیون ابراز امیداوری کرد تا یادگارش چراغ این بیت را روشن نگهدارد و راه او را ادامه دهد. گفتنی است این مراسم باحضور حجت الاسلام و المسلمین سید محمد خاتمی و سید یاسر خمینی نواده امام راحل و جمعی از اقشار مختلف مردم یزد برگزار شد که حضور گسترده مسئولان استانی دولت دهم، از نکات جالب این مراسم بود.

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

+ 38 = 42