۰۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱

نگرانی شدید شریعتمداری از تصدی وزارت علوم توسط دکتر توفیقی

حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان در ادامه خط و نشان‌هایش برای دولت دکتر حسن روحانی درباره تشکیل کابینه، این بار از تصدی وزارت علوم توسط دکتر جعفر توفیقی بشدت اظهار نگرانی کرد.

mobareze.ir - shariatmadari«مبارزه» (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام):

مدیر مسئول این روزنامه حکومتی که تا چندی پیش دکتر روحانی را به اصطلاح ساکتین فتنه می نامید و اکنون دایه دلسوزتر از مادر شده است در سرمقاله یکشنبه- با عنوان این سه‌گزاره‌ را کنار هم بگذارید! بار دیگر از علم غیب خود سخن گفت و در بخشی از یادداشت خود نسبت به سمت وزارت علوم در دولت دکتر روحانی واکنش نشان داد و درباره تصدی احتمالی این سمت توسط دکتر جعفر توفیقی وزیر علوم دولت اصلاحات اظهار نگرانی کرد.

در بخشی از این یادداشت آمده است:«…شاید کیهان را به بدبینی متهم کنند که کرده‌اند و می‌کنند ولی آنچه دراین‌باره ارائه می‌دهیم فقط یک «ادعا» نیست بلکه اسناد و شواهد فراوانی بر درستی آن گواهی می‌دهند، بخوانید؛
پایگاه «اسکوپوس» که معتبرترین پایگاه داده‌ها و سنجش‌های علمی دنیاست رسما اعلام کرده است که ایران در «تولید علم» رتبه پانزدهم جهانی را کسب کرده است و چنانچه با همین روند و آهنگ رشد پیش برود، در سال ۲۰۱۸ رتبه چهارم «تولید علم» دنیا را به خود اختصاص خواهد داد. حالا به این آمار که در مراکز معتبر علمی ثبت شده و به آسانی قابل دسترسی است توجه فرمائید.
در طول ۴ سال دوم دولت آقای خاتمی مجموعا ۲۰۰۰ فرصت مطالعاتی به اساتید و دانشجویان داده شده است و در دولت کنونی هر سال ۹ هزار فرصت مطالعاتی و در مجموع ۴سال بیش از ۳۶هزار فرصت مطالعاتی داده شده است، یعنی ۱۶ برابر دولت اصلاحات. از مجموع ۱۹۴هزار مقاله علمی ثبت شده در ISI، بیش از ۱۵۲ هزار مقاله در دولت کنونی به ثبت رسیده و تنها ۴۲ هزار مقاله علمی ثبت شده در ISI مربوط به دولت‌های قبلی بوده است.
در مجموع ۴ سال دولت آقای خاتمی اساتید و دانشجویان در ۳هزار همایش بین‌المللی شرکت داشته‌اند و این رقم در دولت کنونی هر سال ۱۶ هزار و در مجموع ۴ سال اخیر ۶۴ هزار همایش بوده است.
حالا به سابقه مدعیان اصلاحات در دوران حاکمیت خود بر وزارت علوم نگاه کنید، وزرای دولت اصلاحات مخصوصا در دوره تصدی آقای «ج-ت» دانشگاه‌ها را به مرکز جولان احزاب سیاسی تبدیل کرده و با تنش‌آفرینی‌‌های پیوسته «خط علم» را کور کرده بودند. آیا غیر از این است؟! از فرزندان با استعداد این مرز و بوم به جای کسب علم و دانش برای مقاصد سیاسی و دم‌دستی خود بهره می‌گرفتند و در نهایت نیز آقای «س-ح» خطاب به آنها گفته بود؛ «جنبش دانشجویی حرف مفت است، زیاد دویدید و درگیر شدید، حالا دیگر باید بروید کار تئوریک بکنید»! تمامی این نمونه‌ها ثبت و ضبط شده و غیرقابل انکار است.اکنون، این سه گزاره را کنار هم بگذارید؛
اول؛ نگرانی و اضطراب بارها اعلام شده دشمنان بیرونی از پیشرفت‌های علمی حیرت‌آور دانشجویان و اساتید ایرانی، دوم؛ خیانت برملا شده اصحاب فتنه در همراهی با دشمنان بیرونی و سوم؛ تلاش کنونی آنها برای تسخیر دوباره وزارت علوم. آیا از کنار هم گذاردن سه‌گزاره یاد شده به این نتیجه نمی‌رسید که اصحاب فتنه به منظور کور کردن خط علم و خوش‌رقصی دیگری برای دشمنان بیرونی در پی تسخیر وزارت علوم هستند؟! برای آنها همین خوش‌رقصی‌ها حائز اهمیت است و نه موفقیت آقای دکتر روحانی. و در این باره باز هم گفتنی‌هایی هست.»

گفتنی است به اعتقاداکثر کارشناسان دکتر توفیقی از جمله وزرای موفق در دولتهای پس از انقلاب است و در دوران تصدی وی در وزارت علوم این وزارتخانه و مخصوصا دانشگاه ها از حاشیه ها بدور بود.

منبع: پایگاه خبری-تحلیلی امید

:::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

+ 3 = 4