۱۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱

تمایلی به سیاسی شدن فضای دانشگاه آزاد در سطوح مدیریتی وجود ندارد

50 درصد از دانشجویان ما در دانشگاه‌های آزاد درس می‌خوانند که باید از پتانسیل‌شان استفاده کرد و زمینه را برای فعالیت‌شان باز کرد. دانشجویان دانشگا‌ های آزاد نیز باید پا به پای سایر دانشجویان در فعالیت های صنفی،اجتماعی و سیاسی حضور و مشارکت داشته باشند.

مبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام):

دکتر محمدرضا عارف در دیدار جمعی از دانشجویان اصلاح‌طلب دانشگاه‌های آزاد تهران، سامان دهی تشکل‌های دانشجویی را کار بسیار با ارزشی دانست و با تاکید بر اینکه بیشترین ضربه را در این چند سال، از تشکیلات زدگی خورده‌ایم، ادامه داد: یکی از دلایل تشکیلات زدگی مربوط به برخورد دولت‌ها و بخش دیگر نیز مربوط به خودخواهی‌ها و خودبزرگ بینی و خود محوری‌های افراد است.

تمایلی به سیاسی شدن فضای دانشگاه آزاد در سطوح مدیریتی وجود ندارد

وی با تقدیر از نقش دانشجویان در انتخابات اخیر، تصریح کرد: در انتخابات اخیر سهم مهمی متوجه جوانان بود وبه حق می‌توانیم از دانشجویان به عنوان گروهی که در طول سی سال گذشته همواره پیش تاز بوده و بیشترین خدمت بدون چشم داشت را انجام داده نام ببریم.
وی همچنین با اشاره به فضای دانشگاه‌های آزاد یادور شد :از بدو تاسیس این دانشگاه نوعی سیاست‌زدگی و تشکیلات‌زدگی در دانشگاه آزاد وجود داشت.در سطوح مدیریتی این دانشگاه تمایلی به سیاسی شدن فضای دانشگاه آزاد دیده نمی‌شد و دلیلشان این بود که خانواده‌ها به دانشگاه آزاد پول پرداخت می‌کنند و می خواهند فرزندانشان درس بخوانند نه اینکه فعالیت سیاسی انجام دهند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: ۵۰ درصد از دانشجویان ما در دانشگاه‌های آزاد درس می‌خوانند که باید از پتانسیل‌شان استفاده کرد و زمینه را برای فعالیت‌شان باز کرد. دانشجویان دانشگا‌ های آزاد نیز باید پا به پای سایر دانشجویان در فعالیت های صنفی،اجتماعی و سیاسی حضور و مشارکت داشته باشند.
عارف در خصوص فضای امنیتی  در دانشگاه‌ها نیز گفت: اینکه  در بعضی در دانشگاه‌ها می گویند، نهادهای امنیتی به ما دستور می‌دهند که با دانشجو برخورد کنیم با حقیقت سازگاری ندارد و بیشتر ناشی از  ضعف مدیریت‌شان است. نهادهای امنیتی یک وظیفه قانونی دارند که از طریق دستگاه‌های ذیربط پی‌گیری می‌کنند .متاسفانه افرادی که ضعف مدیریتی دارند فرافکنی می کنند و مسئولیت‌ها را بر گردن دیگران می اندازد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد:کلیه مسئولیت امور دانشگاه‌ها به عهده مدیریت دانشگاه‌هاست و باید مدیریت دانشگاه‌ها فضا را برای فعالیت‌های فوق برنامه و صنفی دانشجویان فراهم سازند.

منبع: پایگاه خبری-تحلیلی امید

:::

برچسب‌ها:

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

52 - = 42