۰۸:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲

جزئیاتی از گزارش تحقیق وتخصص حادثه ۲۲بهمن قم

برخی مسئولان قم پی به انجام برخی برنامه ریزی ها برای بر هم زدن مراسم سخنرانی دکتر علی لاریجانی برده بودند. پس از پیگیری ها یکی از این مسؤلان به دلیل ایفای نقش و تحریک سازی عوامل بر هم زدن مراسم از سمت خود عزل شد.یکی از مسئولان استان قم که در جایگاه مراسم حضور داشت پیش از سخنرانی آقای دکتر لاریجانی اقدام به جا به جایی چند نفراز مسئولان حاضر درجایگاه مراسم می کند.

«مبارزه» (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام):

پس از حادثه ۲۲بهمن قم که در آن عده ای معدود که گزارش تحقیق وتخصص کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس آن را برنامه ریزی شده دانسته است به رئیس مجلس شورای اسلامی بی حرمتی کرده و با بر هم زدن مراسم مانع از اتحام سخنرانی وی شدند، کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس هفتم مأمور رسیدگی وبررسی این حادثه وارائه گزارش شد.

این کمیسیون نیز هیأتی را بدین منظور مامور کرد که به دنبال آن برگزاری برخی جلساتی را با مسئولان ونهادهای مسئول امنیت نظم وانتظام از یک سو و مسئولان ونهاد های برگزاری مراسم از سوی دیگر جلساتی برگزار کردند که نتایج بررسی آن طی گزارشی در کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی قرائت شد اما تا کنون در اختیار افکار عمومی قرار نگرفته است .

یک منبع مطلع در مورد این گزارش به تابناک گفت: این گزارش اشاره داردکه برخی مسئولان ونهاد های استان قم پی به انجام برخی برنامه ریزی ها برای بر هم زدن مراسم سخنرانی دکتر علی لاریجانی برده بودند، حتی برخی از آنها هشدار هایی هم به مقامات مسئول قم داده بودند که البته این هشدار ها وخبر ها به مجلس ورئیس آن ارایه نشده بود. هر چند پس از پیگیری ها یکی از این مسؤلان به دلیل ایفای نقش و تحریک سازی عوامل بر هم زدن مراسم از سمت خود عزل شد. بر هم زدن مراسم ۲۲ بهمن قم هم چنین در این گزارش بانام بردن از افراد که نقش اساسی دربرنامه ریزی بر هم زدن مراسم ۲۲ بهمن قم را داشتند. اشاره شده است که مسئول دفتر یکی از شخصیت های مشهور قم از عاملان اصلی برنامه ریزی، هدایت و محرک برنامه بوده است.

جزئیاتی از گزارش تحقیق وتخصص حادثه 22بهمن قم

بنابر این گزارش یکی از مسئولان استان قم که در جایگاه مراسم حضور داشت پیش  از سخنرانی آقای دکتر لاریجانی اقدام به  جا به جایی چند نفراز مسئولان حاضر درجایگاه مراسم می کند که در گزارش مجلس به آن اشاره وبیان شده است که این اقدام با توجه مطلع بودن وی از برو تشنجات وقتی پرتاب اشیا به سوی جایگاه وبه منظور جلو گیری از آسیب احتمالی  به این شخصیت ها وجلوگیری از هتک حرمت آنها انجام شده است.

هم چنین در این گزارش پس از اشاره به جلسات متعدد وبررسی برخی اسناد ونیز با گلایه از عدم همکاری برخی دستگاه ها ی استان قم اشاره می دارد که برخی از مسئولان در نهاد هایی از استان قم از انجام برنامه ریزی هایی برای برهم زدن مراسم ۲۲بهمن قم مطلع شده بودند اما علی رغم جلساتی که مسئولان امنیت وحفاظت رئیس مجلس داشتند این هشدارها واخبار به مسئولان امنیت مجلس ورئیس مجلس داده نشده است.

در این گزارش هم چنین اشاره شده است که در جریان راهپیمایی چند نفر انگشت شمار در اطراف رییس مجلس اقدام به سردادن شعارهایی علیه دکتر لاریجانی کرده بودند که انتظار می رفت نیروهای حفظ و برقرار امنیت آن ها را شناسایی کرده و در اختیار مسئولان قرار می دارند که متأسفانه چنین نشده است.

منبع: تابناک

:::

 

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

8 + 2 =