۱۲:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۵

مطهری: دولت روحانی روند فعلی حجاب را ادامه دهد، اعتراض خواهم کرد

طبق نظر همه فقها آن مرتبه از امر به معروف و نهی از منکر که مستلزم اعمال قانون است وظیفه دولت اسلامی است نه وظیفه مردم. دولت متاسفانه این حکم را قبول ندارد و تاکنون از زیر بار این حکم شانه خالی کرده است.

ali motahariمبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام):

عضو کمیسیون فرهنگی با بیان اینکه نظارت بر پوشش اسلامی و برخورد قانونی وظیفه دولت است، گفت: دولت روحانی اگر بخواهد روند فعلی را در حوزه عفاف و حجاب ادامه دهد، به عنوان نماینده مجلس اعتراض خواهم کرد.

علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرب و شتم یک خانم محجبه هنگام امر به معروف و نهی از منکر گفت: وقتی سیاست دولت خصوصا شخص آقای احمدی‌نژاد و مشایی در امور فرهنگی و اجتماعی، تساهل و تسامح است و بر خلاف اجماع فقها، به وظیفه دولت اسلامی در مرتبه ای از امر به معروف و نهی از منکر اعتقاد ندارند، نتیجه آن چنین حوادثی خواهد بود.

مطهری ادامه داد: همه شاهد بوده ایم که رئیس جمهور بارها چراغ سبز به بدحجابی و بی‌حجابی نشان داده است. به عنوان نمونه، ایشان در پاسخی که به سوال مربوط به عفاف و حجاب در جلسه سئوال از رئیس جمهور داد این گونه مسائل را به تمسخر گرفت و خطاب به نمایندگان گفت مگر خود شما گناه نمی کنید؟ و بعد این شعر را خواند که «واعظان کین جلوه در محراب و منبر می‌کنند/ چون به خلوت می روند آن کار دیگر می کنند»

وی خاطرنشان کرد: با این رویکرد رئیس جمهور کشور طبیعی است افرادی که سهل انگار در مسئله عفاف و حجاب هستند جری و طلبکار شوند.

مطهری با بیان اینکه از سال ۸۵ راجع به دیدگاه لیبرالی این دولت در حوزه فرهنگ هشدار داده است، گفت: قبل از اینکه وارد مجلس شوم بحث لیبرال بودن دولت در حوزه فرهنگ را مطرح کردم و بعد از ورود به مجلس نیز این موضوع را گفتم اما متاسفانه طرفداران متعصب دولت با این حرفها مخالفت می‌کردند و امروز همان‌ها دارند حرف‌های ما را تکرار می‌کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که این گونه حوادث حاصل رویکرد فرهنگی دولت است، گفت: متاسفانه نظارت درستی بر پوشش اسلامی در جامعه امروز ما وجود ندارد و گاهی با صحنه‌های ناهنجار مواجه می شویم در حالی که وظیفه دولت است که با موارد ناهنجار برخورد مناسب داشته باشد. قانون آن هم وجود دارد. البته مقصود ما سخت گیری های بیجا نیست.

وی اضافه کرد: با وجود این دولت نمی‌توان کاری در این زمینه کرد چون اگر این مسائل را مطرح کنیم آقای احمدی‌نژاد می‌آیند در پاسخ می‌گویند که مردم ما گل اند و خودشان همه چیز را رعایت می کنند. این یک مغالطه است. حرف ما این است که افراد معدودی از همین مردم گل، گاهی به شکل نامناسب در جامعه ظاهر می‌شوند.

مطهری تاکید کرد: طبق نظر همه فقها آن مرتبه از امر به معروف و نهی از منکر که مستلزم اعمال قانون است وظیفه دولت اسلامی است نه وظیفه مردم. دولت متاسفانه این حکم را قبول ندارد و تاکنون از زیر بار این حکم شانه خالی کرده است.

نماینده مردم تهران در مجلس در پاسخ به این سوال که آیا فکر می‌کند که در دولت یازدهم شرایط فرهنگی کشور تغییر خواهد کرد، اظهار داشت: دولت آینده هم باید سیاست‌های درست فرهنگی داشته باشد و اگر بخواهد روند فعلی را ادامه بدهد ما به عنوان نماینده مجلس اعتراض خواهیم کرد.

منبع: پایگاه خبری تحلیلی انتخاب

:::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

1 + 8 =