۱۳:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴

جزئیات بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی ارشاد

مبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام)

j.bmpمبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام):

علی جنتی وزیر پیشنهادی حسن روحانی برای قرار گرفتن در راس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که امروز نمایندگان ملت در مجلس در چهارمین روز کاری خود بررسی صلاحیت وی را در دستور کار داشتند.

 

در جریان بررسی صلاحیت “جنتی”، کریمی‌قدوسی و رسایی به عنوان مخالف و حیدر‌پور و دستغیب به عنوان موافق سخن گفتند.

 

 

کریمی قدوسی: یکی از وزارتخانه‌های مورد طمع دشمن وزارت ارشاد است

 

یک عضو شورای مرکز فراکسیون اصولگرایان مجلس یکی از وزارتخانه‌های مورد طمع دشمن را وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواند و گفت: بازگشت به دوره اصلاحات آمریکایی و کارگزاران ضدمعنای اعتدال است.

 

جواد کریمی قدوسی مخالف وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی در صحن علنی نوبت صبح امروز(پنجشنبه) با اشاره به یکی از خطبه‌های امام علی(ع) در نهج‌البلاغه گفت: امیرالمومنین در یکی از خطبه‌هایشان می‌فرماید که ننگ بر شما که این چنین خود را در تیررس دشمن قرار دادید؛ شما را غارت می‌کنند ولی حمله نمی‌کنید با شما می‌جنگند ولی با آنها پیکار نمی‌کنید خدا را معصیت می‌کنند ولی شما رضایت می‌دهید؛ ای مرد نمایان نامرد که عقل شما به سان عروسان پرده‌نشین است، ای کودک صفتان بی‌خرد کاسه‌های غم و اندوه را جرعه جرعه به من نوشانیدید و با نافرمانی و ذلت‌پذیری رای و تدبیر مرا تباه کردید.

 

وی افزود: آیا می‌شود این درد ودل‌های امیرالمومنین را از نهج‌البلاغه پاک کرد؟ پس در این صورت می‌شود فتنه را پاک کرد، غم‌ها و اندوه‌ها و کاسه‌های غم و اندوهی که به رهبر معظم انقلاب و این ملت نجیب در فتنه ۸۸ نوشانیدید از تاریخ محو نمی‌شود.

 

این عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان مجلس همچنین به بیانات مقام معظم رهبری اشاره و اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب می ‌فرماید اگر خواص امری را که تشخیص دادند به موقع و بدون فوت وقت عمل کنند تاریخ نجات پیدا خواهد کرد و حسین‌بن‌علی‌ها به مسلخ کربلا کشیده نمی‌شوند، اگر خواص بد فهمیدند و دیر فهمیدند و با هم اختلاف کردند کربلا در تاریخ تکرار خواهد شد.

 

وی همچنین اظهار کرد: یکی از سران و مسوولان و افراد باسابقه‌دار صحبت از اصلاح ذات غیب می‌کند، نامه‌ای به رهبری نوشت و گفت که شما و ولایت فقیه را قبول داریم بیاییم حکم تعیین کنیم تا مسائل بررسی شود.

 

قدوسی ادامه داد: مقام معظم رهبری ذیل این نامه مطلبی را نوشتند و فرمودند تلفنی آن نامه را بخوانید ایشان در این نامه نوشتند که آنچه پیش آمده محصول عمل شما و دوستانتان بوده است، شما در برابر دشمن طوری عمل کردید که با آنها هم داستان شدید، راه خود را از دشمن جدا کنید، نظام در موضع انقلاب و راه امام مصر است، شما بودید که در مقابل دشمن تمکین کردید، باید اصلاح کنید.

 

این نماینده اصولگرای مجلس اضافه کرد: حال چرا با وجود تمامی این اتفاقات یک کلمه عذرخواهی نکردید چرا در این مدت پشت تریبون نگفتید که آن تهمت بود و تقلب نبود،‌چرا یک کلمه به صراحت آن همه فجایع را محکوم نکردید.

 

وی افزود: در این شرایط شما می‌گویید چیزی نگویید اینجا خانه ملت است و این‌ها همچون رییس جمهور سوگند خورده‌اند، مردم به این‌ها در سال ۹۱ رای داده‌اند چرا نمایندگان را تهدید می‌کنید که حرف نزنند که دوباره به شما رای نمی‌دهند.

 

این عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان مجلس در ادامه نطق خود وارد موضوع دلایل مخالفتش با وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی شد و گفت: آنچه می‌گویم دغدغه‌های نظام،یادآوری عبرت‌ها و تاکید بر دردها است.

 

وی با قدردانی از صدا و سیما بخصوص شبکه خبر در پخش مستقیم جلسات علنی مجلس برای بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی گفت: گرچه مشکلات، عیب‌ها و ضعف‌هایی وجود داشت اما این ظرفیت نظام مردم سالاری دینی را می‌رساند که اینقدر با اعتماد به نفس مذاکرات جدی مسوولان نظام را در عرصه جهان پخش می‌کند.

 

کریمی قدوسی با اشاره به بیانات امام خمینی(ره) در سال ۶۷ خطاب به مسوولان وقت گفت: امام فرمود مسوولان ما باید بدانند که انقلاب ما محدود به ایران نیست، انقلاب مردم ایران نقطه شروع انقلاب بزرگ جهانی اسلام به پرچم‌داری حضرت حجت است، امام در همین سخنان هشدار بزرگی خطاب به مسوولان دادند و فرمودند این بشارت شما را بس که در این نظام خادمید اما گر سراغ مسائل مادی رفتید این‌ها شما را از مسوولیت بزرگ دور می‌کند و اگر دور کرد بدانید خطری بزرگ و خیانتی نابخشودنی به این انقلاب کردید این صحبت‌ها را می‌توان در مورد فتنه ۸۸ ملاک قرار داد.

 

وی ادامه داد: انگار برخی این بشارت بزرگ امام را یادشان رفته است؛ آنها دولت برای خدمت تشکیل دادند اما احزاب مشارکت و کارگزاران درست کرده و پایگاه‌های قدرت و ثروت به وجود آوردند و در نهایت فتنه ۸۸ را راه انداختند.

 

این عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان مجلس ادامه داد: امام که در سال ۶۷ این هشدار را داده بودند موضوع آینده را می‌دیدند.

 

کریمی قدوسی با اشاره به امام در بحث فرهنگی گفت: امام در وصیت‌نامه‌شان می‌فرمایند بعد از پیروزی انقلاب اسلامی توطئه‌هایی آشکار می‌شود که تبلیغات دامنه‌دار برای مریض کردن ملت‌ها به خصوص ملت فداکار ایران و اسلام است.

 

وی افزود: وزارت ارشاد یک قرارگاه بزرگ فرهنگی است که در زمان صلح، ‌جنگ و تهدید و شبیه‌خون باید از حقوق و دین ملت دفاع کند.

 

این نماینده اصولگرای مجلس با تاکید بر اینکه بازگشت به دوره اصلاحات آمریکایی و کارگزاران ضد معنای اعتدال است گفت: یکی از برجسته‌ترین جاسوس‌های آمریکایی برای براندازی نظام جمهوری اسلامی می‌گوید که باید از طرفداران دموکراتی در ایران بخواهیم رژیم کنونی را سرنگون کند چون این رژیم منافع آمریکا را تهدید می‌کند، استفاده از اهرم‌های فرهنگی مهمترین وسیله‌ای است که آمریکا در مقابله با رژیم تهران در دست دارد، طرح جامع استراتژیک در مورد ایران تلاش خواهد کرد بین مردم ایران و رژیم فاصله ایجاد کند.

 

وی ادامه داد: از طرف دیگر مقام معظم رهبری فرمودند که فکر می‌کنم یک جریان لیبرالیسم قوی وجود دارد، این جریان می‌خواهد اسلام در صحنه نباشد جریانی که می‌خواهد روحانیت منزوی شود و ولایت فقیه را قبول ندارد.

 

کریمی قدوسی با بیان اینکه موضوع تهاجم فرهنگی در برنامه‌های جنتی به صورت پررنگ بیان نشده است افزود: باید خیلی قوی‌تر به این مسائل پرداخته می‌شد، مقام معظم رهبری می‌فرمایند تهاجم فرهنگی به آن معناست که مجموعه سیاسی یا اقتصادی برای اجرای مقاصد اقتصادی، مقاصد خاص برای اثارت یک ملت به نیازهای فرهنگی آن ملت هجوم می‌آورد. در این هجوم باورهای تازه‌ای را به زور قصد جایگزینی با فرهنگ باورهای ملی آن ملت دارد، این‌ها دغدغه‌ها مقام معظم رهبری، ملت و نتیجه در فضای فرهنگی است.

 

کریمی قدوسی خطاب به جنتی گفت: آقای جنتی شما باید بدانید که قرار است به کدام وزارتخانه بروید در گذشته چه فجایعی در این وزارتخانه رخ داده است، چه فیلم‌های ساخته شد و اجازه نمایش گرفت و چه کتاب‌هایی مجوز انتشار گرفت. وزیر آن دوره که آقای خاتمی او را زینت کابینه می‌نامید امروز کجاست؟ با بی‌.بی‌.سی و دولت بریتانیا و عربستان سعودی چه می‌کند؟ پیغام به مرسی می‌دهد که مواظب باشید از الگوی انقلاب اسلامی در ایران کسی پیروی نکند.

 

وی ادامه داد: آقای مهاجرانی در ایران چه پرونده‌ای در دادگاه و با چه اتهاماتی دارد، آقای جنتی بدانید که شما مسوولیت وزارتخانه‌ای را به عهده می‌گیرید که از چنین سابقه‌ای آسیب دیده است حواستان را جمع کنید.

 

کریمی قدوسی اضافه کرد: وزیر دیگر در دوره سازندگی وزیر ارشاد بود که بعد رییس جمهور شدند ایشان در پایان دوره ریاست جمهوری‌شان یعنی در سال ۸۴ به کالجی دعوت می‌شود و می‌گوید اسلام را به گونه‌ای ببینید که با دموکراسی سازگار باشد،اگر دینی توانست آزادی را قبول کند هم به امر دموکراسی کمک می‌کند و هم خود دین تلطیف می‌شود.

 

این نماینده اصولگرای مجلس گفت: یکی از وزارتخانه‌هایی که همیشه مورد طمع دشمنان بوده وزارت ارشاد با آن فجایعی که در گذشته پیش آمد بوده است که نمونه آن فجایع فرهنگی را می‌توان در روزنامه‌های آن دوران مشاهده کرد. روزنامه عصرآزادگان در آن دوران می‌نویسد که اگر مجوز راهپیمایی به هر گروه بر اساس قانون داده شود اشکال ندارد حتی بر علیه خدا راهپیمایی کنند.

 

 

حیدرپور: “جنتی” یک شهید زنده است

 

نماینده مردم شهرضا گفت: زمانی که وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی رییس صداوسیمای اهواز بود، با جسمی خون‌آلود از بمباران شهر اهواز جان سالم به در برد ولی با همان وضعیت نیز حاضر به رفتن به بیمارستان نشد، حال شهادت جنتی مثال‌زدنی است و باید به خود ببالیم که ایشان شهید زنده است.

 

عوض حیدرپور در دفاع از صلاحیت و برنامه‌های وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی با تشکر از کریمی قدوسی مخالف جنتی به دلیل نطق موافقش گفت: خدا را شکر که آقای کریمی در مخالفت با جنتی هیچ مطلبی بیان نکرد.

 

نماینده مردم شهرضا تصریح کرد: یکی از مواضع امام و رهبری که بارها توصیه کرده‌اند، انتخاب وزرای شایسته است، افرادی که صالح، با اصل و نسب، سرد و گرم چشیده و اثبات‌کننده خلق و خوی مردانگی از ویژگی‌های بارز آنان باشد.

 

وی با بیان اینکه شعار اصلی نظام جمهوری اسلامی ایران، اسلام و فرهنگ است، گفت: سلامت اخلاقی، صالح بودن و پاکدستی از ویژگی‌های بارز وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی است، از زمانی که ایشان را می‌شناسم حالش حال انابه و بازگشت به فرامین الهی است؛ ایشان متولد ۱۳۲۸ در شهر قم است، در محضر شهید بهشتی و شهید قدوسی و آذری قمی و حضرت امام خارج فقه را در همه سطوح خواند و در لبنان، فلسطین و سوریه جانانه به خدمت و کار مشغول شد و از بدو پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان چهره انقلابی در ایران حضور یافت.

 

وی با اشاره به سوابق علی جنتی در دفاع مقدس گفت: وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه غرضی، جانانه در جنگ در اهواز به دفاع از این آب و خاک پرداختند، برخی از نیروهای فعلی صداوسیما نیروهای پرورش یافته توسط جنتی در اهواز و در زمان جنگ هستند، ایشان مدتی رییس صداوسیمای اهواز بود، در آن مقطع قانون و مقررات حاکم بر صداوسیما در شورای صداوسیما به همراه سایر اعضا و از جمله آقای روحانی که نماینده مجلس شورای اسلامی در آن شورا بود، تدوین کردند، جنتی نقش خود را در دفاع مقدس در جبهه خوزستان به عنوان استاندار این استان به خوبی نشان داد.

 

نماینده شهرضا تصریح کرد: جنتی سه، چهار سال معاون وزیر ارشاد و ۵، ۶ سال در امر کتاب و نشریات، تحقیق و تفحص کرد، بنده به دلیل علاقه‌مندی به شخصیت ایشان و خاندان ایشان همواره طی این سال‌ها ایشان را رصد کردم، جنتی را شهیدی زنده می‌نامم؛ امیدوارم حال انقلابی و ساده زیستی و شهادت طلبی ایشان به کمک وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیاید.

 

حیدرپور برنامه‌های وزیر پیشنهادی را منطق بر برنامه پنجم توسعه دانست و افزود: به دلیل سوابق حوزوی و فرهنگی، وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی ایشان را در سطح آیت‌اللهی می‌دانم، کمتر وزیری پس از پیروزی انقلاب در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وجود داشته است که برنامه‌محور با محوریت مراکز استان‌ها و در پی تقویت نهادهای صنفی در این حوزه بوده است.

 

 

دستغیب:برنامه‌ جنتی تغییر جهت فعالیت‌های فرهنگی از تصدی‌گری دولتی به حمایتی دولتی است

 

نماینده مردم شیراز در مجلس گفت: عقبه دینی و علمی وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌تواند عناصر فعال در حوزه فرهنگی را مجتمع و هدایت و برای برنامه‌ریزی واحد متحد کند.

 

احمدرضا دستغیب در موافقت با وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مطالبات رهبری و انتظارات سال‌های اخیر حوزه فرهنگ در برنامه‌های وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی وجود دارد.

 

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: حوزه فرهنگ نیازمند ارتباطات وسیع و گسترده‌ای با همه نهادها و سازمان‌های کشور است و عقبه دینی و علمی علی جنتی تضمین می‌کند که ایشان می‌تواند عناصر فعال در حوزه فرهنگ را مجتمع و برای برنامه‌ریزی واحد به خدمت بگیرد.

 

وی افزود: گسترش ارتباط و مبادلات جهانی در حوزه فرهنگ دیگر نیاز این وزارتخانه است. مرز بین تبادل فرهنگی و تهاجم فرهنگی روشن است. در تهاجم فرهنگی ریشه‌کن شدن فرهنگ‌ها توسط دشمنان دنبال می‌شود، بنابراین فهم عمیق از تبادل فرهنگی و تهاجم فرهنگی نیازمند ریشه‌یاب بودن و عمیق‌نگر بودن وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه‌های خارجی و داخلی است.

 

وی مهندسی فرهنگی را از دیگر برنامه‌های وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست و گفت: کار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزاری چند جشنواره و مراسم تقدیر نیست. در برنامه‌های وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید شده است که فعالیت‌های فرهنگی از بخش تصدی‌گری دولتی باید به بخش حمایتی دولتی تغییر جهت دهد.

 

دستغیب اقتدار فرهنگی و اقتصاد فرهنگ را نیز از دیگر محورهای جدی برنامه وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد.

 

 

سبحانی‌نیا: برنامه‌های وزیر پیشنهادی فرهنگ اسلامی و ایرانی است

 

نایب رییس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت گفت که برنامه‌های وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی برنامه‌های اسلامی و ایرانی به دور از تحجر و وابستگی است.

 

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت‌الاسلام سبحانی‌نیا موافق وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی که نوبت خود را با محمد دامادی نماینده ساری تقسیم کرده است در صحن علنی نوبت صبح امروز گفت: امیدوارم نمایندگان با رای قاطع خود به آقای جنتی از رییس جمهور برای معرفی ایشان قدردانی کنند؛ همچنین از ۱۴۸ همکارم که در موافقت با وزیر پیشنهادی ثبت نام کرده بودند و فرصت برای آنها برای دفاع از ایشان پیش نیامد تشکر می‌کنم.

 

وی با بیان اینکه سوابق انقلابی و مبارزاتی جنتی برای همه روشن است گفت: ایشان فرزند واقعی انقلاب و هم پرونده عزت‌شاهی اسطوره مقاومت علیه رژیم ستم‌شاهی است، کسی که رژیم منحوس پهلوی وجودش در ایران را برنتافت و ناچار شد از کشور برای ادامه مبارزه مهاجرت کند.

 

سبحانی‌نیا ادامه داد: آقای جنتی بسیاری از مبارزان نظام همچون شهید اندرزگو را در دمشق و بیروت آموزش داده است، ایشان بیش از یک دهه از معارف بلند حوزه آن هم در محضر نام‌آورترین اساتید بهره بردند.

 

این عضو مجمع نمایندگان روحانی مجلس اظهار کرد: جنتی از خانواده اصیل و بزرگوار و تربیت شده بزرگ مردم آیت‌الله جنتی است که دارای سه دهه تجربه مدیریت در عالی‌ترین سطوح در داخل و خارج را دارد، ایشان امین، پاکدست، مشورت‌پذیر، متواضع، بااخلاق و مدیری نمونه و تواناست، جهان را به خوبی می‌شناسد و در بحرانی‌ترین شرایط دو دوره استاندار بوده که کارنامه درخشانی دارد.

 

وی با اشاره به اظهارات مخالفان وزیر پیشنهادی گفت: ابتدا لازم است که از مخالفان تشکر کنم که نکته‌ای در باب شخصیت و توانمندی ایشان نداشتند و دغدغه‌های خود را در مورد برنامه‌های آقای جنتی مطرح کردند.

 

سبحانی‌نیا ادامه داد: مخالفان موضوعی در مورد برنامه‌های ایشان در خصوص تهاجم فرهنگی مطرح کردند که بنده با مطالعه برنامه ایشان متوجه شدم که برنامه‌ای در خصوص تهاجم فرهنگی و دغدغه‌های نمایندگان دارد.

 

این نماینده اصولگرای مجلس با بیان اینکه برنامه جنتی یکی از جامع‌ترین برنامه‌های پیشنهادی برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است گفت: این برنامه یک سند فرهنگی است که برای مدیریت فرهنگی کشور بسیار مفید و ضروری است بی‌تردید این برنامه‌ها با مشورت نخبگان آماده شده که بسیار امیدبخش است.

 

وی با تاکید بر اینکه در برنامه‌های وزیر پیشنهادی سهم برنامه‌های دینی بسیار برجسته است گفت: در این برنامه ارزش‌مداری، ترویج فرهنگی عفاف و حجاب، تقویت بنیان خانواده، برنامه‌های قرآنی، توجه به ارزش‌های دفاع مقدس و توسعه فرهنگ وقف دیده شده است.

 

سبحانی‌نیا با تاکید بر اینکه در برنامه‌های پیشنهادی جنتی خبری از افراط و تفریط نیست افزود: برنامه‌های اسلامی و ایرانی و نه بوی تحجر و واپس‌گرایی می‌دهد و نه در دامان مکتب ایرانی غلطیده است، او خود نماد یک ایرانی مسلمان پایبند به ارزش‌ها است که به بهانه نوگرایی و مدرنیته سنت‌ها را فراموش نکرده است و پاسداری از ارزش‌ها و سنت‌ها در مقابل نوگرایی قرار دارد.

 

این عضو مجمع نمایندگان روحانی با تاکید بر اینکه اعتدال را می‌توان در نقش دولت در فرهنگ می‌توان دید توضیح داد: در برنامه‌ها نه نگاه لیبرالی دولت غیرمسوول و فرهنگ و هنر غیرمتعهد را می‌پذیرد و نه معتقد به دولت همه کاره و سوسیالیستی است، تمرکز زدایی راه میانه است و دولت مسوول مردم را در مدیریت سهیم می‌کند و در عین حال خود را از عرصه فرهنگ کنار نمی‌کشد.

 

وی با بیان اینکه نماد دیگر اعتدال در بخش اقتصاد فرهنگی دیده می‌شود افزود: برخی کشورهای سرمایه‌داری لیبرال نگاهشان به هنر صرفا تجاری است و هنر را صنعتی پولساز و درآمدزا می‌دانند که نتیجه این بینش تجاری شدن فرهنگ و از بین رفتن اصالت‌ها و ارزش‌ها است، متاسفانه گاهی این تفکر را در مدیریت فرهنگی کشور می‌بینیم اما این رویکرد در برنامه‌های آقای جنتی دیده نشده است.

 

سبحانی‌نیا افزود: آقای جنتی در برنامه‌هایش ضمن توجه به رونق اقتصاد فرهنگ حمایت دولت از تولیدات فاخر ارزشی و دینی مورد توجه قرار گرفته است.

 

وی عدالت فرهنگی را یک آرزو خواند و اظهار کرد: این که همه مردم بتوانند از برنامه‌های فرهنگی بهره ببرند و همچنین اینکه این موضوع به خوبی برای همه روشن شود که ایران فقط تهران نیست به درستی در برنامه‌های آقای جنتی ذکر شده و عدالت برجسته است.

 

این نماینده اصولگرای مجلس با بیان اینکه در برنامه‌های پیشنهادی وزیر بر نقش دیگر وزارتخانه‌های به عنوان معین وزارت فرهنگ تاکید شده است افزود: کلیت فرهنگی را باید یک مجموعه فرابخشی و بین وزارتخانه‌ای دید مگر می‌توان بدون وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دیگر وزارتخانه‌ها تحول فرهنگی ایجاد کرد.

 

وی گفت: وزیر فرهنگ باید بتواند از امکانات همه وزارتخانه‌ها بهره گیرد تحول فرهنگی را باید به عنوان یک بسته دید که هر بخش دولت در آن سهم دارد، چه کسی بهتر از آقای جنتی است که با سوابق درخشانش می‌تواند این هماهنگی بین بخشی را ایجاد کند.

 

 

رسایی: در برنامه‌های “جنتی”، قاطعیت ندیدم

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت که جنس مخالفت وی در مورد وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی از جنس دغدغه است.

 

حجت‌الاسلام حمید رسایی که در مخالفت با وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی سخن می‌گفت، اظهار کرد: من فقط برای مخالفت با برخی از همکاران ثبت‌نام نکرده بودم بلکه در مواردی موافق ثبت نام کرده بودم که در قرعه‌کشی به نام ما در نیامد. جنس مخالفتم در حوزه ارشاد از جنس دغدغه است و احساسم این است که آقای جنتی با همه فضایل و ویژگی‌هایی که دارد نمی‌تواند این را برطرف کند.

 

وی با بیان اینکه توضیحات جنتی بتواند دغدغه وی را برطرف کند، خاطرنشان کرد: آقای جنتی از خانواده‌ای است که در راس آن خانواده یک رجل دینی و سیاسی با بصیرت که مثل کوه در برابر دشمنان طی سال‌های بعد و قبل انقلاب ایستاده، یعنی آیت‌الله جنتی وجود دارد. اما به هر ترتیب ما به خود آقای جنتی نمی‌خواهیم رای بدهیم بلکه می‌خواهیم به فرزند ایشان رای دهیم. لذا دغدغه داریم.

 

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: علت نگرانی من این است که آقای جنتی در مصاحبه‌هایی گفته‌اند که به کسی ارادت فکری دارند که بسیاری از آسیب‌های فرهنگی که به آن اشاره می‌کنم، ناشی از تفکر، فکر و مدیریت همان فرد است و البته همان آسیب‌ها بعضا سبب شد که کسانی که ازشان حمایت شده بود، بدترین رفتار را با همان فرد داشته باشند.

 

رسایی با تاکید بر اینکه اهمیت فرهنگ نسبت به سیاست، اقتصاد، صنعت و حتی امنیت اهمیت ریشه‌ای دارد، افزود: فرهنگ زیرساخت است، شما اگر بخواهید در اقتصاد تغییر و تحول ایجاد کنید، اگر بخواهید در سیاست، صنعت و هر حوزه‌ای تحول ایجاد کنید، نیاز به فرهنگ وجود دارد. برای همین است که رهبری بارها بر این موضوع تاکید کرده و در قانون هم آمده که هر لایحه‌ای اعم از اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، علمی و امنیتی بخواهد به مجلس بیاید باید غیبت فرهنگی داشته باشد.

 

وی ادامه داد: وزارت ارشاد، وزارتخانه‌ای با فروعات بسیار زیاد است، خیلی‌ها فکر می‌کنند وزارت ارشاد یک وزارت دم دستی است بلکه وزارتخانه‌ای فکری و اجرایی است. محصولات این وزارتخانه غیرمحسوس است، بعضی فکر می‌کنند اگر کتابخانه، سالن نمایش و سینما ساختند کار فرهنگی انجام دادند، من بارها به آقای احمدی‌نژاد گفتم که مصوبات سفرهای استانی در این زمینه کار فرهنگی نیست بلکه کار عمرانی است، کار فرهنگی یعنی چه کتاب و فیلمی به دست مصرف‌کننده می‌رسد.

 

رسایی خاطرنشان کرد: اگر محصولات فرهنگی، کپی، ترجمه و نوش‌خوار غرب نبود، اگر باورهای دینی مردم را زنده کرد، اگر روحیه ضداستکباری، مقاومت، وطن دوستی و بغض نسبت به دشمن، تقویت خانواده و فرهنگ بومی و ملی ما را زنده کرد به آن می‌توانیم بگوییم فرهنگ؛ کار فرهنگی افزایش سرانه مطالعه، تغییر فرهنگ عمومی، بهبود وضع حجاب و خودباوری است اما آقای جنتی من این را نمی‌بینم. اینها یکسری کلمات روی کاغذ است. همت، اراده و برنامه مدون پشت آن نمی‌بینم.

 

رسایی به سابقه حضور خود در وزارت ارشاد اشاره کرد و افزود: آقای احمدی‌نژاد در دوره خود توانست در فرهنگ عمومی تغییراتی بدهد، فاصله بین مردم و مسوولان را کم کرد، اما وزارت ارشاد این کار را نکرد، بلکه شخصیت خود این آدم بود که این اتفاقات را ایجاد کرد. در این دولت راه درست این است که وزارت فرهنگ برای اینها برنامه داشته باشد.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در دوره‌ای وزارت ارشاد با تفکر سکولاریسمی داشتیم و در دوره‌ای هم ارشاد ما مبتنی بر قرآن و مسجد بود. در هر دو دوره هم اشتباه داشتیم چه در دوره آقای صفار و آقای حسینی و یا در دوره‌ای که وزیرش الان در سازمان‌های جاسوسی مشاوره می‌دهد و در رسانه‌هایی که مربوط به آن است، در مورد ایران تحلیل می‌دهد، یکی از اشتباهات، تمدی و با برنامه بود و اما یکی از اشتباهات عمدی نبود و جبران شد.

 

رسایی تصریح کرد: در دوره‌ای وزارت ارشاد ما به جایی رسید که مراجع، وزیر را به قم راه نمی‌دادند، نگذارید این اتفاق بیفتد. دغدغه ما اینهاست. در دوره‌ای کنار مرحوم آشیخ جواد تبریزی مرجع تقلید نشسته بودم، ایشان خاطره‌ای تعریف کرد و گفت همین وزیری که الان به آنجا رفته که رییس جمهور و مجلس آن روز تمام قد از او حمایت کردند، نزد من آمد، به او تذکراتی دادم، سرش را تکان داد و گفت باشد اما وقتی از در اتاق بیرون می‌رفت با چشم باطن دیدم که این آدم عاقبت به خیر نمی‌شود.

 

وی ادامه داد: وی با بیان اینکه رحماندوست در دوره اصلاحات مشاور رییس جمهور بوده، گفت: همان وزیر ارشاد معتقد به دفاع مقدس نبود، ما می‌بینیم فعالیت‌هایی در حوزه فرهنگ صورت می‌گیرد و شاید خدای نکرده بخواهند شما را هم به آن سمت ببرند. در دوره‌ای رهبر انقلاب فریاد زدند تهاجم فرهنگی اما گوش نکردند و گفتند تعامل و تبادل فرهنگی و این به شبیه خون و ناتوی فرهنگی تبدیل شد.

 

نماینده مردم تهران در مجلس یادآور شد: در دوره‌ای گفتند «زنده باد مخالف من» و شعارشان این بود که باید معاند را به مخالف، مخالف را به منتقد و منتقد را به موافق برای توسعه سیاسی تبدیل کنیم. آنها عملا سگ‌ها را رها کردند و سنگ‌ها را بستند. ما می‌بینیم که آن آدم‌ها دارند فعال می‌شوند، برنامه شما برای عدم بازگشت آن آدم‌ها چیست؟

 

وی ادامه داد: می‌گفتند می‌خواهیم توسعه سیاسی دهیم. نتیجه توسعه سیاسی بالا رفتن مشارکت است اما در همان دولت انتخابات دوم شوراها با کمترین مشارکت سیاسی برگزار شد، زیرا این توسعه سیاسی دروغ بود.

 

رسایی در ادامه اظهاراتش از رییس جمهور خواست به حرف‌های او گوش دهد و ادامه داد: عده‌ای در نشریات زرد نفوذ کردند، یکی از همین روزنامه‌نگاران فراری می‌گفت، زمانی در نشریات آرایشی زنان فعالیت می‌کردیم دیدیم بعد از اصلاحات، روزنه‌ای باز شد به نشریات سراسری آمدیم، آقای جنتی اینها دوباره فعال شدند و تحرکاتشان افزایش یافته است.

 

نماینده مردم تهران در مجلس خاطرنشان کرد: من می‌دانم جنس آقای روحانی این است که چون کتک خورده اینهاست نمی‌خواهد به این افراد بها بدهد، اما ایشان تا وزارت ارشاد هزار کار دیگر دارد و این کار به عهده شماست. باید بگویید برنامه‌هایتان چیست.

 

وی همچنین گفت: قرائت‌های مختلفی از دین، تساهل، تسامح و توهم توطئه را گفتند و مردم را بین دین سخت و آسان مخیر کردند. هر نهادی مرتبط با رهبری بود، مثل سپاه، بسیج، قوه قضاییه و حتی صداوسیمای آقای لاریجانی را گفتند متولی دین سخت است، می‌گفتند سیمای لاریجانی باید تعطیل گردد. روزنامه کیهان متولی دین سخت بود و کسی که بازجو بود و دو سه روزنامه بود و رییس جنگ روانی اینها بود می‌گفتند متولی دین آسان است. مراجع قم را متولی دین سخت می‌دانستند و مرجعی که در بی‌بی‌سی ساخته شده بود، احکامش مبتنی بر دین نیست و جامعه مدرسین هم نسبت به او اعلام موضع کرده بودند را متولی دین آسان می‌دانستند.

 

وی ادامه داد: آقای روحانی اکنون چنین سوءاستفاده‌ای می‌شود، از این تعادل افراط درست می‌کنند. هرکس روی اصول و مبانی پافشاری کند، می‌گویند این افراطی است و هرکس دلش را به آن طرف بدهد، می‌گویند این تعادل است. انشالله آقای روحانی تعادلش این نیست و حتما از این شعار تعادل دفاع و حمایت می‌کند.

 

رسایی همچنین خاطرنشان کرد: در همان دوره‌ها شعار توپ، تانک بسیجی دیگر اثر ندارد، سر دادند و همان روزنامه‌ها و همان وزارت ارشاد از آنها حمایت کردند، شما باید موضع‌تان را مشخص و شفاف بگیرید. جواب آقای روحانی این است که ما دولت اعتدالیم نه دولت این افراطی‌ها ولی ما می‌بینیم همین افراطی‌ها جنب و جوش پیدا کرده و فعال شدند و دارند برمی‌گردند البته از آقای روحانی تشکر می‌کنیم که جلوی معرفی برخی از اینها را گرفته. اگرچه در مورد معاونت پارلمانی اخباری می‌شنویم ولی ان‌شاءالله که آن اتفاق نیفتد.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: آقای جنتی در مصاحبه‌شان می‌گویند من ارادت فکری دارم. آقای جنتی همین وزیری که الان در B.B.C و V.O.A نشسته، ایشان هم ارادت فعلی به همانجا داشت و می‌خواست قانون اساسی را عوض کند که رییس جمهورش مادام‌العمر باشد؛ آنجا آسیب‌های فرهنگی است، با ارادت فکری در حوزه فرهنگ فقط باید به رهبری باشد این باید در عمل نشان داده شود.

 

رسایی با بیان اینکه در برنامه‌های آقای جنتی قاطعیت ندیده است، اضافه کرد: قانون نظام جامعه رسانه مربوط به برنامه چهارم بود، اما صحبتی نشد برنامه‌تان چیست؟ ما در قانون برنامه پنجم آن را گنجانده‌ایم. برای موسسات فرهنگی که قبلا ساخته شده و هیات‌مدیرانش و یا وزیران وقت و یا معاونین وزرا بوده‌اند، چه برنامه‌ای دارید. ۳۴ موسسه فرهنگی داریم که ۵۰ درصد بودجه وزارتخانه‌ای که می‌خواهید به آن بروید مربوط به این موسسات است که عملکردشان مشخص نیست.

 

رسایی در ادامه از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست تا برنامه‌های خود را برای کانون‌های فرهنگی مساجد، اداره سازمان حج، اوقاف، تبلیغات شهری، فرهنگ عمومی و حقوق نیروی انسانی و سازمان فرهنگ که باید تهاجم فرهنگی را در خارج از کشور و صدور فرهنگی را به عهده دارد، تبیین کند.

 

نماینده مردم تهران در مجلس اظهار کرد: یکی از سیاست‌مداران معروف آمریکا می‌گوید: «آمریکا از این جهت از مقابله با جمهوری اسلامی درمانده که نمی‌داند در ایران با چه کسی طرف است با مجلس، رییس جمهور، دولت یا رهبر اما ظاهرا روزهای تلخ سردرگمی ما با روی کار آمدن اصلاح‌طلبان (مربوط به الان نیست) سپری شده. اصلاح‌طلبانی که توانستند کرسی‌های نمایندگی مجلس ششم را که دژ تسخیرناپذیر بود، فسخ کنند. ما از این به بعد شاهد فرو ریختن این نظام سرکش خواهیم بود.»

 

وی اضافه کرد: اینها به این تغییر و تحولات دل بسته‌اند اما می‌دانیم آقای روحانی تو دهنشان می‌زند. مامور برجسته سی‌آی‌ای می‌گوید «مهم‌ترین حرکت در جهت براندازی جمهوری اسلامی تغییر فرهنگ جامعه فعلی ایران است»؛ می‌گویند برای براندازی باید فرهنگ را عوض کرد، اینکه هنر برای سیاست نیست، دروغ است آقای جنتی. یکی از اینها می‌گوید ما با جمهوری اسلامی کار سیاسی نخواهیم کرد. کار ما صرفا فرهنگی است. اصول و استراتژی جدید ما مبارزه فرهنگی است. ما باید بینش فرهنگی مردم را عوض کنیم. بینش با کتاب و سیاست عوض می‌شود.

 

رسایی ادامه داد: یکی از اینها می‌گوید با خارج از نشستن و تظاهرات کردن و اعلامیه دادن کاری از پیش نمی‌رود. ما باید برای تغییر در ایران پایگاه داشته باشیم. یکی دیگر از این عناصر می‌گوید اقشاری از مردم شعار سرنگونی رژیم را نمی‌پذیرند. اوضاع جمهوری اسلامی به گونه‌ای است که امکان جدی وجود دارد جمهوری اسلامی بماند ولی حاکمیت جمهوری اسلامی یعنی ولایت فقیه برود. دیگر نباید راجع به سرنگونی جمهوری اسلامی حرف بزنیم. سیاست ما باید برای جلب نیروهایی باشد که جمهوری اسلامی را می‌خواهند ولی ولایت فقیه را نخواهند. در فتنه ۸۸ شعار مرگ بر ولایت فقیه سر دادند. چه کسانی از اینها حمایت کردند. ما نگران برگشت اینها هستیم. اگر روی فتنه حساسیت داریم، به این خاطر است. بعضی بازی خوردند. ما نمی‌گوییم که اینها را باید از کشور بیرون کرد. بلکه می‌گوییم اینها نمی‌توانند مسوول بشوند.

 

این نماینده اصولگرای مجلس به اظهارات مسوول سابق شبکه جاسوسی سی‌آی‌ای اشاره کرد و گفت: او می‌گوید «کلید اصلی برای ایجاد یک تغییر بنیادین در سیاست ایران، از خصوصیت انقلابی رژیم ایران است. این فقط با تحریم اقتصادی به دست نمی‌آید. باید نفوذ روحانیون معتقد به رژیم از بین برود. عقاید انقلابی باید از درون تهی شود. اگر ما بتوانیم تحریم‌های شدیدی علیه رژیم ایران اعمال کنیم، طبیعتا سیاست فرسوده‌سازی این رژیم از لحاظ عقیدتی برای ما جذابیت پیدا می‌کند.

 

نماینده مردم تهران در مجلس در خلال اظهارات خود گفت: وزارت اطلاعات جوابیه‌ای داده که قاعدتا هیات رییسه آن را می‌خواند و درباره اینکه گفتند وزارت اطلاعات استعلام شده و جواب مثبت آمده، گفتند اینطور نیست.

 

وی در پایان دو کتاب به علی جنتی وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی هدیه کرد.

 

رسایی همچنین گفت که کدخدایی از شورای نگهبان پاسخی درباره وزیر پیشنهادی اطلاعات داده است.

 

 

جنتی در مجلس: مدیریت فرهنگی را به اهلش خواهم سپرد

 

وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی در نطق دفاع از خود در مجلس شورای اسلامی بر فرهنگ ایرانی و اسلامی تاکید کرد و گفت: تلاش می‌کنم تصویری درست از شکوه و عظمت ایران را به جهانیان برسانم.

 

علی جنتی سخنان خود را با حدیثی از امام علی(ع) شروع کرد و گفت: امام علی(ع) می‌فرمایند «انحراف به چپ و راست گمراهی است و مسیر درست میانه‌روی است».

 

آمده‌ام تا در پیشگاه شما نمایندگان مجلس برای تصدی مسئولیت دشوار اعلام آمادگی کنم.

 

آمده‌ام تا اعلام کنم به عنوان فرزند کوچک امام(ره) و رهبری برای رساندن پیام معنوی انقلاب اسلامی به جهان آمادگی دارم.

 

او ادامه داد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مسئولیتی بزرگ و پرمخاطره است، من به خوبی به سختی راه آن آگاهم و می‌دانم که سخنگویی هفت هزار سال تمدن و فرهنگ کاری دشوار است، در دست داشتن وزارت فرهنگ به عنوان ام‌القرای جهان اسلام آن هم در این روزگار پرحادثه کاری آسان نیست؛ به خوبی می‌دانم فرهنگ باید در اولویت نخست باشد،‌ فرهنگ زبان انقلاب اسلامی و هنر زبان گویای مردمان پارسی است.

 

جنتی اضافه کرد: ایران فرهنگی مرزی نمی‌شناسند، در حال حاضر تنها دنیای شرق بلکه دنیای غرب هم که در تاریکی مغرب گرفتار شده به خورشید گرمابخش فرهنگ و هنر اسلامی چشم دوخته است.

 

وزیر پیشنهادی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: می‌دانم که فرهنگ تنها وسیله پر کردن فراغت نیست، بلکه دیپلماسی عمومی کم‌هزینه‌ترین و بهترین راه برای ایجاد تعامل سازنده با جهان غرب است، در دنیایی که هستیم همه تلاش می‌کنند تصویری زیباتر از خود به نمایش بگذارند، به عبارتی جنگ امروز جنگ تصویر است، بر همین اساس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وظیفه‌ی مهم برای ارائه تصویر درست از شکوه و عظمت ایران برعهده دارد.

 

او خاطرنشان کرد: به رغم همه تلاشهای صادقانه دولت‌های گذشته وضعیت فرهنگی کشور همچنان نامطلوب است، تهاجم فرهنگی توطئه نیست، در شرایطی که کشورهای اروپایی نگران تهاجم فرهنگی آمریکا هستند و با بودجه‌های میلیاردی تلاش می‌کنند مقابل آمریکایی شدن فرهنگشان بایستند تکلیف ما و کشورهای دیگر آسیایی روشن است.

 

جنتی با بیان اینکه ایستادگی، تنها از طریق بازگشت به خویشتن خویش و ریشه‌ها ممکن است تاکید کرد: بازگشت به خویشتن یعنی بازگشت به دین، اسلام رحمانی، اسلام گذشت و عفو، اسلام کرامت انسانی که در آن افشاگری، بهتان و دنیاپرستی گناهی نابخشودنی است. بازگشت به خویشتن یعنی بازگشت به اسلام اخلاق، اسلام امانتداری، اسلامی که پیامبرش پیامبر رحمت است و اسلامی که برای همه نسلها است و بر عقلانیت پای می‌فشارد.

 

وزیر پیشنهادی وزارت فرهنگ و ارشاد ادامه داد: برای مقابله با تهاجم فرهنگی راهی جز بازگشت به اسلام ناب محمدی وجود ندارد، البته مسافران ایران زمین جا دارد به ایرانی بودن خودمان ببالیم و به فرهنگ و تمدن هفت هزار ساله خود افتخار کنیم، ایران همواره سرزمین توحید بوده و پیروان آسمانی همواره در آن می‌زیسته‌اند، شرکت و بت‌پرستی هیچگاه در آن جای نداشته است.

 

وی تصریح کرد: خدمات ایرانیان به اسلام همانگونه که شهید مطهری گفته موجب فخر ما است،. باستان‌پرستی و باستان‌زدایی هر دو با مشی اعتدال ناسازگار است، آنهایی که پرچم ایران را برابر پرچم اسلام برافراشتند و آنهایی که در ستیز با فرهنگ اسلامی هستند هر دو به بیراهه می‌روند اسلام و ایران هر دو دو روی سکه فرهنگ ایرانی هستند.

 

جنتی افزود: اگر رای آوردم و این مسئولیت را برعهده گرفتم خواهم کوشید چهره ایران توحیدی، معنویت‌گرا و غنایافته از اسلام ناب را به جهانیان بشناسانم؛ تلاش خواهم کرد با پاسداری از زبان فرهنگی راه را بر نفوذ فرهنگ بیگانه ببندم، تلاش خواهم کرد با تقویت اتحادیه فرهنگی فارسی‌زبانان، فارسی‌زبانان دنیا را گرد هم بیاورم و با ارسال سفیران فرهنگی شایسته و کاردان و فرهیخته راه را برای همگرایی جوامع اسلامی باز کنم.

 

وزیر پیشنهادی وزارت فرهنگ و ارشاد ادامه داد: تلاش خواهم کرد ازفرصت ریاست دوره‌ای جنبش عدم تعهد استفاده کنم و پیام دوستی ایران را به جهانیان برسانم و با اعزام بزرگان فرهنگی کشور به جهان آن را ارتقا بدهم، جهان کنونی تشنه شنیدن پیام اسلام، شعر و ادب فارسی و خط و نقاشی ایرانی است، هنر بهترین سفیر ایران در جهان است، می‌توان با کمک علمای آگاه و عالی فرهنگ، سینماگران متعهد،اهالی موسیقی، هنرهای تجسمی و رسانه بسیاری از درهای بسته را گشود، فرهنگ چون آبی زلال تشنگان حقیقت را سیراب خواهد نمود.

 

جنتی تاکید کرد: در روزگاری نامزد وزارت فرهنگ و ارشاد شدم که جمع کثیری از نخبگان و اهالی فرهنگ از دولت فاصله گرفته‌اند، در حال حاضر کشمکش‌های بی‌ثمر و تضارب آرا را گرفته، جای خالی اسلام رحمانی در برخورد با هنرمندان احساس می‌شود،. هنرمندان تشنه برخوردهای کریمانه هستند.

 

وی گفت: روزنامه‌نگاران و رسانه‌ها نقش موثری در ساختار فرهنگی کشور دارند، من تلاش خواهم کرد بدون عدول از ارزشها،آرامش را به عرصه فرهنگ و هنر برگردانم، مدیریت فرهنگی را به اهلش خواهم سپرد و بزرگان را بزرگ خواهم داشت وسعی می‌کنم دغدغه‌های معیشتی را کاهش خواهم دهم.

 

وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد تصریح کرد: من هنر برای هنر را که از آموزه‌های لیبرالیستی گرفته شده نمی‌پسندم معتقدم هنرمند باید معتقد باشد و هنر نمی‌تواند از ارزش‌های اصیلش دور باشد.

 

او سپس به چند نکته از برنامه‌هایش اشاره کرد و گفت: اصول مهم برنامه‌هایم برگرفته از اسناد بالادستی از جمله سند چشم‌انداز، برنامه پنجم توسعه است. نخستین اصل برنامه‌های من ترویج برنامه‌های دینی و سبک زندگی بر اساس الگوی ایرانی اسلامی است. برای تحقق این سیاست ترویج عفاف و فرهنگ قرآنی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

 

جنتی همچنین خاطرنشان کرد: دیدگاه‌های علما به عنوان سرمایه‌ بزرگ و ارزشمند پشتوانه فرهنگی خواهد بود، از فرهنگ دوران دفاع مقدس نیز به عنوان گنیجنه‌ای گرانبها استفاده خواهد شد، مساجد و هیات‌ها هم فرصتی استثنایی برای کمال فرهنگی هستند.

 

او اضافه کرد: برنامه دوم من مردمی کردن و عدالت در بخش فرهنگ است، فرهنگ برابر یعنی فرصت برابر برای همه، احترام به بزرگان و گشودن راه برای استعدادها، فرصت برابر برای لایحه‌های فرهنگی، امکان دسترسی همگان به شاهراههای علم و فرهنگ را فراهم می‌آورد.

 

وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی، تمرکززدایی و تراکم‌زدایی در مراکز فرهنگی را از اصول مهم فرهنگی عنوان کرد و گفت: ضمن اعتماد به مدیریت محلی و منطقه‌ای باید نخبگان محلی استان‌ها و شهرستان‌ها سهمی به مراتب بیشتر داشته باشند.

 

جنتی شوراهای شهر و مراکز مردم‌نهاد را قلب تپنده فرهنگ عنوان کرد و افزود: باید برای احیای فرهنگ عمومی و سبک زندگی که مورد تایید مقام معظم رهبری است از مدارس آغاز کرد.

 

وی افزود: همچنین امیدوارم بتوانم با همکاری وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای ارتقای فرهنگ عمومی کشور گام‌های بلندی برداریم.

 

وی خود رایی را آفت فرهنگی دانست و گفت: از شهید دکتر بهشتی آموختم که مناصب و پست‌ها امانتی در دست مسئولان و فرصت‌هایی برای خدمت هستند امیدوارم اندک تجاربی که در سالهای طولانی داشته‌ام مرا یاری رساند در این مسیر چشم امیدم به علما و مراجع نیز است.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران

:::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

18 + = 25