۱۸:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸

وزیر نیرو: واگذاری دانشگاه صنعت آب و برق یک ندانم کاری بزرگ بود

حیات صنعت آب و برق به این وابسته است که این دانشگاه را داشته باشیم و اگر با تعامل نتوانیم این دانشگاه را حفظ کنیم قطعا باید دانشگاه جدیدی را پایه گذاری کنیم تا حیات صنایع آب و برق به خطر نیفتد.

چیت چیانمبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام):

وزیر نیرو با تأکید بر اینکه باید شکاف بین هزینه تمام شده و قیمت فروش را کوچک کنیم، گفت: من قول می دهم آن چیزی که هر خانوار برای آب و برق پرداخت خواهد کرد قطعا از هزینه موبایل خانواده بیشتر نشود.

چیت‌چیان در مراسم تودیع و معارفه وزرای قدیم و جدید نیرو اظهار داشت: وزارت نیرو سه رسالت مهم دارد که نخستین رسالت آن کمک به توسعه ملی است، یعنی باید به بخش های صنعت، کشاورزی، خدمات و … برای توسعه هرچه بیشتر کمک کنیم.

وی افزود: رسالت دوم در ارائه خدمات مستقیم به مردم، ارتقای رفاه و ارتقای کیفیت زندگی تمام مردم در جای جای ایران است.

چیت‌چیان سومین رسالت وزارت نیرو را مهمتر از دو رسالت ذکر شده دانست و گفت:‌ سومین رسالت وزارت نیرو صیانت و حفاظت از منابع آب است چرا که موضوع آب یکی از مهمترین چالش هایی است که کشورما با آن روبه رو است.

وی ادامه داد: کشورما در منطقه خشک قرار گرفته و خشکسالی های چندسال اخیر نیز مشکلات مضاعفی را به کشور تحمیل کرده است، از سوی دیگر تغییر اقلیم نیز بر شدت کمبود منابع آبی افزوده و ما امروز منابع بیشتری نداریم که از آن آب برداشت کنیم پس باید با برنامه ریزی دقیق کاری کنیم که با همین محدودیت منابع بتوانیم پشتوانه لازم را برای رفاه مردم فراهم کنیم.

محدویت منابع آبی و مالی بزرگترین چالش وزارت نیرو

وزیر نیرو تصریح کرد:‌ برای انجام این سه رسالت، چالش های متعددی داریم که شاید مهمترین این چالش ها یکی محدودیت منابع آبی است و دیگری محدودیت منابع مالی است.

چیت‌چیان با تأکید بر اینکه قطعا صنایع آب و برق در تأمین اقتصاد خود ناتوان نیست، گفت: محدویت منابع مالی که امروز به شدت به صنعت آب و برق فشار وارد کرده، از این ناشی می شود که هم در آب و هم در برق تمام درآمد کسب شده یک چهارم هزینه های آب و برق را کفایت نمی‌کند.

این عضو کابینه دولت با تأکید بر اینکه قطعا این وضعیت قابل ادامه نیست، اذعان داشت: بخشی از منابع مالی که از مصرف کننده دریافت می شود نیز به بخش های دیگر از جمله هدفمندی یارانه ها می رود.

چیت‌چیان ادامه این رویه را بزرگترین ظلم به صنایع آب و برق دانست و گفت: همانطور که در جلسات خود با اعضای کمیسیون های تخصصی مجلس شورای اسلامی بیان کردم باید شکاف بین هزینه تمام شده و قیمت فروش را کوچک کنیم.

وی افزود: به نمایندگان قول ایجاد تحول دادم به شرطی که دو سال با برق همکاری شود و اندکی افزایش قیمت برق را تحمل کنیم در این صورت صنعت برق از بودجه عمومی دولت منفک شده و خود به صورت مستقل ادامه حیات خواهد داد.

وزیر نیرو تصریح کرد: من قول می دهم آن چیزی که هر خانوار برای آب و برق پرداخت خواهد کرد قطعا از هزینه موبایل خانواده بیشتر نشود.

وی ادامه داد: اینکه برای آب به اندازه هزنیه موبایل دریافت کنیم انتظار زیادی نیست و حتما کاری شدنی است.

چیت‌چیان با انتقاد از عادت دریافت اعتبارات دولتی برای هر پروژه اظهار داشت: از مدیران می خواهم که در طرح های نیمه کاره و جدید، هر کدام که امکان اجرا با مکانیزم های مشارکت بهره برداران و شرکت های خصوصی دارد، اقدام کنند.

واگذاری دانشگاه صنعت آب و برق یک ندانم کاری بزرگ بود

این عضو کابینه دولت واگذاری دانشگاه صنعت آب و برق را یک ندانم کاری بسیار بزرگ عنوان کرد و گفت: اگر سطح دانش مدیران و فعالان صنعت آب و برق در حد فعلی باقی بماند قطعا نمی توانیم برنامه های توسعه ای آینده را اجرایی کنیم، از اینرو باید با وجود بسترهای مناسب آموزشی، دانش مدیران و کارشناسان این صنایع به طور مستمر افزایش یابد.

وی افزود: حیات صنعت آب و برق به این وابسته است که این دانشگاه را داشته باشیم و اگر با تعامل نتوانیم این دانشگاه را حفظ کنیم قطعا باید دانشگاه جدیدی را پایه گذاری کنیم تا حیات صنایع آب و برق به خطر نیفتد.

منبع: تسنیم

:::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

50 - 41 =