۱۸:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸

کوثری: اصولگرای افراطی؟ نه اصلا نداریم!

شکیل فراکسیون اعتدال در مجلس برای تعامل بیشتر با دولت با استقبال نماینذگان مواجه نشد/ ‌اصولگرایان هم اکنون در شاخه‌های رهروان، متحد و پایداری فعالیت می‌کنند و تنها در روش با یکدیگر اختلاف دارند.

اصولگرای افراطی نداریممبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام):

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: اصولگرای افراطی نداریم.

اسماعیل کوثری علی رغم حضور برخی از اصولگرایان افراطی در مجلس، وجود آن‌ها را تکذیب کرد و ادامه داد: به طور کلی کسانی که به وجود افراطیون اعتقاد دارند معانی آن را به درستی درک نمی‌کنند. افراطی به کسی می‌گویند که بر مسائل غیر منطقی اصرار ورزد و این در حالی است که اصولگرایان نشان دادند بر ضرورت تحقق نظرات منطقی و قابل قبول، ثابت قدم هستند.

عضو کمیسیون امنیت ملی با بیان این اظهارات، وجود اصولگرایان افراطی را به کلی کذب دانست.

این نماینده مردم تهران در خصوص ضرورت تشکیل فراکسیون اعتدال در مجلس برای تعامل بیشتر با دولت گفت: نظراتی در این راستا ارائه شد اما از قرار معلوم با استقبال نمایندگان مواجه نشد.

نماینده مردم تهران همچنین به ضرورت بازسازی جناح اصولگرا اشاره کرد و اتحاد شاخه‌های اصولگرایی را مشروط به اجماع نظر ریش سفیدانی مانند آیت الله مهدوی کنی، ناطق و عسگراولادی دانست.

وی تصریح کرد:البته استفاده از واژه بازسازی چندان جالب نیست چرا که اصولگرایی ازابتدا برخواسته از بطن اسلام ناب محمدی بوده و به اصلیت آن خدشه‌ای وارد نشده است بلکه افرادی در این بین حضور دارند که به دلایل متعددی به توافق نمی‌رسند.

وی به وزرای انتخاب شده از سوی مجلس اشاره کرد و ادامه داد: ‌ وارد نشدن خدشه به اصولگرایی را می‌توان از انتخاب وزرای کابینه رئیس جمهور متوجه شد که با استناد به اصول اصولگرایی و با اتفاق نظر بالایی در انتخاب وزرا وارد عمل شدند.

کوثری رسیدگی به امور مختلف در چارچوب نظام، قانون اساسی و بیانات رهبری را از اصول کلی اصولگرایی عنوان کرد و ادامه داد: تا کنون در موارد مختلفی شاهد این مساله بودیم که نمایندگان اصولگرا به اتفاق نظر برسند اما در ماه‌های اخیر به خصوص در جریان انتخابات، شاهد اصرار برخی از اصولگرایان بر مواضع گروهی و شخصی بودیم.

این نماینده مجلس یادآور شد: اصولگرایان نیاز به تدابیری دارند تا با یکدیگر یکپارچه عمل کنند و امیدواریم در روزهای آتی شاهد این اتفاق باشیم.

کوثری تصریح کرد: در این بین عده‌ای معتقدند که اختلافاتی بین ریش سفیدان اصولگرایی وجود دارد که مانع برقراری اجماع نظر بین آن‌ها می‌شود اما همگی آن‌ها یک اختلاف نظر بوده و نمی‌توان بزرگ‌تر از آنچه هست نشان داد.

وی یادآور شد: ‌اصولگرایان هم اکنون در شاخه‌های رهروان، متحد و یا پایداری فعالیت می‌کنند و تنها در روش با یکدیگر اختلاف دارند.

به گفته این نماینده مردم تهران نمی‌توان چند شاخه بودن آن‌ها را زیر سوال برده چرا که اصلیت اصولگرایی به قوت خود باقی است.

منبع: ایلنا

:::

 

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

61 - 55 =