۱۵:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰

پاسخ کانادایی‌ها به تحریف‌های آرگو

سفیر وقت کانادا در تهران که آرگو را تحریف تاریخ می‌داند و معتقد است نقش وی در فراری دادن دیپلمات‌های آمریکایی در زمان تسخیر این سفارتخانه نادیده گرفته شده، راوی مستندی درباره این موضوع شده است.

کانادایی‌ها به تحریف‌های آرگومبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام):

«کن تیلور»، سفیر کانادا در تهران، در زمان تسخیر سفارت آمریکا توسط دانشجویان ایرانی در جریان انقلاب ۵۷ ، از جمله کسانی است که زمانی‌که فیلم ضد ایرانی «آرگو» به کارگردانی «بن افلک» به نمایش درآمد، از این فیلم و تحریف‌های غیرهوشمندانه‌ای که در آن صورت گرفته بود، به شدت انتقاد کرد.

«تیلور» که در آنزمان از او به عنوان قهرمانی که باعث فرار شش دیپلمات آمریکایی از ایران شد، یاد می‌شد، بیش از همه از کمرنگ شدن نقش خود در این واقعه‌ تاریخی ناراحت بود.

او در این باره گفت: «آرگو» یک فیلم غیرواقعی است که حقیقت‌ها را به آسانی تحریف کرده است، آنها نقش من در این واقعه تاریخی را در حد کسی که تنها وظیفه‌اش باز و بسته کردن در است، پایین آورده‌اند.

وی همچنین در بخشی از سخنان خود متذکر می‌شود که «آرگو» تصویری غیرواقعی و کاملا سیاه و سفید از مردم ایران به تصویر کشیده است.

«کن تیلور» پس از انجام مصاحبه‌های مکرر و انتقاد از فیلم «آرگو» سرانجام به این نتیجه رسید که بهترین کار برای مقابله با تحریف‌های هالیوود و استودیوی صهیونیستی «برادران وارنر» ساخت مستندی درباره واقعه فرار شش دیپلمات آمریکایی از تهران است.

در این میان «تیلور» ایده خود را با «درو تیلور»، توپ جمع‌کن سابق تیم بیسبال و اخیرا کار خودر در عرصه بازیگری و کارگردانی را شروع کرده، ملاقات می‌کند و تصمیم به ساخت مستندی با نام «آدم ما در تهران» می‌گیرند. البته در نهایت لری وینشتین نیز به تیم کارگردانی اضافه می‌شود.

تهیه‌کنندگی این فیلم را نیز «النا سمیکینا»، تهیه‌کننده سینما و همچنین دختر برگزیده کانادا در سال ۲۰۱۱ میلادی به عهده می‌گیرد.

این سه پس از مدتی تلاش می‌توانند با «رهوم‌باس مدیا» و «الیانس فیلم»، دو استودیوی بین‌المللی توزیع فیلم،برای توزیع فیلمشان قرارداد ببندند.

«آدم ما در تهران» بیش از همه درباره نقش سفیر کانادا در فراری دادن شش دیپلمات آمریکایی است. در وقوع انقلاب اسلامی ایران در سال ۵۷، «تیلور» این شش دیپلمات را به مدت ۶ ماه در خانه خود پنهان می‌کند و در نهایت به کمک «تونی مندز»، مامور سازمان سیا، فراری می‌دهد و خود نیز می‌گریزد.

در مستند «آدم ما در تهران» برخلاف فیلم «آرگو» که «تونی مندز» به عنوان قهرمان معرفی شده است، «تیلور» قهرمان اصلی این ماجراست.

این مستند قرار است به زودی در سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم «تورنتو» رونمایی شود.

در حالی‌که خبر مربوط به ساخت این مستند تاکنون تنها در یکی دو سایت منتشر شده است، «سمیکنا» اعلام کرده که جزئیات مربوط به این را به زودی منتشر خواهد کرد.

بنا براین گزارش، فیلم ضد ایرانی «آرگو» امسال در یکی از سیاسی‌ترین رقابت‌ها اسکار (به اعتراف خود غربی‌ها) برنده جایزه اسکار بهترین فیلم سال شد، جایزه‌ای که در اقدامی نادر، بانوی اول آمریکا، «میشل اوباما»، همسر «باراک اوباما»، ریاست جمهوری آمریکا، برنده آن را اعلام کرد.

تیلور در حالی برای پاسخ به این تحریف ها این مستند را روایت کرده که این موضوع نسبت به تحریفات موضوع درباره ایران جزیی به نظر می رسد. با این حال ایران هنوز در این مورد واکنش مناسبی نشان نداده است.

منبع: خبرگزاری فارس
:::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

75 - = 67