۱۵:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۳

پرسش‌هایی درباره دانشگاه احمدی‌نژاد

دبیر اتحادیه دانشگاه‌های غیرانتفاعی درباره صدور مجوز دانشگاه جامع بین‌المللی به صاحب مجوزی محمود احمد‌ی‌نژاد چند پرسش را مطرح و اظهار امیدواری کرد که مسئولان ذیربط به آنها پاسخ بدهند.

ahmadi nejad.JPGمبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام):

دکتر علی آهون‌منش، با بیان اینکه مجوز دانشگاه برای پذیرش دانشجوی ایرانی و خارجی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری به محمود احمدی‌نژاد داده شده است، گفت: در این زمینه چند مشکل وجود دارد، اول اینکه اگر احمدی‌نژاد رییس‌جمهور نبود، آیا وزارت علوم این درخواست را به شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌فرستاد یا از همان ابتدا با آن مخالفت می‌کرد؟.

وی با بیان اینکه درخواست پذیرش دانشجو ابتدا باید برای دوره‌های کاردانی و کارشناسی صادر شود، گفت: اگر دانشگاهی بخواهد دانشجوی ارشد و دکتری بگیرد، باید بر اساس مقررات وزارت علوم رفتار کند، یعنی اینکه برای پذیرش دانشجوی ارشد در همان رشته فارغ‌التحصیل دوره کاردانی داشته باشد این در حالیست که مجوز کارشناسی ارشد و دکتری مستقیما به دانشگاه ایرانیان داده شده است.

دبیر اتحادیه دانشگاه‌های غیرانتفاعی با بیان اینکه وزارت علوم باید برای پذیرش دانشجوی خارجی «مجوز ویژه » بدهد، تصریح کرد: اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی مستقیما مجوز پذیرش دانشجوی خارجی را به این دانشگاه داده، جای سئوال دارد، چرا که این مجوز باید از سوی وزارت علوم به صورت ویژه صادر شود.

آهون‌منش با اشاره به منابع مالی لازم برای تاسیس یک دانشگاه، خاطرنشان کرد: کسی که دانشگاه ایجاد می‌کند باید آورده بیاورد، به این معنا که مکان و تجهیزات را آماده و وزارت علوم چک کند و بگوید که این لوازم کافی است یا خیر تا براساس آن سپس مجوز دهد حال با فرض عبور از همه این موانع آیا می‌توان در رسانه عمومی کشور، اعلام درخواست کمک و ارائه شماره حساب کرد؟ آیا برای هر کسی که متقاضی تاسیس یک دانشگاه باشد، این موضوع امکان‌پذیر است؟

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران

:::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

+ 56 = 61