۱۵:۴۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۲ بهرام نکیسا :

اندیشمندی اسلام‌شناس و آزادی خواه و انقلابی و خستگی ناپذیر

آن فقید سعید به جد معتقد بود زمانی تحول در جامعه شکل خواهد یافت که تحول در افراد و اخلاق شکل گرفته باشد و لذا وقوع انقلاب و همراهی مردم و مشارکت در امور کشور به ویژه درسالهای آغازین و سخت انقلاب و تشکیل جمهوری اسلامی را ناشی از چنین تحولی که در جامعه روی داده بود می دانست، آنگونه که خداوند در قرآن سوره شریفه رعد آیه 11 می فرماید: «ان الله لا یغیر ما بقوم حتی یغیروا بانفسهم»، (خدا وضع و حال هیچ قومی را عوض نخواهد کرد مگر آنکه انسانها خودشان وضع و حال خودشان را...

مبارزه(رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام)-بهرام نکیسا:

آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی، در شب شهادت حضرت معصومه (س) و شب شهادت امیر کبیر و در سالروز عملیات کربلای پنج، همانگونه که در اوایل امسال آن هم پس از انتخاب آقای روحانی به ریاست جمهوری و انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در سالهای ۹۲ و ۹۴، در مراسم رو نمایی از کتاب « روایتی از زندگی و زمانه » خود گفته بود: “اکنون دیگر می‌توانم راحت بمیرم زیرا مردم تصمیماتشان را خودشان می‌گیرند” مرد سازندگی و مجاهدت با آرامش به مقتدا، دوستان و همرزمان شهید و اجداش ملحق و در جوار رحمت حق آرام گرفت و بار دیگر جماران میعادگاه یاران، عاشقان و دلسوزان امام و جمهوری اسلامی و محل وداع با یکی از سابقون انقلاب گردید. و جامعه را ناگهان در شوک سنگینی قرار داد.

شخصیتی که به فرموده مقام معظم رهبری: “نمونه‌ کم نظیری از نسل اول مبارزان ضد ستم شاهی و از رنج دیدگان این راه پر خطر و پر افتخار بود.”

آری مرد مبارزه، دفاع، اصلاح و اعتدال و تلاش به همرزمان شهید دوران مبارزه، انقلاب و دفاع مقدس پیوست، به یاران و دوستانی که بعد از هر حادثه، ترور و عملیاتی در دوران دفاع مقدس شهید شده بودند. و او به دور از چشم هر بیننده و ناظری در هجرانشان اندوهگین می شد و اشک می ریخت اما برای اینکه آسیبی به کشور و جمهوری اسلامی وارد نگردد و افکار عمومی و روحیه دست اندرکاران امور جبهه و جنگ و کشور مخدوش و مکدر نشود، دلیری توام با خویشتنداری پیشه می ساخت و برای حفظ وحدت همواره صبوری بخرج می داد. هاشمی رفسنجانی شخصیتی که حیات و مماتش برای ایران ارزشمند بود. فراوان درسها و رفتاری که هر دلسوز ملک و مردم نیازمند آموختن و عمل به آنها است از او بجا مانده است. به درستی که او تربیت یافته مکتب امام، مشاور امین رهبری معظم انقلاب، دلسوز و عاشق میهن و مردم بود.
آری او امیری ماند بر تارک تاریخ ایران.

با نگاه به دوران حیات آن زنده یاد درس خسته نشدن و سنگ زیرین آسیاب بودن در بحبوحه مشکلات، بحران ها، مصائب، کم لطفی ها، بی مهری ها، را خواهی آموخت ، آن هم برای وحدت ، حفظ کشور و جمهوری اسلامی ایران، دفاع منطقی، عاقلانه و عالمانه از دین. و این مهم را وی عملا در زمان حیات خویش به اثبات رسانید.

 به تعبیر آقای سید محمد خاتمی فرزند فاضل و با تقوای امام خمینی بنیانگذار جمهوری اسلامی، زنده یاد آیت الله هاشمی رفسنجانی “اندیشمندی اسلام‌شناس و آزادی خواه و انقلابی و خستگی ناپذیر و مورد اعتماد و عنایت ویژه حضرت امام و گره گشا در تنگنا‌ها و بحران‌ها بود و قهرمانی که جز به اعتلاء‌ انقلاب و ایران و دفع و رفع خطر‌ها از نظام و مردم نیاندیشید و عمل نکرد”.

آن فقید سعید به جد معتقد بود زمانی تحول در جامعه شکل خواهد یافت که تحول در افراد و اخلاق شکل گرفته باشد و لذا وقوع انقلاب و همراهی مردم و مشارکت در امور کشور به ویژه درسالهای آغازین و سخت انقلاب و تشکیل جمهوری اسلامی را ناشی از چنین تحولی که در جامعه روی داده بود می دانست، آنگونه که خداوند در قرآن سوره شریفه رعد آیه ۱۱ می فرماید:  «ان الله لا یغیر ما بقوم حتی یغیروا بانفسهم»، (خدا وضع و حال هیچ قومی را عوض نخواهد کرد مگر آنکه انسانها خودشان وضع و حال خودشان را تغییر دهند).

آن زنده یاد یکی از جمله یاران محدود، وفادار و نزدیک به امام بودند. با در گذشت این شاگرد امام و مشاور دلسوز رهبری، امروز جامعه بیشتر نیازمند شناخت مکتب امام و یاران، همراهان و شاگردان آن پیر و مرشد سفر کرده می باشد. اگر به این مهم که بواسطه فقدان یکی از یاران و شاگردان بنیانگذر جمهوری اسلامی اکنون ضرورت دو چندان پیدا نموده توجه گردد در تحقق اهداف کشور که همانا خدمت به مردم و اعتلای ایران است موفق تر خواهیم بود. روحش شاد. انشاالله.

::::

برچسب‌ها: ٬ ٬

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

1 + 9 =