۱۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۵ رای اعتماد مجلس به محمد فرهادی

اکنون، فرهادی در بوته آزمایش مردم و دولت

با این حساب مجلس شورای اسلامی پس از استیضاح ناجوانمردانه ی فرجی دانا و عدم همراهی با نیلی و آشتیانی، فرهادی را مورد اعتماد دانست و به این بازی فرسایشی خاتمه داد حال باید دید در صورتی که محمد فرهادی نیز سیاست های دولت را اعمال کند موسم استیضاح او کی فرا می رسد؟! و در صورت عدم همراهی با مطالبات جامعه دانشگاهی و مردم، دولت چه به عملکرد او چه واکنشی نشان خواهد داد!

مبارزه(رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام):

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز خود برنامه‌های “محمد فرهادی” را مورد بررسی قرار دادند و در نهایت به این وزیر پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اعتماد کردند.

بدین ترتیب، وزیر پیشنهادی علوم توانست با کسب ۱۹۷ رأی موافق، ۲۸ رأی مخالف و ۱۰ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۵ رای ماخوذه، عضو کابینه یازدهم شود.

بهارستان‌نشینان با برگزاری جلسه علنی صبح امروز، صلاحیت و برنامه‌های پنجمین گزینه پیشنهادی دولت یازدهم برای تصدی وزارت علوم را مورد بررسی قرار دادند.

حجت‌الاسلام روحانی رئیس‌جمهور کشورمان روز چهارشنبه ۲۸ آبان‌ماه در نامه‌ای به علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی «محمد فرهادی» را به‌ عنوان پنجمین وزیر پیشنهادی خود برای تصدی سکان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به‌منظور کسب رأی اعتماد به مجلس معرفی کرد.

رئیس‌جمهور پیش از این «جعفر میلی منفرد»، «رضا فرجی دانا»، «محمود نیلی احمدآبادی» و «فخرالدین احمدی دانش‌آشتیانی» را به‌عنوان وزرای پیشنهادی علوم به مجلس معرفی کرده بود که میلی منفرد نتوانست از پارلمان رأی اعتماد بگیرد، اما فرجی دانا پس از کسب رأی اعتماد مجلس در آبان‌ماه سال گذشته تنها ۱۰ ماه سکاندار این وزارتخانه بود،

پس از استیضاح فرجی دانا، رئیس‌جمهور «نیلی احمدآبادی» را به پارلمان معرفی کرد که جلسه رأی اعتماد به وی ۲۰ روز پیش یعنی ۷ آبان در صحن علنی برگزار شد و نیلی احمدآبادی تنها موفق به کسب ۷۹ رأی موافق در مقابل ۱۶۰ رأی مخالف شد و نتوانست از بهارستان، وزارت بگیرد.

فخر‌الدین احمدی‌ دانش‌آشتیانی دیگر گزینه پیشنهادی دولت برای این وزراتخانه نیز، با ۱۷۱ رای مخالف، ۷۰ رأی موافق و ۱۳ رأی ممتنع موفق به کسب رای اعتماد از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نشد.

از جمله حاشیه های این جلسه مخالفت علی مطهری با گزینه ی پیشنهادی بود که وی با استناد به اینکه فرهادی همان نامه ای را امضا کرده است که دانش آشتیانی امضا کرده بود و با حزب مشارکت نیز چنانچه دانش آشتیانی همکاری داشت همکاری داشته است لذا بر اساس رفتار سابق نمایندگان فرهادی نیز فتنه گر است با او مخالفت کرد.

سخنان علی مطهری واکنش بسیاری از نمایندگان را برانگیخت و علی لاریجانی نیز در پاسخ به او گفت نمی شود اگر مجلس رای بدهد بک جور متهم بشود و اگر رای ندهد یک جور دیگر !

با این حساب مجلس شورای اسلامی پس از استیضاح ناجوانمردانه ی فرجی دانا و عدم همراهی با نیلی و آشتیانی، فرهادی را مورد اعتماد دانست و به این بازی فرسایشی خاتمه داد حال باید دید در صورتی که محمد فرهادی نیز سیاست های دولت را اعمال کند موسم استیضاح او کی فرا می رسد؟! و در صورت عدم همراهی با مطالبات جامعه دانشگاهی و مردم، دولت به عملکرد او چه واکنشی نشان خواهد داد!

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

45 + = 53