۰۷:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰ سخنان امام راحل(ره) در جمع اعضای حزب الله لبنان:

با تمام قدرت معنوی و مادی در مقابل اسرائیل بایستیم

بسیاری از کسانی که به ادعا، نسبت به‌ فلسطینیها اظهار علاقه می‌کنند، علاقه‌شان به این نیست که مسلمانان فلسطینی بر اسرائیل غلبه کنند و متأسفانه با سکوت و سازش و تماشا دست به هم داده‌اند که نگذارند مسلمانان فلسطین پیروز بشوند؛ چرا که پیروزی آنان پیروزی اسلام است. و آنها می‌ترسند همان طوری که اسلام در ایران پیروز شد و... منافعشان را از بین برد... همه بساطشان را در هم پیچد.

73_73_imam
مبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام): امام خمینی(ره) در سخنرانی در جمع سفرای جمهوری اسلامی‌ ایران در سوریه و لبنان و اعضای شورای مرکزی حزب الله لبنان با اشاره به موفقیت مقاومت اسلامی لبنان از لزوم مقاومت مردم فلسطین و هشیاری در برابر سازشکاران می فرمایند.
متن کامل این سخنرانی که در جلد بیستم صحیفه امام(صفحات ۴۶۷ و ۴۶۸) آمده، به شرح زیر است:
زمان: صبح ۹ اسفند ۱۳۶۶ / ۱۰ رجب ۱۴۰۸
مکان: تهران، جماران
موضوع: اتحاد شوم قدرتها در مقابل اسلام
حضار: حسین شیخ الاسلام (معاون سیاسی وزارت امور خارجه)، سفرای جمهوری اسلامی‌ ایران در سوریه و لبنان، اعضای شورای مرکزی حزب الله لبنان
بسم الله الرحمن الرحیم

لزوم مقاومت مسلمانان در لبنان و فلسطین
تجربه‌ای که ما از دنیا در این سالهای طولانی داریم این است که مسلمانها – و لو اینکه یک عده کمی باشند – وقتی در مقابل خصم خودشان مقاومت کنند، اگرچه خصم آنان ابر قدرتها هم باشند پیروزند.
شما لبنان را ملاحظه کردید که همه ابر قدرتها در آنجا جمع شده بودند، اما وقتی یک عده کم در مقابلشان ایستاد، آنها شکست خوردند.
شما مطلع هستید که در زمان ستمشاهی در ایران چه خبر بود. در زمان قاجار، انگلیسیها بودند و چه‌ها که نکردند. بعد از اینکه آنها از این کشور رفتند و رضاخان رفت، زمان محمدرضاشاه، ایران مرکز امریکا و محل تاخت و تاز آنها شده بود و مصیبت بیشتر بود؛ چرا که هم قوای آنها زیاد بود و هم مردم اسلحه نداشتند و هم جوانان به فساد کشیده شده بودند، به صورتی که نمی‌شود آن را تصور نمود. اما وقتی مردم ایران احساس کردند که باید خودشان در مقابل شاه و امریکا مقاومت کنند، مقاومت کردند و سلطنت ۲۵۰۰ ساله را در هم کوبیدند و از بین بردند. این معجزه‌ای بود که در ایران به وقوع پیوست. و این درس را نباید فراموش کنیم که باید در مقابل ابرقدرتها مقاومت کرد.
امروز همه قدرتها و ابرقدرتها دست به دست یکدیگر داده‌اند که نگذارند فلسطینیهای مسلمان به هدفشان برسند. حتی بسیاری از کسانی که به ادعا، نسبت به‌ فلسطینیها اظهار علاقه می‌کنند، علاقه‌شان به این نیست که مسلمانان فلسطینی بر اسرائیل غلبه کنند و متأسفانه با سکوت و سازش و تماشا دست به هم داده‌اند که نگذارند مسلمانان فلسطین پیروز بشوند؛ چرا که پیروزی آنان پیروزی اسلام است. و آنها می‌ترسند همان طوری که اسلام در ایران پیروز شد و همه بساط آنها را بر هم زد و منافعشان را از بین برد، همین‌طور اگر در لبنان و فلسطین اسلام به پیروزی برسد، همه بساطشان را در هم پیچد. لذا، همه شیاطین مجتمع‌اند که نگذارند اسلام رشد کند و ما باید این معنا را در نظر داشته باشیم که باتمام قوا و تا آخرین نفرمان مهیا شویم و در راه خدا جهاد کنیم. دفاع از نوامیس مسلمین و دفاع از بلاد مسلمین و دفاع از همه حیثیات مسلمین امری است لازم و ما باید خودمان را برای مقاصد الهی و دفاع از مسلمین مهیا کنیم و خصوصاً در این شرایطی که فرزندان واقعی فلسطین اسلامی و لبنان – یعنی، حزب الله – و مسلمانان انقلابی سرزمین غصب شده و لبنان با نثار خون و جان خود فریاد «یاللمسلمین» سر می‌دهند، با تمام قدرت معنوی و مادی، در مقابل اسرائیل و متجاوزین بایستیم و در مقابل آن همه سفاکیها و ددمنشیها مقاومت و پایمردی کنیم و به یاری آنان بشتابیم و سازشکاران را شناسایی و به مردم معرفی کنیم.
من امیدوارم شما موفق باشید، و مطمئن باشید که موفق می‌شوید. جمهوری اسلامی ایران هم در کنار شما و در کنار همه مسلمانان، بلکه در کنار همه مستضعفان جهان خواهد بود.
و السلام علیکم و رحمة الله‌

:::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

83 - = 73