۱۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۵ مطهری:

دانشگاه احمدی‌نژاد مصداق “مسجد ضرار” خواهد شد

«اگر تاسیس دانشگاهی ضروری باشد و آن دانشگاه خط فکری درستی داشته باشد و در جهت رفع نیازهای کشور تاسیس شود هر مقدار هزینه داشته باشد ارزش دارد.»

motahariمبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام):

یک نماینده مجلس درباره دانشگاه احمدی نژاد گفت: «این دانشگاه، دانشگاهی با تفکرات التقاطی و مخلوطی از اسلام و غیراسلام خواهد بود و این به صلاح کشور نیست و به نظر من شورای عالی انقلاب فرهنگی باید این مصوبه را مورد تجدیدنظر قرار دهد. در این دانشگاه علاوه بر تز مکتب ایران، اندیشه های دیگر آقای مشائی مانند وحدت ادیان و اصالت انسان و غیره ترویج خواهد شد.»

گویا داستان محمود احمدی نژاد تمامی ندارد. اگرچه این روزها دیگر خبری از احمدی نژاد با عنوان رئیس جمهور منتشر نمی شود، اما او هنوز خبرساز است.

در روزهای اخیر بحث دانشگاه ایرانیان جدی تر شده است. احمدی نژاد اقدام به صدور چند حکم دیگر برای برخی مناصب در این دانشگاه نمود. با این حال اخباری نیز مبنی بر احتمال لغو مجوز این دانشگاه به گوش می رسد؛ چنانکه زاهدی رئیس کمیسیون آموزش مجلس (وزیر علوم دولت نهم) از امکان لغو مجوز دانشگاه احمدی نژاد خبر داده است. با این حال یک عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی این موضوع را تکذیب کرده و گفته مجوز دانشگاه احمدی نژاد لغو نمی شود.

در این گیر و دار دیروز خبر دیگری منتشر شد مبنی بر اینکه در روز مراسم تحلیف حسن روحانی در مجلس، یعنی ۱۳ مرداد ۱۳۹۲، یک فقره چک به مبلغ ۱۶۰‌میلیارد ریال از ذی‌حسابی نهاد ریاست‌جمهوری به حساب کوتاه‌مدت بانک ملت به شماره ۴۷۰۱۶۸۶۴۹۵ به نام دانشگاه غیردولتی، غیرانتفاعی جامع بین‌المللی ایرانیان (یعنی همان حسابی که شماره آن توسط احمدی نژاد برای اطلاع عمومی منتشر شد) واریز شده است. این خبر هنوز از سوی دانشگاه مذکور مورد تایید یا تکذیب قرار نگرفته است.

فرارو بحث تاسیس دانشگاه ایرانیان توسط احمدی نژاد و خبر واریز مبلغ ۱۶۰ میلیارد ریال از حساب نهاد ریاست جمهوری به حساب این دانشگاه را با علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس در میان گذاشت که در ادامه متن این گفتگو را می خوانید.

دکتر علی مطهری عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: «بنده معتقدم شورای عالی انقلاب فرهنگی نباید اجازه تاسیس دانشگاه ایرانیان را با توجه به این که آقای مشایی یکی از ارکان این دانشگاه خواهد بود به آقای احمدی نژاد می داد؛ چون قطعا این دانشگاه یک پایگاه برای ترویج تز مکتب ایران و سایر افکار انحرافی آقای مشایی و مصداق مسجد ضرار خواهد شد.»

وی ادامه داد: «این دانشگاه، دانشگاهی با تفکرات التقاطی و مخلوطی از اسلام و غیراسلام خواهد بود و این به صلاح کشور نیست و به نظر من شورای عالی انقلاب فرهنگی باید این مصوبه را مورد تجدیدنظر قرار دهد. در این دانشگاه علاوه بر تز مکتب ایران، اندیشه های دیگر آقای مشائی مانند وحدت ادیان و اصالت انسان و غیره ترویج خواهد شد.»

مطهری در پاسخ به این سوال که آیا به نظر جنابعالی اعطای چنین مجوزی به آقای احمدی نژاد مصداق رانت محسوب نمی شود؟، گفت: «بله؛ این امتیاز می تواند مصداق رانت محسوب شود. چون اگر آقای احمدی نژاد در هنگام دریافت این مجوز رئیس جمهور نبود، آنگاه معلوم نبود که بتواند چنین مجوزی را بگیرد.»

وی ادامه داد: «ایشان از موقعیت خود استفاده کرد و چنین امتیازی را کسب نمود و این امر مصداق رانت محسوب می شود.»

این نماینده مجلس افزود: «بهتر بود آقای احمدی نژاد بعد از اتمام دوره ریاست جمهوری خود درخواست تاسیس این دانشگاه را می داد. در این صورت شبهه رانت مطرح نمی شد.»

مطهری در پاسخ به این سوال که آیا جنابعالی با توجه به مخالفت خود با تاسیس این دانشگاه، لغو مجوز این دانشگاه را پیگیری خواهید کرد؟، گفت: «بله؛ بنده به نوبه خود با مسئولان ذی ربط صحبت خواهم کرد اما در نهایت اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی باید تصمیم بگیرند.»

مطهری در پاسخ به این سوال که آیا مسئله نحوه ایجاد درآمد برای تاسیس این دانشگاه قابل بررسی نیست؟، گفت: «اگر تاسیس دانشگاهی ضروری باشد و آن دانشگاه خط فکری درستی داشته باشد و در جهت رفع نیازهای کشور تاسیس شود هر مقدار هزینه داشته باشد ارزش دارد.»

وی افزود: «اما به نظر من این دانشگاه شرایط گفته شده را ندارد و به خصوص نگرانی از اینکه این دانشگاه تبدیل به پایگاهی برای ترویج افکار ویژه و بعضا غیر اسلامی شود جدی است، لذا مسئولین مربوط باید به این موضوع توجه کنند.»

مطهری درباره خبر واریز مبلغ ۱۶۰ میلیارد ریال از ذی حسابی نهاد ریاست جمهوری به حساب دانشگاه ایرانیان در روز ۱۳ مرداد سال جاری گفت: «باید درباره صحت و سقم این خبر تحقیق کرد چون گاهی این گونه اخبار تکذیب می شود. لذا باید از صحت خبر مطمئن شد و سپس قضاوت کرد.»

وی تصریح کرد: «اما اگر خبر صحت داشته باشد طبیعی است که سازمان های نظارتی و قوه قضائیه باید به وظیفه خود عمل کنند.»

مطهری در پاسخ به این سوال که آیا ایجاد این دانشگاه در شهر تهران خلاف مصوبات قبلی دولت احمدی نژاد درباره تمرکز زدایی و خروج دانشگاههای فعلی از تهران نیست؟، گفت: «بله؛ من هم شنیده ام که اساسا مجوز تاسیس دانشگاه برای شهر تهران صادر نمی شود و این اقدام خلاف قانون است، گرچه این مطلب نیاز به تحقیق بیشتری دارد.»

منبع: فرارو

:::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

28 - 20 =