۱۷:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۵

آیت الله جوادی آملی: امام خمینی با مردم کار فرهنگی عمیق کرد

وی با یادآوری مجاهدت‌های امام راحل خاطرنشان کرد: امام خمینی‌(س) با مردم کار فرهنگی عمیق کرد تا همان مردمی که در مشروطه و کودتای 28 مرداد 1332 در عرض چند ساعت تغییر عقیده دادند در زمان انقلاب اسلامی دارای ثبات فکری و اندیشه‌ای شدند و تا پیروزی انقلاب و تا امروز از عقیده خود دست برنداشته‌اند.

مبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام): آیت‌الله عبدالله جوادی‌آملی گفت: باید باورهای دینی و روحیه ایمانی آحاد مردم جامعه تقویت شود تا از این طریق وحدت در میان مردم و مسئولین افزایش یابد.

این مرجع تقلید در دیدار اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به جایگاه مردم در نظام مردم سالاری دینی افزود: چند ستون اصلی و اساسی برای نظام اسلامی تعریف شده است که طبق فرموده حضرت امیر علیه‌السلام در نامه‌ای که به مالک اشتر مرقوم فرمودند، مردم محکم‌ترین و اساسی‌ترین ستون نظام دینی هستند.

وی گفت: مردم هنگامی می‌توانند ستون نظام اسلامی باشند و نقش خود را به درستی ایفاء کنند که دارای ریشه محکم فکری و عقیدتی باشند.

این مرجع تقلید به نقش حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها در تقویت ریشه فکری و عقیدتی مردم اشاره کرد و افزود: همانگونه که در حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها آموزش از دو مرحله تعلیم و تعلیل تشکیل شده است باید در ارتقاء سطح فکری و فرهنگی جامعه نیز این دو عنصر مورد توجه قرار گیرد.

آیت‌الله جوادی آملی بیان کرد: اکثر مردم تبلیغ را با تعلیم و تکرار را با تعلیل اشتباه می‌گیرند که باید متولیان فرهنگی با توجه به این مطلب، حق را بگویند و آن را تکرار کنند تا مردم حق باور و حق پذیر شوند و بتوانند ستون دین و نظام باشند.

وی با بیان این‌که «کتمان حقیقت و به دلخواه مردم سخن گفتن مشکلی را حل نمی‌کند» گفت: مردم تا وقتی ستون دین و نظام اسلامی خواهند بود که با آنها صادقانه، عالمانه و درست سخن گفته شود و مسئولین به سخنان و وعده‌های خود عمل کنند.

وی با یادآوری مجاهدت‌های امام راحل خاطرنشان کرد: امام خمینی‌(س) با مردم کار فرهنگی عمیق کرد تا همان مردمی که در مشروطه و کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ در عرض چند ساعت تغییر عقیده دادند در زمان انقلاب اسلامی دارای ثبات فکری و اندیشه‌ای شدند و تا پیروزی انقلاب و تا امروز از عقیده خود دست برنداشته‌اند.

 

منبع: ایسنا

::::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

- 1 = 1