۱۲:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴

تصویب طرح حمله به سوریه در کمیته روابط خارجی سنا

کمیته روابط خارجی سنای آمریکا، روز چهارشنبه، اقدام نظامی علیه سوریه در واکنش به آنچه که حملات شیمیایی دولت سوریه به ریف دمشق ادعا می شود را تصویب کرد.

کمیته روابط خارجی سنا مبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام):

به نقل از «آسوشیتدپرس»، کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا با ۱۰ رای موافق در برابر هفت رای مخالف صدور مجوز جنگ علیه سوریه را تصویب کردند. این طرح به مجلس سنای آمریکا فرستاده شد تا کل سنا هفته آینده این موضوع را بررسی کند.

این مجوز به رئیس جمهوری آمریکا اجازه می دهد تا علیه سوریه دست به اقدام نظامی محدود بزند، مشروط به اینکه عملیات آمریکا بیش از ۹۰ روز طول نکشد و هیچ نیروی نظامی زمینی آمریکایی نیز در منطقه درگیر نشود. سناتور دموکرات «باب مندز» رئیس کمیته روابط خارجی سنا و سناتور جمهوریخواه «باب کورکر» این قطعنامه را ارائه کرده بودند. این نخستین بار از اکتبر سال ۲۰۰۲ است که قانونگذاران آمریکایی مجوز حمله به کشور دیگری را تصویب می کنند. آخرین مورد در این زمینه، صدور مجوز برای حمله به عراق بود. این طرح درحالی در کمیته روابط خارجی تصویب شد که «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا برای جلب حمایت بین المللی از اقدام به اصطلاح «تنبیهی نظامی» علیه حکومت سوریه می کوشد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

:::

:::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

- 1 = 3