۱۶:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰ مسجدجامعی:

جدیدی خودش خواست معاون نظارت شود

رئیس شورای اسلامی شهر تهران انتخاب عباس جدیدی به عنوان معاون نظارت شورا را به دور از شائبه‌ها و باج‌دهی‌های سیاسی دانست و گفت: به دلیل تمایل خود جدیدی و تحصیلاتش در رشته حقوق، این سمت به وی واگذار شده است.

خبرگزاری فارس: جدیدی خودش خواست معاون نظارت شود/ ساختار نظارت شورا تغییر می‌کند

مبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام):

احمد مسجدجامعی درباره این انتصاب گفت: ما از دوره سوم شورا همیشه نسبت به ورزشکارانی که وارد شورا شده اند، نگاه دوستانه ای داشتیم، اما فضای بیرون نگاه دوستانه ای نداشت.

وی ادامه داد: این در حالی است که ما در شورا رسول خادم را داشتیم که وی به عنوان یک چهره شناخته شده وارد شورا شد و در همان سال ورودش رئیس کمیسیون فرهنگی و بعد رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شد و طی این مدت دکترای خود را هم دریافت کرد و اکنون هم امیدوارم وارد عرصه مدیریت ورزش کشور شوند.

مسجدجامعی افزود: ما همچنین علیرضا دبیر را در دوره سوم شورا داشتیم که از همان ابتدا وارد هیات رئیسه شورا شد. همان طور که می دانید، کار هیات رئیسه و تنظیم جلسات و برنامه ها بسیار مهم است که وی از ابتدا در این سمت قرار گرفت و در طول این مدت هم تحصیلاتش را کامل کرد و دکترایش را گرفتند و رساله اش را همین اواخر چاپ کرد و من اخیرا دو کتاب از وی دیدم.

رئیس شورای شهر اضافه کرد: در دوره چهارم شورا هم اوضاع به همین صورت است. واقعیت این است که من تا قبل از آشنایی نزدیک با آقای جدیدی راجع به سوابق وی اطلاع چندانی نداشتم. اما بنا به آنچه خودش بیان کرده و قطعا هم درست است، در رشته حقوق مدارج تحصیلی را طی کرده و در حال تحصیل در مقطع فوق لیسانس این رشته در دانشگاه آزاد است.

وی درباره تایید سوابق تحصیلی جدیدی گفتم: من هیچ وقت از دانشگاه وی استعلام نمی گیرم و قطعا به حرف همه اعضای شورا اعتماد دارم و همین که وی به من این را گفته، برای من حجت است. کما اینکه من از آقایان خادم و دبیر هم استعلام نکردم. من نمی دانم رئیس پیشین شورا درباره این افراد استعلام کرده یا خیر، اما من شخصا به همه اعضا اعتماد دارم.

مسجدجامعی در ادامه گفت: از سوی دیگر، جدیدی شخصیت متفاوتی با سایر اعضای شورا دارد. ما تنها دو عضو شورا را داریم که به صورت مستقل وارد شورا شده اند؛ عباس جدیدی و هادی ساعی، و کسی که توان برنامه ریزی و مدیریت در این حد را دارد که به صورت انفرادی وارد شورا شود، بسیار مهم است. چون افراد زیادی می خواستند به صورت مستقل در انتخابات شرکت کنند، اما نتوانستند.

وزیر پیشین ارشاد همچنین افزود: جدیدی فعالیت های مختلفی از جمله مدیریت مراکز آموزش ورزشی را بر عهده داشته که همه این نکات برای من مهم است. ضمن اینکه ما قطعا از نیروهای جدید برای اداره امور شورا استفاده می کنیم که انشاء الله وی هم از این ظرفیت استفاده می کند و بر دانش و بینشش افزوده می شود.

مسجدجامعی درباره ابراز تمایل جدیدی برای تصدی معاونت نظارت شورا گفت: من با توجه به سوابق وی فکر می کردم در زمینه های اجرایی موفقتر باشد، اما خودش با اشاره به رشته تحصیلی اش بسیار مصر بود که در عرصه نظارت فعالیت کند و با اخلاق و جوانمردی بسیار به من گفت من نمی خواهم در شهر تخلف شود و اگر کسی تخلف کرده، من به عنوان کسی که خودم از این مسائل آسیب دیده ام، برخورد خواهم کرد. ایشان روز سه شنبه هم یک گزارش به ما داد.

رئیس شورای شهر درباره انتصاب جدیدی در صبح روز انتخاب شهردار گفت: بحث انتخاب وی از روز شنبه مطرح بود، چون من تا شنبه او را ندیده بودم و برای فعالیت در حوزه دیگری مطرح بود، اما از آنجا که خودش نسبت به حوزه نظارت ابراز تمایل کرد، امیدوارم که در این عرصه موفق باشد.

وی درباره توانایی سایر اعضای شورای شهر برای تصدی معاونت نظارت گفت: همه اعضای شورا مزایای نسبی دارند و انتخاب جدیدی به معنی نفی دیگران نیست. اما وی هم توانایی هایی دارد که با رشته اش سازگار است.

وی افزود: من به جدیدی هشدار دادم که کار نظارت در مواردی تلخی و برخورد به همراه دارد و در مقام قضاوت قرار می گیرید که بسیاری از این موقعیت گریزان هستند. اما ایشان شاید استخاره و استشاره کرده که به هر حال ابراز تمایل کرد و گفت من دیده ام که بسیاری از افراد به خاطر اینکه کسی به مشکلشان رسیدگی نمی کند، دچار ضرر و آسیب زیادی می شوند و من عزم این را دارم که از این مسائل جلوگیری کنم. از نظر من این عزم و نیت، بسیار خوب است.

مسجدجامعی درباره ساختار نظارت شورای شهر گفت: ما امیدواریم که نظارت را قاعده مند کنیم، چون از وظایف اصلی شورا است. آقای جدیدی هم گزارش هایی را در این خصوص تهیه کرده است. احتمال دارد که ما ساختار و سازمان شورا و دبیرخانه را پس از تهیه ماده واحده و مصوبه لازم تغییر دهیم و قطعا ساختار نظارت هم در این تغییر و تحول، متحول خواهد شد.

وی ادامه داد: در دوره اول شورای شهر، ساختار نظارت خوشه ای بود و در هر پهنه ناظرانی داشتیم که به صورت مجموعه ای با یکدیگر فعالیت می کردند. به نظرم آن شیوه قابلیت مطالعه مجدد را دارد، زیرا این ساختار که ما نظارت را متمرکز در یک دفتر و تشکیلات بدانیم، چندان جالب نیست و به همین دلیل احتمال می دهم که در ساختار نظارت شورا تجدید نظر کنیم.

منبع: خبرگزاری فارس

:::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

28 - 24 =