۱۷:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۶ نبرد با «بیان و برنامه»

بررسی عملکرد انتخاباتی نامزد دقیقه نودی اصولگرایان

اکید صرف بر اقتصاد مقاومتی بدون ارائه برنامه مشخص اقتصادی در مواردی مانند رشد، توزیع درآمد، هدفمندکردن و ... تمام چیزی است که تا به امروز از جلیلی و تیمش دیده شده و گویی اراده ای برای ترمیم آن هم وجود ندارد.

جلیلی«مبارزه» (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام): سعید جلیلی، گزینه اصلی اصولگرایان جوان برای جذب رأی است. اما همانقدر که این گروه، با انرژی و تا حد زیادی خوش بیان هستند و بر توجه به مسائل اقتصادی اقشار مختلف تاکید می کنند، سعید جلیلی، خشک بیان است و  در موضوعات اقتصادی بی برنامه جلوه کرده است.
شنیدن حرف های افرادی که با جلیلی حشر و نشر داشته اند و مشاهده سخنرانی های جلیلی نشان می دهد که وی فردی به غایت آرام است که به شدت یک خطی و بدون هیجانات مرسوم حرف می زند. این خصیصه اگر چه ممکن است برای فردی که پای میز مذاکره می نشیند و یا از یک عالم دانشگاهی پذیرفته باشد اما در میدان جلب رای همانند سم مهلک عمل خواهد کرد.البته مقداری از محبوبیت جلیلی تاکنون به دلیل همین کم گویی و مهابت بوده است و از همین روست که سکوت و رازآمیز بودن جلیلی ممکن است تا مدتی بیشتر از حرف زدن به نفع او باشد؛ تا هر که از ظن خود یارش شود. اما این امتیاز فقط تا زمانی امتیاز خواهد بود، و درست از موقعی که صاحب سخن در پشت تریبون عمومی تبلیغات سراسری تلویزیون قرار گیرد مشکلات آغاز خواهد شد: اولین مناظره تلویزیونی جلیلی به مثابه شوک منفی برایش عمل خواهد کرد و در همان اولین ظهور عمومی، رای وی خواهد افتاد.

این سکون و جمود را بگذارید کنار تهییج و پمپاژ انرژی سایر رقبا که از سمت رسانه های داخلی و خارج به صحنه انتخابات سرازیر است و در راس آن بی بی سی – یا آنگونه که این روزها شاهدیم، در واقع، ستاد تبلیغات رسانه ای فرامرزی رفسنجانی – قرار دارد که از یک سو هاشمی رفسنجانی را با انواع حیل به جلو می راند و از سوی دیگر با انرژی تمام در بسیاری از بخش های خبری و تحلیلی، رقبای اصلی وی شامل قالیباف و جلیلی را با انواع و اقسام تخریب های ممکن، از اشاره به سوابق نظامی، شایعات مربوط به عملکرد تیر ۷۸ و … می زند.

علاوه بر بیان کم هیجان، عدم توجه جلیلی و تیمش به مسائل اقتصادی بیش از همه در ذوق می زند. تاکید صرف بر اقتصاد مقاومتی بدون ارائه برنامه مشخص اقتصادی در مواردی مانند رشد، توزیع درآمد، هدفمندکردن و … تمام چیزی است که تا به امروز از جلیلی و تیمش دیده شده و گویی اراده ای برای ترمیم آن هم وجود ندارد. تاکید صرف بر اقتصاد مقاومتی نیز – درست همانند خشک بیان بودن – شاید از جلیلی مذاکره کننده هسته ای پذیرفته باشد اما از جلیلی داوطلب ریاست جمهوری پذیرفته نیست و به هزینه از دست رفتن آرای فراوان در مقابل هاشمی تمام خواهد شد.

جلیلی اگر می خواهد موج آفرین باشد باید ضعف های خود را در کمترین زمان ممکن ترمیم کند. مشاوران و تیم جلیلی، در کنار سایر رقبا، دو رقیب اصلی درونی پیش روی خود دارند: بیان و برنامه

منبع: الف

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

65 - 59 =