۱۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹

توهین ها به خانواده سینما، صدای مدیر شبکه ۳ را هم درآورد

فرحبخش گفت که سالگرد عملیات مرصاد نزدیک است، رفتار برخی از آقایان شبیه رفتار منافقان است. ما نمی دانستیم که آقای برزیده کشتی کج هم کار می‌کنند، ایشان جفت پا می‌زدند به در خانه سینما که یادآور رفتار شعبان بی‌مخ بود. جمعی شعبان بی مخ رفتند جلوی خانه سینما و تجمع کردند، در حالیکه 10 - 20 نفر بیشتر نبودند و اینها هیچ جایگاهی هم بین جامعه ندارند، اصلا اینها عددی نیستند.

مبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام):

همایون اسعدیان و حسین فرحبخش در برنامه تلویزونی «هفت» حاضر شدند و به مناظره در مورد ماجراهای خانه سینما و راه اندازی تشکیلات جدید پرداختند.

حسین فرحبخش تهیه کننده و کارگردان سینما که عضو تشکل موسوم به خانه سینما دو هست. در ابتدای مناظره هیات مدیره خانه سینما و برخی از سینماگران همسو با ان را با منافقان مقایسه کرد.

او گفت که سالگرد عملیات مرصاد نزدیک است، رفتار برخی از آقایان شبیه رفتار منافقان است. آن ها در شرایطی سنگ ۴ هزار سینماگر عضو خانه سینما را به سینه می‌زنند که خود با استفاده از امکانات یک نهاد دیگر پول‌های میلیاردی در می‌آورند و زمینه بیکاری بسیاری از سینماگران را فراهم می‌کنند.

او در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به شعبان بی‌مخ و رفتار او در دهه ۳۰ و ۴۰ گفت که ما شعبان بی‌مخ را ندیدیم و از زبان بزرگترها در مورد او شنیدیم، اما در تجمع سینماگران مقابل خانه سینما دیدیم که آقای برزیده مثل شعبان بی‌مخ رفتار کرد.

او ادامه داد: ما نمی دانستیم که آقای برزیده کشتی کج هم کار می‌کنند، ایشان جفت پا می‌زدند به در خانه سینما که یادآور رفتار شعبان بی‌مخ بود.

اسعدیان در پاسخ گفت، این افرادی که شما شعبان بی مخ خواندید، بزرگان سینمای ایران هستند.

اسعدیان همچنین با انتقاد از برخورد فرحبخش ادامه داد: «برخورد پلیس با ما در تجمع مقابل خانه سینما بسیار محترمانه از برخوردی است که شما با ما دارید.»

اسعدیان همچنین خطاب به کسانی که معتقدند تجمع سینماگران مقابل خانه سینما قانونی نیست، گفت: معلمان هم وقتی با مشکل صنفی مواجه می‎شوند، می‌روند مقابل مجلس و تجمع می‌کنند. تجمع کردن به شرط نداشتن سلاح بر اساس قانون جمهوری اسلامی ایران هیچ منعی ندارد.

این کارگردان سینمای ایران تاکید کرد: رفتارهای سیاسی و سلیقه‌ای خود را نباید با واژه قانون توجیه کنیم و مسائل قانونی را غیر قانونی جلوه دهیم.

اسعدیان اما خطاب به گبرلو مجری برنامه «هفت» گفت که ما امشب آمده‌ایم تا در مورد مسائل چند هفته اخیر صحبت کنیم. در مورد راه اندازی خانه سینما و مسائل مربوط به آن بارها در همین برنامه چه زمان آقای جیرانی و چه زمان شما صحبت شده است.

صحبت‌های تند حسین فرحبخش در برنامه «هفت» با واکنش مدیر شبکه سه سیما و محمود گبرلو مجری برنامه هفت مواجه شد.

محمود گبرلو در بین مناظره همایون اسعدیان (مدافع خانه سینما) و حسین فرحبخش(مخالف خانه سینما) خواست که در ادامه بحث از تهمت زدن به اعضای هیات مدیره که در این برنامه حاضر نیستند ونمی توانند از خودشان دفاع کنند، پرهیز شود.

گبرلو گفت که آقای زین الدین مدیر شبکه سه هم تماس گرفته‌اند و خواسته‌اند که در این مناظره به افراد دیگر تهمت زده نشود.

فرحبخش هم در پاسخ گفت که من تهمت نمی‌زنم، واقعیت‌ها را بر اساس اطلاعات و مدارکی که دارم می‌گویم. من اثبات می کنم که اکثر افراد خانه سینما رانت خوار بوده اند و از دولت پول گرفته اند و علیه دولت عمل کرده اند.

درپاسخ به این مطلب اسعدیان گفت: بهتر است شما از رانت حرفی نزنید که دوستانان خیلی از این قضیه سود برده اند، فرحبخش هم در پاسخ از اسعدیان پرسید شما اصلا می دانید رانت چیست؟ رانت را معنی کنید، این صحبت فرحبخش باعث شد تا گبرلو هم خنده اش بگیرد و اسعدیان هم با اشاره به همین مطلب گفت: حرف شما اینقدر خنده دار است که آقای گبرلو هم خنده شان گرفته.

فرحبخش هم ادامه داد، چرا بخندید بگید معنی رانت چیست؟اگر می دانید بگویید.

اسعدیان هم در پاسخ اظهار داشت: رانت یعنی اینکه چندین سال فیلمهای یک کارگردان اکران عید را بگیرد و بطور اختصاصی این اکران را به او بدهند.

فرحبخش همچنان طی اظهاراتی اقدام سینماگران را مغلطه و عوام فریبی … خواند و اکثر اعضای خانه سینما را رانت خوار خواند. فرحبخش همچنین تاکید می کند تمامی این صحبت هایش را اثبات می کند و از نظر حقوقی اثبات خواهد کرد که مدیران خانه سینما طی این سالها از قانون سوء استفاده کرده اند و با رانت خواری سعی کرده اند اموراتشان را پیش برند.

فرحبخش همچنین ادامه داد این افرادی که رفتند جلوی خانه سینما، جماعتی ۱۰-۲۰ نفری هستند که هیچ محبوبیتی در جامعه ندارند، اصلا این افراد عددی نیستند که بخواهند کاری بکنند.

توهین های پیاپی فرحبخش کار را به جایی رسانده که گبرلو مدام به او تذکر  دهد که از الفاظ توهین آمیز اینچنینی استفاده نکند. اما فرحبخش همچنان به رویه خود ادامه می داد.

 فرحبخش همچنین در بخش دیگری از صحبت هایش پیرامون پوشش رسانه ای تجمع مقابل خانه سینما گفت: «چند تا روزنامه زرد آمدند و یک دری وری نوشتند» که این مسئله دوباره باعث شد گبرلو به وی تذکر بدهد که این ادبیات صحیحی نیست، اما فرحبخش بی توجه به تذکرات نه چندان کم تعداد مجری به برنامه به صحبت های خود ادامه داد.

فرحبحش همچنین اعلام کرد «من از کار شمقدری دفاع نمی کنم اما کاری که کرده تو لونه زنبور دست کرده است؛ همین این دوستان را به هم ریخته است و عصبانی شده اند.»

فرحبخش ادامه داد مشکل نگاه این سینماگران اینست که نگاهشان اشرافی گری است، اینها باید نگاهشان را اصلاح کنند. نگاه دوستان آقای اسعدیان از بالا به پایین است.

در ادامه مثال ها و قیاس های فرحبخش در مورد برخوردهای دوگانه آمریکایی ها در قبال تروریست ها در کشورهای مختلف با سینماگران داخلی باعث شد تا گبرلو برای چندمین بار به وی تذکر بدهد که قیاس های اینچنینی صحیح نیست اما فرحبخش با تاکید بر اینکه اتفاقا این مثال ها خیلی هم صحیح است به صحبت های خود ادامه داد.

فرحبخش در پایان صحبتهایش ابراز امیدواری کرد که آقای اسعدیان و دوستانشان از قانون سوء استفاده نکنند.

اسعدیان هم ضمن تشکر از فرحبخش افزود: من از آقای فرحبخش ممنونم، چون اگر تا صبح هم صحبت می کردم نمی توانستم به اندازه حرف ها و تهمت های شما، ثابت کنم که بر حقیم.

 منبع: خردادنیوز

:::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

39 - 36 =