۱۵:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱

آیةالله مکارم: مسلمانان چین آزاد گذاشته شوند

مسئولان کشور چین بدانند روزه، ایمان و اسلام آنها به نفع شماست؛ به یک مشت وهابی تکفیری که آبروی خود را در دنیا برده‌اند نگاه نکنید مسلمانان انسان‌های وفادار به کشوری که در آن سکونت دارند هستند و امیدواریم که این کار جبران شده و مسلمانان این کشور در انجام فرایض دینی و مذهبی آزاد گذاشته شوند.

mobareze.ir - makaremمبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام):

یکی از مراجع عظام تقلید با اشاره به برخی اخبار مبنی بر آزاد نبودن مسلمانان در کشور چین برای روزه‌داری در ماه رمضان تاکید کرد: امیدواریم این کار جبران شده و مسلمانان این کشور در انجام فرایض دینی و مذهبی آزاد گذاشته شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی ظهر امروز در جمع زائران و مجاوران حرم مطهر حضرت معصومه(س) در ادامه تفسیر آیات ۳۲ تا ۳۴ سوره احزاب خطاب به همسران پیامبر گرامی اسلام(ص) گفت: یکی از بزرگترین نعمت‌های خداوند برای انسان‌ها زبان است که انسان به وسیله آن می‌تواند سخن بگوید و نعمتی به این بزرگی در جنبه‌های مادی، ظاهری و جسمانی خلاصه نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه همه علوم، اختراعات، دانش‌ها و مسائل مهم زندگی به وسیله زبان رد و بدل می‌شود افزود: زبان واسطه انتقال برنامه‌ها است و تمام انبیا و پیامبران با این زبان انسان‌ها را هدایت کردند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه شکر نعمت زبان را نمی‌توانیم به جا بیاوریم اضافه کرد: شکر این نعمت نیز باید با خود زبان انجام دهیم و نمی‌توانیم شکر چنین نعمتی را به جا بیاوریم.

وی با اشاره به اینکه همیشه در کنار نعمت‌ها خطراتی هم وجود دارد بیان کرد: فردی که ثروت بیشتری دارد خطرات بیشتری او را تهدید می‌کند و در مثل است در کنار کوه‌های بلند دره‌های عمیق‌ ایجاد می‌شود.

مکارم‌شیرازی با اشاره به اینکه مهم‌ترین گناهان با زبان انجام می‌شود افزود: ۳۰ گناه کبیره با زبان انجام می‌شود و این مسئله نشان می‌دهد که این نعمت دارای چه حساسیتی است.

وی با اشاره به حدیثی از خاتم انبیا محمد(ص) تاکید کرد: هر زمانی که پیامبر به منبر می‌رفتند بر سنجیده سخن گفتن تاکید می‌کردند و پیامبر در هر منبر به حفظ زبان سفارش می‌کردند.

این مرجع تقلید با بیان حدیثی از امام علی(ع) گفت: طبق این حدیث با سخن گفتن شخصیت انسان‌ها مشخص می‌شود چرا که شخصیت انسان زیر زبان او نهفته شده است.

وی با اشاره به حدیث دیگری از پیشوای نخست شیعیان تصریح کرد: در این حدیث عنوان شده است که زبان مومن پشت قلب او قرار دارد و این سخن بدان معناست که انسان مومن اول فکر و اندیشه می‌کند و در صورتیکه ببیند سخن درست است آن را به زبان می‌آورد.

مکارم‌شیرازی همگان را به اصلاح زبان سفارش کرد و افزود: باید بدانیم زبان سرنوشت ما را رقم می‌زند، گاهی انسان با یک جمله آبروی یک نفر را می‌برد و دیگر هم نمی‌توان آن را جبران کرد.

وی با اشاره به اینکه ممکن است با یک جمله آتش یک جنگ را روشن و یا خاموش کرد اظهار کرد: کسانی که می‌خواهند در مسیر سیر و سلوک الی‌الله حرکت کنند در نسختین گام باید به اصلاح زبان بپردازند.

استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: امروز معمول شده کسی که به هر دلیلی دستگیر شده است زبان به زبان گشته و روزنامه‌ها درباره آن مطلب می‌نویسند و سپس دستگاه قضایی آن فرد را تبرئه می‌کند؛ تا زمانی که حکم دادگاه درباره افراد صادر نشود نباید اسم آنها را در رسانه‌ها مطرح کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت مسلمانان در کشور چین در ماه مبارک رمضان بیان کرد: در اخبار آمده بود که روزه‌گرفتن مسلمانان در کشور چین جرم است و افراد را وادار می‌کنند که روزه خود را افطار کنند.

مکارم‌شیرازی خاطرنشان کرد: امیدوارم که چنین نباشد و دولت چین با کشورهای اسلامی ارتباط خوبی دارد ولی انتظار نداریم برادران مسلمان در این کشور نتوانند روزه بگیرند.

وی تصریح کرد: مسئولان کشور چین بدانند روزه، ایمان و اسلام آنها به نفع شماست؛ به یک مشت وهابی تکفیری که آبروی خود را در دنیا برده‌اند نگاه نکنید مسلمانان انسان‌های وفادار به کشوری که در آن سکونت دارند هستند و امیدواریم که این کار جبران شده و مسلمانان این کشور در انجام فرایض دینی و مذهبی آزاد گذاشته شوند.

استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: خدا را شاکریم در مملکتی زندگی می‌کنیم که انجام فرایض دینی نه تنها در این کشور آزاد است بلکه مردم برای انجام این فرایض تشویق می‌شوند.

منبع: انتخاب

:::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

- 2 = 2