۱۴:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰

دکان سه‌نبش‌«فتنه» برای مقابله با روحانی!

در حالی که اکثر ملت و رییس جمهور محترم با تفکر اصلاح و اعتدال گرایی قصد جبران اشتباهات 8 سال گذشته و حل مشکلات اقتصادی،بیکاری جوانان و یاس و دلسردی مردم را دارند؛ بعضی دوستان اصولگرا ابایی ندارند از اینکه بخواهند وزارت خانه‌ای را مدتها بی وزیر گذاشته و امورات ملت را معطل نمایند؛ حتی به قیمت معرفی سه باره یا چهارباره یک وزیر باشد.

kabineمبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام):

سید غلامرضا بنی احمد نوشت:

با پایان یافتن ماه مبارک رمضان و در حالیکه در تعطیلی دو روزه عید فطر امسال انتظار می‌رفت علمای ما با تالیف قلوب مبادرت به نزدیکی قلبهای ملت و سیاسیون بنمایند؛ اظهارات تند سه نفر از اصولگرایان در روز جشن خودسازی ملت و تعیین تکلیف برای نمایندگان محترم مجلس توسط یک خبرگزاری تندرو موجی از شگفتی را در میان ناظران سیاسی برانگیخت.

یک سایت تندروی اصولگرا امروز و طی مصاحبه با سه روحانی ارشد اطیف اصولگرا موجی از باید‌ها و نبایدها را برای دولت آقای روحانی برشمرده و خواهان عدم رای اعتماد به وزرای به زعم خود دخیل در فتنه و حتی ساکت در برابر حوادث سال ۸۸ گردید. اولین اظهارات از حجت الاسلام احمد سالک عضو جامعه روحانیت مبارز منعکس گردید که با بیاناتی تند گفت: “افرادی که در فتنه‌های ۸۸ و ۷۸ دخیل بوده‌اند قطعا صالح نیستند، چه فتنه را حمایت و یا در این زمینه سکوت پیشه کرده باشند”.

البته ایشان معیار «فتنه‌سنجی» و یا شناسایی «ساکتین فتنه» را مشخص ننموده‌ و نگفته‌ که با چه ادبیات حقوقی و حتی سیاسی برای کسانی که در برابر یک موضع سیاسی سکوت اختیار کرده؛ حکم اخراج از دایره خدمت به نظام جمهوری اسلامی را صادر نموده و یا چه اعمالی باعث گردیده که بسیاری از بزرگان تشکل ایشان و من جمله رییس محترم جمهور و رییس محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام؛ مدتهای مدیدی است که در جلسات این تشکل به دلیل رفتارهای یکسویه و متهم نمودنهای بی محکمه؛ شرکت نمی‌نمایند. همچنین بر اساس تفکرات آقای سالک؛ سکوت ۲۵ ساله امام علی (ع) در برابر بسیاری از فتنه‌های اوایل حکومت اسلام به منزله چه تعبیر می‌گردد؟

در دومین مصاحبه و به فاصله دو ساعت از مصاحبه اول ؛ آیت ا.. قرهی استاد اخلاق و ریس حوزه علمیه امام مهدی (عج) ضمن حمله به وزرای پیشنهادی آقای روحانی با ذکر “فهیم نبودن”!! آنان در اطاعت از ولی فقیه اظهار داشت: “متأسفانه در کابینه‌ای که ارائه دادند اعتدال را نمی‌بینیم. اکثر این‌ افراد که آقای روحانی به عنوان وزیر پیشنهادی به مجلس معرفی کردند دوم خردادی هستند که در گذشته نشان داده‌اند در بحث اطاعت از ولی فقیه فهیم نبوده‌اند”

این در حالی است که برای مثال وزیر پیشنهادی نفت با ۴ دوره وزارت؛ سابقه حضور در دولت مقام رهبری در زمان ریاست جمهوری را داشته و بسیاری دیگر از سرد و گرم چشیده‌های نظام جمهوری اسلامی بوده که نشانی از “فهیم نبودن ” آنها تاکنون در نظام موجود نبوده و بساری از آنها به پاکدستی و صداقت در میان سیاسیون معروف می‌باشند.

رییس حوزه علیمه امام زمان در ادامه گفت: “ما بارها این را گفته‌ایم ولی متاسفانه خیلی اطلاع رسانی نشد که بنابر مستندات و اخباری که از شهرهای مختلف و از مردم داریم رأی مردم به آقای روحانی رأی به ضد اصول‌گرایی نبود بلکه مردم به سبب فشارهای اقتصادی که از ناحیه دشمن و برخی بی تدبیری‌های مسئولین بر مردم تحمیل شده بود و به سبب اعتمادی که به روحانیت داشتند به این دولت رأی دادند”

البته ایشان بازهم مشخص نکرده اگر مسبب هشت سال مشکلات اقتصادی مردم؛ “دولت اصولگرایی” که ایشان حامی آن بوده‌اند نبوده است پس چه چیزی باعث گردیده تا مردم به همفکران ایشان رای نداده و چرا این استاد اخلاق با توجه به “مستندات و اخباری” که از کل کشور به دست ایشان رسیده؛ هنوز اعلام نکرده که این “مسئولین بی‌تدبیر” متعلق به جناح اصولگرا بوده یا از آسمان آمده‌اند که رای‌دهندگان ایرانی از آنها رویگردان شده‌اند!

این استاد اخلاق در ادامه حملات خود به وزرای پیشنهادی؛ گفت: “ما از آقایان انتظار داریم که مراقبت داشته باشند زیرا همین الان افرادی چون عباس عبدی و امثال این‌ها که افکار پلیدی دارند شروع به سمپاشی کرده‌اند و بیان می‌کنند چون اصول گرایان در انتخابات ضربه خورده‌اند می‌خواهند این ضربه را در رأی ندادن به دولت پیشنهادی دکتر روحانی جبران کنند….نمایندگان باید مواظبت کنند ولو به این که آقای روحانی ۳-۴ مرتبه افرادی را معرفی کنند کما این که بعضی‌ها می‌گویند شاید نفرات بعدی که معرفی کنند بدتر از این‌ها باشند، عیبی ندارد. ابایی نکنند از این که بخواهند جلوی این‌ها بایستند. مواظب باشند تا افرادی که نباید در جایگاه حساسی چون وزارت علوم قرار بگیرند رأی اعتماد بگیرند و قضایایی چون ۱۸ تیر را مجدداً زنده کنند”

در سومین مصاحبه که آنهم دو ساعت پس از مصاحبه دومی منتشر گردیده آیت ا.. ممدوحی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از مجلس می‌خواهد که “اگر محرز شود کسی از وزرای پیشنهادی در فتنه نقشی داشته است قطعاً نباید به او رأی دهند و این امر کمک به دولت آقای روحانی است!
البته ایشان نیز نگفته‌ که آیا این “کمک ” را دولت آقای روحانی پذیرفته است یا خیر؟!

اما آنچه که در این میان مشخص است؛ در حالی که اکثر ملت و رییس جمهور محترم با تفکر اصلاح و اعتدال گرایی قصد جبران اشتباهات ۸ سال گذشته و حل مشکلات اقتصادی،بیکاری جوانان و یاس و دلسردی مردم را دارند؛ بعضی دوستان اصولگرا ابایی ندارند از اینکه بخواهند وزارت خانه‌ای را مدتها بی وزیر گذاشته و امورات ملت را معطل نمایند؛ حتی به قیمت معرفی سه باره یا  چهارباره یک وزیر باشد. بعضی از این آقایان ساکت بودن در برابر تندروی‌های خود و تهمت زنی به افراد مسلمان را به ساکتین فتنه تعبیر نموده و ابایی از این نداشته که مخالفین تفکر خود را مخالفین نظام نشان دهند و استادان اخلاق ما پس از گذشت یک روز از ماه مبارک رمضان پروایی نداشته که بعضی مخالفان سیاسی خود را دارای افکار پلید در جامعه جلوه دهند. والعاقبه للمتقین

منبع: بهار نیوز

:::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

- 5 = 5