۱۲:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱

موافقان و مخالفان کابینه روحانی چه می‌گویند

جلسه صبح امروز مجلس شورای اسلامی که برای اخذ رأی اعتماد وزیران دولت یازدهم تشکیل شده است ، بعد از سخنان رئیس جمهور و معرفی وزرای پیشنهادی ، با صحبت های مخالفان و موافقان کلیات برنامه دولت و وزرای پیشنهادی ادامه یافت

مبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام):

به گزارش واحد مرکزی خبر ، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در ابتدای سخنان موافقان و مخالفان گفت: خواهش می کنم نمایندگان فقط در موافقت یا مخالفت که ثبت نام کرده اند صحبت کنند.

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم برخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی نخستین فردی بود که در مخالفت با کلیات برنامه دولت یازدهم صحبت کرد.

دلیگانی:مخالفتم با همه برنامه ها یا وزرا نیست

وی خطاب به رئیس جمهور گفت : مخالفت بنده با تمامی برنامه یا تمامی وزرا نیست اما نکاتی را هنگامی که برنامه جنابعالی را مطالعه کردم مشاهده کردم و وظیفه دانستم از زبان مردم نکاتی را خدمت جنابعالی و مردم و وزرای پیشنهادی عرض کنم.

وی افزود: این موارد شامل کاستی هایی است که در برنامه وجود دارد و اولویت هایی که به نظر می رسد در برنامه دیده نشده و برخی افرادی که به عنوان وزیر پیشنهادی جنابعالی هستند به نظر می رسد توانایی لازم را نداشته باشند.

مخالف کلیات برنامه دولت یازدهم گفت: اولین نکته ای که در برنامه به آن توجه نشده خلق حماسه اقتصادی است ، ما باید از مردمی که حماسه سیاسی خلق کرده اند تشکر کنیم ، مردم منتظرهستند خلق حماسه اقتصادی را در سال جاری ببینند و بنده در این باره چیز مهم و شاخصی مشاهده نکردم.

حاجی دلیگانی افزود: دومین مشکل و یکی از مسائل مهم در سال پیش رو نحوه ادامه هدفمندی یارانه هاست ، آقای روحانی می دانید ۴۲ هزار میلیارد تومان نقدی پرداخت می کنیم در حالی که ۲۸ هزار میلیارد تومان آن از محل گران شدن حامل های انرژی است ،  برای مابقی این عدد چه برنامه ای پیش بینی کرده اید؟آیا قرار است حامل های انرژی گران شود ؟ اگر قرار است گران شود ، نحوه اداره زندگی مردم که با این گرانی مواجه می شوند به چه صورت است ، چرخه پرداختی به مردم چگونه قرار است پرداخت شود و سهم بهداشت و درمان قرار است به چه صورت تأمین شود ؟ و کمک به تولید چگونه خواهد بود؟.

نماینده مجلس همچنین این سوال را مطرح کرد : مردمی که چشم امید دارند به دولت تدبیر و امید برای بهبود معیشت آنان چه تدبیری اندیشیده شده است ؟.

حاجی دلیگانی گفت : از معضلات کشور طرح های نیمه تمام  است ، برای بالغ بر ۴۰ هزار طرح نیمه تمام در برنامه، پیش بینی خاصی نشده است .

وی افزود : در سیاست ها وخط مشی های برنامه در خصوص مسکن مهر چه تدبیری شده است ؟ تدبیر دولت برای تأمین مسکن و مقابله با رشد قیمت های فزاینده و افزایش نرخ رهن و اجاره چیست ؟ با طرح مسکن مهر نیمه تمام قرار است چه برخوردی شود  در برنامه مشخص نیست .

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت : مردم حرکت های دولت ها را به هم پیوسته می دانند قرار است در این رابطه چه تدبیری اندیشیده شود ؟ موضوع ۳۰ میلیون تومان مسکن مهر در هاله ای از ابهام قرار دارد.

نماینده شاهین شهر و برخوار و میمه به عنوان مخالف در صحن علنی مجلس خطاب به رئیس جمهور گفت: دهه چهارم دهه پیشرفت و عدالت نامگذاری شده اما دولت تدبیر و امید در برنامه ارائه شده معین نکرده برای افزایش درآمد اقشار کم درآمد چه تدبیری دارد و آیا به نظر شما با روزی ده هزار تومان می شود مسکن تهیه کرد، می شود پسر را داماد، دختر را عروس و زندگی کرد.

حسین علی حاجی دلیگانی افزود: آقای رئیس جمهور برنامه شما برای مقابله با ویژه خواری چیست؟ افرادی که بدون زحمتی، خود و نسل های آینده شان را از لحاظ مالی تامین می کنند.

وی گفت: آیا وزرای پیشنهادی از آمار طلاق اطلاع دارند و آیا برای زندگی اینگونه خانواده ها تدبیری اندیشیده شده است؟ آیا برای معیشت خانواده هایی که می خواهند با سی تا چهل هزار تومان زندگی کنند تدبیری داشته اید؟

نماینده شاهین شهر و برخوار و میمه افزود: آیا برای بیمارانی که تحت پوشش بیمه قرار ندارند و کسانی که بیمه هستند ولی هزینه ای برای درمان ندارند و به همین علت انتظار مرگ را می کشند چه تدبیری اندیشیده شده است؟

دلیگانی افزود: تدبیر شما برای رفع تبعیض های ناروا در پرداخت حقوق چیست؟ تدبیر شما برای رفع تبعیض در هزینه های بخش ورزش چیست؟ چگونه می توان دریافت هزینه های میلیاردی را در برخی از فدراسیون ها و هیئت های ورزشی تحمل کرد در حالی که در شهرستان ها مشکلات متعددی وجود دارد.

وی گفت: تدبیردولت برای اینکه جهاد اقتصادی محقق شود و هم تورم لجام گسیخته مهار شود چیست؟.

نماینده شاهین شهر و برخوار و میمه افزود: چه تدبیری برای اینکه در مقابله با تورم رکود ایجاد نشود اندیشیده شده است؟.

دلیگانی گفت: فرمول دولت شما برای خروج از وضعیت تورم چیست که در برنامه ها نیامده است؟.

وی افزود: در سال ۹۱ شاهد۵۰ هزار میلیارد تومان کسر بودجه بودیم اما در برنامه دولت جدید راهکاری برای اینکه با چنین کسر بودجه ای در سال ۹۲ مواجه نشویم وجود ندارد.

نماینده شاهین شهر و برخوار و میمه گفت: همه ما واقفیم که سهم بودجه دولت در بخش هزینه جاری بالاست و در قانون سال ۹۱ از ۱۴۴ هزار میلیارد تومان ۱۰۱ هزار میلیارد تومان به بخش هزینه ای و جاری اختصاص یافته و همچنین لایحه دولت در سال ۹۲ از ۱۶۶ هزار میلیارد تومان ۱۲۱ هزار میلیارد تومان به عنوان هزینه های جاری مشخص شده و مجلس نیز هفت هزار میلیارد تومان به این رقم افزوده آیا تدبیری برای رفع این مشکل اندیشیده شده است؟.

دلیگانی خطاب به رئیس جمهور گفت: شما دولت عدالت را مطرح کردید قطعا تعریف شما از عدالت حرکت میان افراط و تفریط نیست، چگونه افرادی در میان وزرای پیشنهادی وجود دارند که با این نظر شما موافق نیستند، اگر رای بیاورند قطعا حرکت های افراطی انجام می دهند و به دنبال ایجاد بسترسازی به اهداف افراطی هستند.

وی افزود: کسانی که در آزمون فتنه سال ۸۸ مردود شدند و نمره قبولی نگرفتند آیا اعتدال گرا هستند.

نماینده مردم شاهین شهر و برخوار و میمه گفت: باتوجه به اینکه در کشور، ایثارگران دفاع مقدس سرمایه گذاری فراوانی در کشور داشته اند چرا برنامه ای برای اینها نیاندیشیده اید؟.

دلیگانی افزود: از اقدامات لازم و ضروری ایجاد انضباط مالی و اقتصادی در برنامه است که به آن توجه نشده، برنامه دولت برای ایجاد انضباط در بازار پولی، سرمایه و کار چیست؟.

وی گفت: برنامه دولت برای ایمن سازی، شفاف سازی و روان سازی مبادلات اقتصادی چیست؟برنامه دولت برای تعادل بخشی میان درآمد و هزینه میان وزارتخانه های غنی و فقیر چیست؟.

بخشایش:وزرای پیشنهادی به یک شرکت سهامی خاص شبیه است

نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی به عنوان مخالف کابینه پیشنهادی گفت: نظام ها در دنیا به سه دسته هستند؛ ریاستی مانند آمریکا که فصل الخطاب رئیس جمهور است یا پارلمانی که مجلس حرف آخر را می زند مانند ترکیه یا جمهوری اسلامی ایران که نیمه ریاستی نیمه پارلمانی است و کابینه دولت به عنوان خط دو سویه بین دولت و مجلس عمل می کند.

احمد بخشایش افزود: نقد به کلیت کابینه به این معنی نیست که افراد شایسته در دولت حضور ندارند اما با تحلیل محتوایی که در کابینه انجام دادم به این نتیجه رسیدم که وزرای پیشنهادی آقای روحانی به یک شرکت سهامی خاص شبیه است و افراد در کابینه ایشان سهم گرفته اند.

وی گفت: به عنوان مثال آقای آخوندی سهم آقای ناطق نوری است، آقای پورمحمدی سهم آیت الله آملی و آقای حجتی سهم حجت الاسلام عبدالله نوری است.

بخشایش افزود: این چه پیونددهنده ای است که می خواهد در آینده دولت شما را متحد نگه دارد دولتی که باید شفاف و شیشه ای باشد و از پشت آن بتوان همه چیز را دید.

وی تاکید کرد: دولت شما دولت کارگزار شماره دو است ؛ دولتی که نتیجه و معدل حاصل جمع آن منتج به دولت احمدی نژاد شد و شما بیشترین نقدها را در مصاحبه ها به آن وارد کردید.

این نماینده مجلس گفت: آیا شما فکر نمی کنید دولت شما در چهار سال آینده همان مسیر را طی کند.

بخشایش با بیان اینکه در دولت هاشمی و خاتمی ۵۰۰ نخبه داشتیم و چرخش نخبگی وجود نداشت، افزود: شما نیز از همین افراد استفاده می کنید، پس نسل سوم و چهارم کجا می توانند وارد جامعه شوند و آیا نباید جوانگرایی سهمی در این دولت داشته باشد.

وی با بیان اینکه جهان با تجربه پیران و همت جوانان مدیریت می شود، گفت: سن متوسط این دولت ۶۲ سال و بیشتر شبیه دولت سالمندان است.

نماینده مردم اردستان افزود: شما در برنامه اقتصادی خود فقط اصل ۴۴ را درنظر می گیرید و به بخش تعاون توجهی ندارید و آمال و آرزوهای خود را جای مجلس می گذارید و فکر می کنید جای مجلس را باید بگیرید.

شوهانی:باید کمک کرد هر چه زودتر دولت تشکیل شود

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی به عنوان موافق کلیات کابینه پیشنهادی رییس جمهور در سخنانی تجربه بالای افراد ، مدرک تحصیلی بالا و نیز انقلابی بودن را از ویژگی های مثبت کابینه معرفی شده اعلام کرد.

احمد شوهانی در ابتدای سخنان خود با بیان سفارش امام علی (ع) به مالک اشتر درباره مغرور نشدن در امور حکومتی و کارهای مربوط به مردم گفت: اعتدال یکی از ویژگی های پربار در فرهنگ دینی ماست که آقای روحانی نیز در فرآیند مبارزات انتخاباتی خود این واژه را تبدیل به یک واژه متداول کرد.

وی افزود: در حالی که ادبیات اعتدال مایه وحدت جامعه است نوید بهروزی برای همگان به ارمغان می آورد و انتظار می رود مجلس نیز در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری دولت را یاری کند.

نماینده ایلام گفت: با توجه به مشکلات فراوان داخلی و خارجی باید کمک کرد هر چه زودتر دولت تشکیل شود.

شوهانی افزود: کشور همواره از افراط و تفریط ضربه دیده است که این موضوع را در یکصد سال پیش شاهد بوده ایم و بهتر است با توجه به حماسه سیاسی ۲۴ خرداد به کابینه پیشنهادی رأی اعتماد دهیم تا از ملت عقب نمانیم.

نماینده موافق کلیات رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی در ادامه با بیان اینکه تمام وزرای پیشنهادی دارای مشی اعتدالی هستند ، اولین ویژگی کابینه را وزن بالای علمی آن دانست و گفت: از ۱۸ نفر وزیر معرفی شده ۱۱ نفر مدرک دکترا از بهترین دانشگاه ها را دارند.

شوهانی افزود: اکثریت وزرای پیشنهادی دارای رتبه استادیاری و اجتهاد و صاحب کتاب و مقالات و در مجموع اشراف نظری بر حوزه کاری خود هستند.

وی تجربه بالای افراد را دومین ویژگی کابینه معرفی شده برشمرد و گفت: آیا کسانی که می گویند کابینه پیر است اگر دکتر روحانی افراد جوان را انتخاب می کرد ، نمی گفتند این کابینه جوان و کم تجربه است.

نماینده ایلام افزود: اگر دولت قبلی افراد با تجربه را انتخاب می کرد وضعمان بهتر از این نبود ؟

وی با بیان اینکه از ۱۸ نفر معرفی شده به مجلس معدل خدمتی و تجربه آنان عالی است و نمره قبولی می گیرند گفت: معدل سنی کابینه نقطه قوت کابینه است چرا که این کابینه بلافاصله بعد از تشکیل ، کار را شروع می کند و نیازی به کسب تجربه ندارد.

شوهانی افزود: در همه جای دنیا همین است کجای دنیا فرد ۲۰ ساله را وزیر می کنند؟ هر چند شکی نداریم که این کابینه پس از تشکیل از جوانان بهره بیشتری خواهد برد.

نماینده موافق کلیات کابینه پیشنهادی گفت: خصوصیت دیگر، انقلابی بودن افراد کابینه است.

وی افزود: آنهایی که با صندوق انتخابات صلح کردند دلسوز انقلاب و مملکتشان بودند.

جلالی:آیا می توانیم کلاس اکابر تشکیل دهیم؟

کاظم جلالی موافق کلیات کابینه پیشنهادی رئیس جمهور گفت: ما در شرایط حساسی قرار داریم و در شرایطی دولت جدید را تشکیل می دهیم که به لحاظ داخلی دارای مشکلات جدی اقتصادی و معیشتی مردم هستیم و در سطح بین المللی نیز مشکلات بسیار زیادی داریم.

وی افزود: وضع اقتصادی ما اینهاست که در سال ۱۳۹۱ با کسری بودجه شدید مواجه بودیم و از ۱۴۲ هزار میلیارد تومان بودجه، ۹۴ و نیم هزار میلیارد تومان محقق شد.

نماینده شاهرود گفت: قطعا در سال ۱۳۹۲ بودجه ما با آن رقمی که تصویب کرده ایم محقق نخواهد شد و بدهکاری دولت نیز بالای ۲۰۰ هزار میلیارد تومان تخمین زده می شود.

جلالی افزود: میزان تورم در بخش خوراکی ها براساس آمار رسمی حدود ۶۲ درصد است و به شکل میانگین هم، هم اکنون حدود ۴۲ درصد است.

وی گفت: نقدینگی شدید، تعطیلی و یا عدم استفاده کامل از ظرفیت واحدهای صنعتی، مشکل شدید اشتغال خصوصا بیکاری تحصیل کردگان از دیگر مشکلات است و در این شرایط دولت جدید کشور را تحویل می گیرد.

جلالی افزود: طبیعی است که در این وضعیت اگر ما به جای آقای دکتر روحانی باشیم کشور را باید چه مدیرانی اداره کنند؟

وی ادامه داد: آیا ما فرصت آزمون و خطا داریم، آیا می توانیم کلاس اکابر تشکیل دهیم، آیا می توانیم دوران طرح کاد را مجددا سپری کنیم یا باید شخصیت های کارآزموده ای که توان اداره کشور را در این شرایط سخت داشته باشند مسئولیت ها بپذیرند.

جلالی گفت: همه ما مطلع هستیم که برخی از وزرای پیشنهادی اصرار داشتند که وزیر نشوند زیرا درک درستی از مسایل امروز کشور دارند و می دانند که  پذیرفتن مسئولیت در این شرایط چقدر سخت است.

وی افزود: با این وضعیت نباید ما بهانه هایی مانند سن را درنظر بگیریم اگر معدل سنی وزرا ۶۲ سال بود آیا این را می توان علامت پیری تلقی کرد و این به نظر بنده غیرمنصفانه است و همچنین اتهامات دیگری مانند شرکت سهامی را وارد کرده اند.

وی اضافه کرد: فکر می کنیم ترکیب کابینه فارغ از برخی نقدهایی که می تواند به عناصر و آحادی از کابینه وارد باشد و همچنین برخی از نقاط ضعف که می تواند وجود داشته باشد، اما ترکیب کلی کابینه از مجربین و متخصصان است و ظرفیت فعلی کشور نیز این اقتضا را دارد که مجربان و متخصصان بتوانند کار را دردست بگیرند.

جلالی اضافه کرد: درخصوص شرایط نیز لازم است وزرا برخی شرایط را داشته باشند و در ۲۸ مولفه ای که آقای روحانی اشاره کرد در آن مولفه هایی مانند اسلام مداری، دین مداری، تدین، صیانت از ارزش های دینی و دوری جستن از افراطی گری مورد توجه بوده است.

جعفری:این دولت با برنامه ترین دولت تاریخ کشور است

جلیل جعفری نماینده مردم خلخال در مجلس شورای اسلامی که در موافقت با کلیات کابینه دولت یازدهم صحبت کرد، گفت:این دولت و وزاری پیشنهادی آن با برنامه ترین دولت تاریخ کشور خواهند بود .

وی افزود : مخالفان محترم روی نداشتن برنامه تأکید داشتند ولی اگر برنامه ارائه شده این دولت و وزاری پیشنهادی را با دقت مطالعه می کردید آیا این مطالب را خدمت مردم ایران عرض می کردید ، این طور نبود ، این دولت بهترین برنامه را ارائه کرده است .

وی با اشاره به توجه به دین مداری مبتنی ، تصمیم سازی و تصمیم گری ، رعایت حقوق شهروندی ، رشد و توسعه متوازن و همه جانبه ، ارتقای کیفیت زندگی مردم ، مبارزه با فساد ، بهسازی ، تعامل سازنده قوه مقننه با مجریه بویژه اعتقاد قلبی دولت بر رأس همه امور بودن مجلس ، توجه ویژه به جمهوریت نظام و حمایت از نسل جوان و تعامل سازنده با نسل جوان در برنامه های دولت ، گفت : آیا برنامه سازنده ای نیست ؟ چقدر خوب فکر شده روی این مسائل ، چه چیزی وا گذاشته شده است؟.

این نماینده مجلس افزود : در حوزه اقتصاد قوی ترین برنامه اقتصادی را این دولت در حال تهیه دارد ، اشاره می کند کاهش آسیب پذیری های اقتصاد ملی از طریق مسیر تحکیم بنیان های اقتصاد تعاون و تعامل در بازار ، مهار تورم ، افزایش قدرت ملی ، چه می خواهیم از اقتصاد ؟ اجازه دهید دولت با این برنامه ها مستقر شود آن وقت  اگر بد اجرا کرد شروع کنید به مخالفت کردن.

جعفری گفت : در حوزه اجتماعی نیز با تقویت نهادها و ساختارهای اجتماعی در کنار تربیت اجتماعی مطلوب  ، حصول به جامعه ای مسئولیت پذیر و برخوردار از حقوق برابر ، انسجام اجتماعی مردم را در سطح ملی تحول خواهد بخشید ، این برنامه بسیار مهمی است.

وی افزود : اتحاد ، همدلی و انسجام ملی ثمره این دولت است چرا با حرف هایی که نشان از چیزهای دیگر می دهد شیرینی بزرگ انتخابات را به کام ملت تلخ می کنیم ، صحبت هایی که ارائه شد بسیار مأیوس کننده بود ، چرا باید این صحبت ها در مجلس شورای اسلامی بشود.

این نماینده مجلس گفت : دولت تدبیر و امید در حوزه سیاست خارجی بهترین سیاست را در پیش گرفته ، تعامل با جهان ، رئیس جمهور در مراسم تحلیف بهترین جمله را به کار برد ،« اگر می خواهید با ایران بزرگ تعامل داشته باشید ، راهش تکریم ملت ایران است» ، آیا جمله ای شیرین تر از این می توان گفت و همه شما احسنت گفتید به رئیس جمهور اجازه دهید سیاست ها پیاده شود بعد قضاوت کنید.

جعفری افزود: در حوزه سیاست داخلی چند روز گذشته با همه وزرا صحبت کردید و برنامه های آنها را شنیدید ، آیا همه آنها بر توسعه متوازن و توجه به مناطق محروم ، روستاها و احیای بخش کشاورزی نداشتند ؟ همه داشتند.

وی گفت : در حوزه امنیت ملی و توان دفاعی نیز ، امنیت ملی همه جانبه و شهروندمدار ، سیاست اصلاحاتی راهبردی و متمرکز و سیاست دفاعی فعال و توانمند راهبردهای دولت تدبیر و امید است ، وحدت ملی و تمامیت ارضی ، افزایش اعتماد بین حاکمیت و ملت ، بالا رفتن توان دفاعی و افزایش سهم ایران در امنیت و ثبات جهانی از برنامه های این دولت است چه برنامه ای از این بهتر است .

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به اینکه برخی ها بدون مطالعه از نداشتن برنامه صحبت کردند که خیلی عجیب بود ، افزود : تأکید ویژه بر حوزه علم و فناوری ، توزیع علم و فناوری ، تحقق اقتصاد دانش بنیان ، منابع و ارتباطات برای توسعه عرصه علم و فناوری به حلقه تولید ثروت ، این دولت برای تولید علم برنامه دارد باید حمایت کنید.

جعفری گفت : در حوزه سلامت شخصیتی برای تصدی حوزه خطیر سلامت معرفی شده که بسیار کارآمد است ،  تحول در نظام ارائه خدمات سلامت ، افزایش کیفیت خدمات و عدالت در ارائه خدمات ، صحبت های وزیر پیشنهادی را در حوزه سلامت شنیدیم ، واقعا به تمرکز زدایی تأکید دارد.

وی افزود : توسعه پایدار کشور از مسیر حفظ پایدار محیط زیست بسیار مهم است ، حفظ منابع مدیریت صحیح آب ، توسعه منابع انرژی ، مدیریت صحیح آن ، کاهش شدت انرژی حفظ منابع طبیعی توجه ویژه به بخش کشاورزی و روستاییان ، کاهش آلاینده های آب و خاک و هوای کشور برنامه های خوبی است که ارائه شده است.

نماینده مردم خلخال در مجلس شورای اسلامی گفت : مخالفان محترم از نداشتن برنامه صحبت کردند در صورتی که این دولت و تک تک وزرای این دولت از با برنامه ترین دولت های تاریخ کشور خواهد بود و از همکاران خود تقاضا دارم با رأی قاطع به دولت تدبیر و امید ، دولت قدرتمند وی را یاری نمایند.

جعفری تأکید کرد:در صحبت ها ، اتحاد همبستگی و نشاطی را که در جامعه بوجود آمده است تلخ نکنید.

اسدی:همکاران مخالف کلا فحش دادند

یونس اسدی نماینده موافق کلیات کابینه با انتقاد از نقد نمایندگان مخالف، توسعه پایدار کشور را از جمله برنامه های اصلی دولت یازدهم برشمرد.

اسدی گفت: کلیات برنامه دولت با استقبال خوب همکارانم در مجلس شورای اسلامی مواجه شد و این را می توان از ثبت نام ۲۰  مخالف و ۱۴۸ موافق به خوبی درک کرد.

وی با بیان اینکه همکاران مخالف کلا فحش دادند افزود: من خواستم تذکر بدهم اما اجازه داده نشد.

نماینده مردم مشکین شهر گفت: تخریب یک شخصیت و دولت و کسانی که کارشان را شروع نکرده اند دور از انصاف است؛ بهتر است نقد کنیم به جای زدن اتهامات مختلف.

نماینده موافق کلیات کابینه افزود: همه پیش بینی کردیم انتخابات مرحله دومی می شود اما حضور نورانی دکتر روحانی همه معادلات را به هم زد و باید اینها را ارزش بدانیم.

وی گفت: برنامه دولت نشان می دهد خیز بلندی برای توسعه پایدار کشور برداشته و این موضوع از قبل از انتخابات است.

اسدی افزود: تدارک کابینه قوی نشان دهنده حرکت کشور به سمت توسعه پایدار کشور در آینده نه چندان دور کشور خواهیم بود.

وی گفت: مجلس با ۱۴۸ موافق کلیات، نشان خواهد داد معیشت مردم اولویت اول نمایندگان خواهد بود.

اسدی افزود: امیدوارم نمایندگانی که نقد منصفانه نکردند ، در رای خود تجدید نظر کنند.

اسامی نمایندگان موافق و مخالف به تفکیک وزرای پیشنهادی

در ادامه جلسه علنی مجلس شورای اسلامی ، اسامی نمایندگان موافق و مخالف وزرای پیشنهادی به تفکیک هر وزیر اعلام شد.

اسامی موافقان و مخالفان به این شرح است.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش ؛ عثمانی و بابایی سلماس (بخشی از وقت در اختیار لاهوتی) موافق ، امیرآبادی و حکیمی مخالف.

وزیر پیشنهادی ارتباطات و فن آوری اطلاعات؛  حسین زاده و خجسته موافق ، نعمتی و دهقان مخالف.

وزیر پیشنهادی اطلاعات ؛ عبداللهی و قوامی (بخشی از وقت در اختیار هروی) موافق ، نبویان و رسایی مخالف.

وزیر پیشنهادی اقتصاد ، عبداللهی و هروی موافق ، قاضی پور مخالف.

وزیر پیشنهادی امور خارجه ، کاشانی و عزیزی (بخشی از وقت در اختیار سبحانی نیا) موافق ، قاضی پور و پژمان فر مخالف.

وزیر پیشنهادی بهداشت ، حیدری طیب (بخشی از وقت در اختیار احمدی لاشکی) و منظری توکلی موافق ، لاهوتی و قاضی پور مخالف.

وزیر پیشنهادی رفاه ، ندیمی و خانم عالی (بخشی از وقت در اختیار محجوب) موافق و صابری و امیری کهنوجی مخالف.

وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی ، جباری ، سید باقر حسینی (بخشی از وقت در اختیار عثمانی) موافق و شکرخدا موسوی و چهاردولی مخالف.

وزیر پیشنهادی دادگستری ، بهمئی و عزیزی موافق ، کوچک زاده و دواتگری مخالف.

وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح موافق و مخالفی ثبت نام نکرده اند.

وزیر پیشنهادی راه ، جباری ، هاشمی نخل ابراهیمی موافق ، نوباوه و خانم آلیا مخالف.

وزیر پیشنهادی صنعت ، معدن و تجارت ، انصاری و شریعتی موافق ، علی لو و قائدی مخالف.

وزیر پیشنهادی علوم ، تحقیقات و فناوری ، فتح الله حسینی و رسول خضری موافق ، کارخانه و بشیری مخالف.

وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی ، حیدرپور و دامادی موافق ، کریمی قدوسی و رسایی مخالف.

وزیر پیشنهادی کشور ،  عزیزی و احمد جباری موافق ، کوچک زاده و اسدی مخالف.

وزیر پیشنهادی نفت ، رجب رحمانی و ایرج عبدی موافق ، مقیمی و نادران مخالف.

وزیر پیشنهادی نیرو ، جلیلی سرقلعه و زمانیان موافق ، نعمتی و قاضی پور مخالف.

وزیر پیشنهادی ورزش و امور جوانان احمد لاشکی (بخشی از وقت در اختیار کاتب) و کاشانی موافق ، مرادی (بخشی از وقت در اختیار عثمانی و قادرمرزی) و رجب رحمانی مخالف.

منبع: جام جم آنلاین

:::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

73 - 67 =