۱۸:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۶ دکتر پارسایی در دانشگاه باهنر شیراز :

در مقابل هر آن کس که بخواهد جنبش دانشجویی را منفعل کند می‌ایستیم

ما از پاسخ دادن هراسی نداریم، آنهایی که می‌ترسند پاسخگو باشند امروز اینجا نیستند. در مقابل هر آنچه و هر آن کس که بخواهد جنبش دانشجویی را منفعل کند می‌ایستیم.همه باید کمک کنیم روحیه پویا در دانشگاه حفظ شود. باید فضای نقد و تریبون در دانشگاه باشد تا بتواند همه را نقد کند.

مبارزه(رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام)-دانشگاه:

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه فنی باهنر شیراز به مناسبت ۱۶ آذر روز دانشجو از دکتر بهرام پارسایی سخنگوی فراکسیون امید و کمیسیون اصل ۹۰ برای سخنرانی در جمع دانشجویان دعوت کرده است که برگزاری این مراسم با حاشیه هایی رو به رو بود.

ما نمی‌دانیم کسانی که در دانشگاه دانشجویان را ستاره دار می‌کردند امروز به دانشگاه می‌آیند که چه بگویند؟
دکتر پارسایی در واکنش به درخواست یکی از دانشجویان بسیجی که خواهان وقت برای پرسیدن سوال بود گفت ما از پاسخ دادن هراسی نداریم، آنهایی که می‌ترسند پاسخگو باشند امروز اینجا نیستند.
در مقابل هر آنچه و هر آن کس که بخواهد جنبش دانشجویی را منفعل کند می‌ایستیم.parsaee
همه باید کمک کنیم روحیه پویا در دانشگاه حفظ شود. باید فضای نقد و تریبون در دانشگاه باشد تا بتواند همه را نقد کند.
در ادامه وقتی یکی از دانشجویان از سید محمد خاتمی نام برد تعدادی از بسیجیان با «شعار مرگ بر منافق» و «لعن علی عدوک یا علی ، کروبی و موسوی و خاتمی» مانع از ادامه سوال وی شدند. پس از تشنج رخ داده معاون دانشگاه به پشت تریبون رفت و سعی در آرام کردن فضا داشت.
یکی از دانشجویان در ادامه از کم کاری فراکسیون امید در مسائل فرهنگی گله کرد و گفت چرا تمام اعضای فراکسیون امید نامه‌ها و سوال‌های حق طلبانه را امضا نمی‌کنند؟ چرا برای رفع حصر تلاشی نکردند.
دکتر پارسایی در پاسخ خواستار افزایش سعه صدر دانشجویان در تحمل عقیده دیگران شد و گفت به جای مرده باد گفتن بگوییم زنده باد آزادی، زنده باد دانشجو و زنده باد اصلاحات
سخنگوی فراکسیون امید در مورد کم کاری فراکسیون امید در مورد گرفتن کمیسیون‌ها گفت : واقعیت این است که ۸۰ درصد نمایندگان عضو فراکسیون امید برای اولین بار نماینده شدند لذا شناختن یکدیگر و مدیریت فراکسیون کاری سختی بود. نماینده شیراز در مورد تلاش برای رفع حصر نیز گفت در جلسه با رئیس جمهور این مساله به طور جدی از ایشان که رئیس شورای عالی امنیت ملی هستند مطالبه شده است.
نماینده بسیج دانشجویی در ادامه گفت سیب و گلابی باغ برجام آفت زده است حالا باید چه بکنیم؟ چطور شما حرف از آزادی بیان می‌زنید اما می‌گویید بعضی‌ها میخواهند بروند در دانشگاه چه بگویند؟ مگر حسنی مبارک‌ها، صدام‌ها و سرهنگ قذافی‌ها که به آمریکا اعتماد کردند به کجا رسیدند که آقای مصدق یا ظریف برسد.
سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ در پاسخ گفت شما چطور ادعای تاریخ خواندن می‌کنید اما صدام و قذافی اهریمن خوناشام را با مصدق که حتی یک روزنامه را تعطیل نکرد مقایسه می‌کنید؟
در مورد گشایش فضای اقتصادی بگویم که آمار درآمد نفتی دولت قبل ۸۰۰ میلیارد دلار بوده است که هیچ وقت تکذیب نشد و میزان بدهی دولت ۵۰۰ میلیارد است. می‌گویند یک دیوانه سنگی را در چاه می‌اندازد که صد عاقل نمی‌تواند آن را در بیاورد. اگر اقدامات دولت روحانی نبود امروز به وضعیت نفت در مقابل غذا رسیده بودیم. برجام با اجازه و حمایت رهبری به نتیجه رسید و مخالفت با آن مخالفت با حمایت های رهبری ست.
در این هنگام تعدادی از بسیجیان با ایجاد تشنج در جلسه مانع از ادامه سخنان دکتر پارسایی شدند و با شعارهای خود فضا را به هم زدند.
و حدود ده نفر شعار میدادند دروغگو حیا کن این مجلس رو رها کن

bahonar1
در واکنش آنها اکثریت سالن با شعار پارسایی دوست داریم فضا را آرام کردند و جلسه خاتمه یافت.

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

16 + = 20