۱۱:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۸ مدعیان اصولگرایی و درسهایی برای آینده

اصولگرای واقعی یعنی امثال علی‌مطهری

هشت سال حاکمیت اصولگرایان با زعامت دکتر محمود احمدی نژاد تقریبا به پایان رسیده است و اکنون می‌توان با نگاهی نقادانه به عملکرد این مجموعه پرداخت.

اصولگرای واقعی یعنی امثال علی‌مطهری

«مبارزه» (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام):

علی پرندین

فراموش نکنیم که اصولگرایان در گذشته تمامی توان خود را برای رییس جمهور شدن دکتر احمدی نژاد بسیج کرده بودند و در طول این مدت برخی از آنها در مدح وی تعابیری را بکار بردند که هرگز از اذهان پاک نخواهد شد. مدیحه سرایی هایی که حتی دل علماء و بزرگان مذهبی ما را هم به درد آورد. از جمله وی را معجزه هزاره سوم خواندند و پیامبر زمانش نامیدند و فرمودند که امام زمان پشتیبان وی است و ….

اما اکنون و پس از اتمام دوران صدارت احمدی نژاد هرگز حاضر به پذیرش مسئولیت این مداحی‌ها و پشتیبانی های غیرعقلانی، بی قید و شرط و فردمحور که در آن منافع ملی به هیچ وجه لحاظ نمی شد، نیستند و بلکه بسیاری از آنها هم اکنون در زمره منتقدان و مخالفان احمدی نژاد قرار گرفته اند و یا خود را قرار داده اند. اصولگرایی این دسته در احمدی نژاد خلاصه می‌شد اما بودند در این میان کسانی که به درستی اصولگرایانی راستین بودند و از موضع اصولگرایی خویش هرگز به سود فرد یا گروهی خاص عدول نکردند.

این دسته هرگز در گرد و غبار سیاسی کاری‌ها و جناح بازیها، حق گویی را قربانی مصالح فردی و گروهی نکردند و به راستی که از آزمون ۸ ساله اصولگرایان سربلند بیرون آمدند و بنده از موضع یک اصلاح طلب و با فریادی به بلندای ۸ سال، سربلندی این اصولگرایان متعهد به مردم و نظام، در این آزمون را که بسیاری در آن مردود شدند، به ایشان تبریک می‌گویم.

اتخاذ چنین منش و رویکردی از سوی این عزیزان، یعنی ترجیح مصالح و منافع ملی و مردمی بر منافع فردی و گروهی، ارائه الگویی صحیح است، که باید مورد توجه قرار گیرد. اینکه یک اصولگرا در زمان حاکمیت اصولگرایان با شهامت و صداقت، مصلحانه ایرادها را فریاد می‌زند و هزینه های آن را به جان می‌خرد، ستودنیست و البته هزینه ای که تبدیل به سرمایه ای بی بدیل و گرانبها به نام اعتماد مردمی می‌شود که بی شک بزرگترین دستاورد برای یک سیاستمدار می‌باشد.

افرادی که اصولگرایی را در یک شخص خلاصه و برای حفظ او خرج نکردند و در طول این سالیان زبان گویای مردم بودند. اصولگرایانی که اصولگرایی آنها در ایستگاه احمدی نژاد توقف نکرد و کماکان اصولگرا ماندند و می‌مانند. با این اوصاف براستی امثال علی مطهری اصولگرایان واقعی‌اند که البته و متاسفانه انگشت شمارند!

منبع:بهارنیوز

برچسب‌ها:

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

- 1 = 6