۱۶:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲

زندگینامه آیت‌الله مکارم شیرازی منتشر شد

تدوینگر این اثر، با هدف آشنایی مخاطبان با موقعیت انقلاب اسلامی ایران در زمان انتشار مقاله یا مصاحبه، برای هر کدام از آن‌ها با توجه به اوضاع جاری ایران و محتوای مقاله‌ با استفاده از منابع مختلف، مطلبی با عنوان «اشاره» عرضه کرده است. همچنین برای برخی مقالات با هدف گویاسازی، پاورقی ارایه شده و تصویر برخی از مقالات آیت‌الله مکارم شیرازی در پایان این بخش آمده است.

مبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام):

انتشارات سوره مهر به تازگی کتاب «از تبعید تا پیروزی» را راهی بازار نشر کرده است. این اثر ابتدا زندگینامه سیاسی ـ اجتماعی آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی سپس مجموعه‌ای از مقالات و مصاحبه‌های مربوط به وی را ارایه می‌کند.

در پیشگفتار کتاب «از تبعید تا پیروزی» میرزا باقر علیان‌نژاد که گردآوری و تدوین این اثر را بر عهده داشته است، علت ارایه زندگینامه سیاسی ـ اجتماعی آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در این اثر را نبود اثری مستقل و کامل درباره زندگی آیت‌الله مکارم شیرازی به‌ویژه درباره مبارزات وی در دوران انقلاب اسلامی عنوان کرده است.

زندگینامه و مقالات آیت‌الله مکارم شیرازی

در بخش نخست این اثر، با استفاده از منابع موجود در آرشیو واحد فرهنگ ناموران معاصر ایران، بانک اطلاعات واحد تدوین انقلاب اسلامی (حوزه هنری)، فیش‌برداری از شصت عنوان کتاب، دوازده عنوان نشریه و چندین پایگاه اینترنتی، زندگینامه سیاسی ـ اجتماعی آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی ارایه شده است.

مخاطبان برای آشنایی با برخی آثاری که به قلم آیت‌الله مکارم شیرازی به رشته تحریر درآمده‌اند، می‌توانند به صفحات پایانیِ بخش نخست این اثر مراجعه کنند. «تفسیر نمونه»، «اخلاق در قرآن»، «آیات ولایت در قرآن»، «پیام امیرالمومنین(ع)»، «پیدایش مذاهب»، «خدا را چگونه بشناسیم؟»، «در جستجوی خدا»، «شیعه پاسخ می‌گوید»، «معمای هستی»، «شیوه همسرداری» و «فلسفه روزه» عناوین برخی از این آثار را تشکیل می‌دهند.

بخش دوم کتاب «از تبعید تا پیروزی» یازده مقاله و یادداشت و دو مصاحبه آیت‌الله مکارم شیرازی از روزنامه‌های کیهان و اطلاعات در سال ۱۳۵۷ را دربردارد. تدوینگر این اثر، با هدف آشنایی مخاطبان با موقعیت انقلاب اسلامی ایران در زمان انتشار مقاله یا مصاحبه، برای هر کدام از آن‌ها با توجه به اوضاع جاری ایران و محتوای مقاله‌ با استفاده از منابع مختلف، مطلبی با عنوان «اشاره» عرضه کرده است. همچنین برای برخی مقالات با هدف گویاسازی، پاورقی ارایه شده و تصویر برخی از مقالات آیت‌الله مکارم شیرازی در پایان این بخش آمده است.

«آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی هم‌اکنون از مراجع تقلید برجسته مقیم قم هستند که مقلدان زیادی در داخل و خارج کشور دارند. ایشان از آن دسته مراجعی هستند که با استفاده از ابزار جدید ارتباطی زمینه ارتباط مسلمانان و مقلدان را در سراسر دنیا و در تمامی ساعات فراهم کرده‌اند. به همین سبب، در پنجمین نمایشگاه و جشنواره رسانه‌های دیجیتال، «پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر آیت‌الله مکارم شیرازی» به آدرس makarem.ir حایز رتبه نخست در بخش انتخاب «برترین پایگاه مروج اسلام و معارف اهل بیت (ع)» شد و از آن تقدیر به عمل آمد. مطالب این پایگاه به زبان‌های فارسی، عربی، اردو، آذری، انگلیسی، فرانسوی و روسی ارایه می‌گردد. مقلدان در سراسر جهان می‌توانند پاسخ پرسش‌های خود را از طریق ارتباط آنلاین و یا پیام کوتاه ۱۰۰۰۰۱۰۰ (در داخل کشو) و ۹۶۷۳۰۰۶۲۲۰ ـ ۰۰۹۸ (از خارج کشور) دریافت کنند. آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی در نقاط مختلف ایران در ساخت مسجد، مدرسه و کتابخانه فعال هستند.» این جملات برگرفته از پیشگفتار کتاب «از تبعید تا پیروزی» است.

در بخش پایانی کتاب «از تبعید تا پیروزی» تعدادی سند و ده‌ها تصویر از آرشیوهای اختصاصی آیت‌الله مکارم شیرازی، واحد تدوین تاریخ انقلاب اسلامی و موسسه اطلاعات مشاهده می‌شود.

نخستین چاپ کتاب «از تبعید تا پیروزی» اثر میرزا باقر علیان‌نژاد با شمارگان دو هزار و ۵۰۰ نسخه، ۲۴۴ صفحه و به بهای ۹ هزار و ۹۰۰ تومان از سوی انتشارات سوره مهر منتشر شده است.

منبع: خبرگزاری کتاب ایران
:::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

68 - 61 =