۰۸:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲

کابینه پیشنهادی (۳): وزارت کاشت، داشت، بهداشت

خلاصه باید جمعیت مردم مان را بالا ببریم. اصلا وقتی می گوییم جمهوری، یعنی مردمسالاری و باید نقش مردم در حکومت برجسته باشد. قطر و بحرین نیست که پادشاهی باشد و مردم اهمیتی نداشته باشند. ما نظام مردمسالار هستیم و هرچه جمعیت مردممان بالا برود، مردمی تر می شویم. فلذا به نظر حقیر؛ وزیر بهداشت هم باید به این قضیه التزام عملی داشته باشد. حالا هر کی می خواهد باشد؛ مثلا وزیر سابق بهداشت خانم دستجردی.

dasjerdiمبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام) – سرویس طنز

محمد ملاعبدالوهاب

[توضیح ضروری: اگرچه اسامی کابینه دولت تدبیر و امید تقریبا نهایی شده، اما بنده در ادامه سلسله مطالبم، وزرای کابینه دولت سایه را معرفی می کنم.]

مهمترین چالش بهداشتی درمانی ما، کاهش جمعیت است. ظبق اسناد بالادستی نانوشته و بغل دستی نوشته، باید چنان تولید نسل کنیم که جمعیت مان از جمعیت دانمان بیرون بزند. محض اطلاعتان عرض کنم که جمعیت دان؛ فقط خاک نیست. هوا هم هست. باید برج بسازیم قد برج میلاد. وقتی مدیریت جهادی هست یعنی اینکه می شود و می توانیم. تازه؛ دریا هم هست. یعنی باید بغل بغل قایق سوار خلیج فارس و دریای عمان و دریای خزر بشوند، ایضا تو ساحل کارون و کنار نخلستون تا ما دچار فقر جمعیتی نشویم. حالا دچار فقر منابع و فقر فرهنگی شدیم اهمیتی ندارد. اسناد این طور می گوید. اسناد اسمش رویش هست یعنی مستند است. اصلا سند یعنی چیزی که یا استناد دارد یا به آن استناد می شود.

خوب بر این اساس باید جمعیت مان را بالا ببریم. این کار، کار وزارت بهداشت است. راهکارش را هم ارائه می دهم:

-          کاهش سن ازدواج آقایان و خانم ها از طریق تصویب قانون(علیرغم مخالفت شرع)

-          اعطای مرخصی ازدواج و باروری به مشمولین وظیفه

-          ارائه یارانه ازدواج به افراد متأهل و حذف یارانه افراد مجرد

-          افزایش تعطیلی آخر هفته در کلیه ادارات و استانهای کشور از یک روز به دو روز

-          حذف ارز مرجع واردات ابزارهای پیشگیری

-          تعطیلی کلیه مراکز وازکتومی با کمک اداره اماکن، تعزیرات و…

-          سرمایه گذاری در موسسه رویان جهت کاهش مدت زمان بارداری خانم ها از ۹ ماه به ۷ ماه

-          سرمایه گذاری در کشف ژن یائسگی و حذف آن از ژنتیک انسان و…

فلذا اگر وزیر بهداشت ما کسی باشد که اینکاره باشد می توان امیدوار بود که در سال ۱۴۰۴ جمعیت ما چنان بالا رفته باشد که عینهو هند و پاکستان شده باشیم. آنقدر که از شدت فقر تو سر کله هم بزنیم و از شدت بیکاری همدیگر را بکشیم. تازه انفجارهایمان هم از این انفجارهای سوسولی که تروریست های باسکی و نروژی می کنند، نباشد. هم شدت انفجار قابل قبول باشد و هم جمعیت آنقدر بالا رفته باشد که در هر انفجار شونصد نفر با هم بروند هوا و وقتی پایین می آیند – ترجیحا اصلا پایین نیایند- عین رشته ماکارونی قر و قاطی شده باشند. در این زمینه خوبست که از کشور دوست و همسایه مان پاکستان درس بگیریم. دقت می کنید؟ آنها جمهوری اسلامی هستند ما هم جمهوری اسلامی هستیم. کجای ما مثل آنها درست است؟

این همه قطعنامه علیه ما صادر کردند نکردیم مثل پاکستان حداقل بمب را بسازیم که دلمان خنک بشود. یه وقت دیدی فرجی شد و از بمب مان ترسیدند و دیگر قطعنامه هم صادر نکردند. اصلا انرژی هسته ای مثل زن آدم می ماند. وقتی در حد صلح آمیز باشد، مثل زن نازا می ماند که شوهرش توی سرش می زند. اما وقتی حامله بشود شوهرش نازش را می کشد. بمب هسته ای هم در حکم فرزند خلف انرژی هسته ایست. بمب که بسازی شورای حکام و شورای امنیت حساب کار دستشان می آید و چنان نازت را می کشند که نگو. کره شمالی هم اگر هنوز دهانش هدفمند می شود از بی عرضگی خودش است. اگر بعد از ساخت بمب کوتاه نیامده بود الان حق وتوی شورای امنیت هم داشت!

خلاصه باید جمعیت مردم مان را بالا ببریم. اصلا وقتی می گوییم جمهوری، یعنی مردمسالاری و باید نقش مردم در حکومت برجسته باشد. قطر و بحرین نیست که پادشاهی باشد و مردم اهمیتی نداشته باشند. ما نظام مردمسالار هستیم و هرچه جمعیت مردممان بالا برود، مردمی تر می شویم. فلذا به نظر حقیر؛ وزیر بهداشت هم باید به این قضیه التزام عملی داشته باشد. یعنی کسی باشد که خودش بالای ۵ تا بچه داشته باشد یا اینکه ترجیحا خانم باشد که زحمت اصلی بر دوش آنهاست. حالا هر کی می خواهد باشد؛ مثلا وزیر سابق بهداشت خانم دستجردی.

ضمنا تا اینجای کار وظیفه وزارت بهداشت، حفظ سلامتی مردم بوده، اما ازین به بعد وظیفه ترغیب مردم به باروری و بهبود کیفیت باروری را هم بر عهده خواهد داشت. فلذا اسم وزارتخانه را هم عوض می کنیم که بشود: «وزارت کاشت، داشت، بهداشت»

:::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

- 4 = 4