۱۴:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۹

دلایل استیضاح وزیر علوم: بازگشت دانشجویان ستاره‌دار به تحصیل و بحران‌سازی در مورد بورسیه‌ها

جعفری افزود: مباحثی همچون بازگشت دانشجویان ستاره‌دار به تحصیل و بحران‌سازی در مورد بورسیه‌ها که به صورت غیرقانونی صورت گرفت، از دیگر حاشیه‌هایی بود که در عمر یک ساله وزارت علوم، دولت یازدهم شاهد آن بودیم.

Faraji danaمبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام): سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس عملکرد یک ساله وزارت علوم را مورد انتقاد قرار داد و گفت که در این یک سال حاشیه‌ها بر متن غلبه داشته است.

قاسم جعفری نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی و سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با فارس، به بیان دلایل استیضاح رضا فرجی دانا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری پرداخت.وی با بیان اینکه رسالت دانشگاه‌ها بر اساس اساسنامه و آئین‌نامه وزارت علوم حرکت در راستای دانش، پژوهش و فرهنگ است، اظهار داشت: با وجود این مباحث شاهدیم که در یک سال گذشته در این وزارتخانه حاشیه‌ها بر متن غلبه داشته است.جعفری افزود: مباحثی همچون بازگشت دانشجویان ستاره‌دار به تحصیل و بحران‌سازی در مورد بورسیه‌ها که به صورت غیرقانونی صورت گرفت، از دیگر حاشیه‌هایی بود که در عمر یک ساله وزارت علوم، دولت یازدهم شاهد آن بودیم.

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس انتصاب‌ها و برخی فرآیندها در انتخاب رؤسای دانشگاه‌ها را مورد انتقاد قرار داد و خاطرنشان کرد: برای انتخاب برخی رؤسای دانشگاه‌ها شوراهایی تشکیل شد که بنده نام آن را شورای حکمیت می‌گذارم و چنین شوراهایی در قانون پیش‌بینی نشده و سبب ایجاد حاشیه‌هایی شد.

وی همچنین تصریح کرد: ما نگران این موضوع هستیم در یک سالی که گذشت آیا دانشگاه‌ها در جهت حفظ روند رشد علمی حرکت کردند و یا اسیر حاشیه‌ها بودند؟ بازتاب روشنی از پاسخ به این سؤال وجود ندارد، زیرا همواره وزارت علوم شاهد ظهور و بروز حاشیه بوده است.

نماینده بجنورد در مجلس با تأکید بر اینکه وزارت علوم مجموعه‌ای است که باید بر تمام بخش آموزش عالی اشراف داشته باشد، اضافه کرد: وزارت علوم از آنچه در دانشگاه آزاد می‌گذرد سلب مسئولیت می‌کند، در حالی که مجوزها توسط این وزارتخانه صادر می‌شود و در واقع وزارت علوم متولی آموزش عالی است.

منبع:
:::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

2 + 8 =