۰۹:۴۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۴ سیدسبحان بطحایی :

انتظار از سید حسن خمینی؛خط زرد = خط قرمز

آیت الله سید حسن خمینی اگرچه از لحاظ علمی پا در رهی گذاشته است که پدربزرگش آن را پیموده و از لحاظ موقعیت اجتماعی، مقبولیت دارد، لکن تاثر وی از نگاه آیت الله هاشمی به مردم و همان حفاظت وحشتناک اش در مجامع عمومی غیرقابل انکار است. انتظار جریان خط امام از آیت الله سیدحسن خمینی در دیدارهای محدود با اصحاب رسانه و فوتبالیست ها، بلکه ی ارتباط مستقیم با بدنه و توده ی مردم است. نباید فراموش کرد که اگرچه نقش نخبگان در جامعه غیرقابل انکار است، لکن سرنوشت نهایی کشور و انقلاب به دست مستضعفین و توده های مردمی است.

مبارزه(رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام)-سیدسبحان بطحایی:

۱ – وقتی اخبار مربوط به مراسم چهلمین روز درگذشت آیت الله العظمی موسوی اردبیلی(ره) در حسینیه جماران در انصاف کار شد، موقع مرور خبر، تصویر آن توجه ام را جلب کرد. در تصویری که کانال انصاف از سایت جماران زده بود، بین آیت الله هاشمی رفسنجانی، دکتر جهانگیری، آیت الله سید حسن خمینی و مردم، همان هایی که برای بزرگداشت و تعظیم آیت الله موسوی اردبیلی، این یار گرانسنگ امام راحل در حسینیه حضرتش گرد هم آمده بودند، خط زردی کشیده شده بود.

نمیدانم که برای اولین بار است که چنین چیزی می بینم یا سابقا دقت نکرده ام اما این را خوب می دانم که این خط زرد، در حسینیه ای که سالها زیارتگاه مردم ِ شیفته ی منش پیامبرانه ی امام راحل بوده است، اضافی است. این اضافی بودن را نه فقط از سر رنگ، بلکه از نحوه ی نشستن و تقابل مردم با دیگر مردم! و شاید روی صندلی نشستن آنان بتوان درک کرد.

پر واضح و مبرهن است که در مکتب امام راحل، آن برداشت عمیق و دقیق از معارف اسلامی، خطوط قرمزی وجود دارد. از جمله ی آن خطوط قرمز، علاوه ی بر پرهیز از اشرافی گری و ساخت طبقه ی اجتماعی تافته ی جدابافته است، می توان به گفتمانی که مردم را ارباب و عائله ی خویش می داند اشاره کرد.

یکی از خط قرمز های مکتب امام، عدم وجود خط زرد بین مردم و مسوولین است. به راحتی می توان پیش بینی کرد زمانی که بین مردم و خادمان آنها خط زرد کشیده شود، مسوولین از مردم جدا می شوند و این جدایی، سر منشا همه ی گرفتاری ها و مشکلات است.

۲ – اگر نگارنده هیچ گاه خطوط سیاسی مشترکی با جریانی که هشت سال حاکمیت کشور را به دست گرفت و مشکلات زیادی را به وجود آورد، نداشته و ندارد اما به اذعان همه ی کارشناسان و جامعه شناسان، یکی از نقاط موفقیت آقای احمدی نژاد ارتباط نزدیک و به دور از آلایش و حفاظت های وحشتناک و البته خط های زرد بین او و مردم است. شاید هنوز برخی حرکات و رفتارهای او در اذهان و تصاویرش در رسانه ها موجود باشد. زمانی که او به دور از تشریفات ریاست جمهوری میله های حفاظتی در حرم امام راحل را در می نوردید و خود را در آغوش مردم می انداخت. تصاویر رفتار های او در راه پیمایی ها و هر جایی که «مردم» حضور داشتند، هنوز در محیط اینترنت موجود است.

اگرچه برخی محمود احمدی نژاد را پوپولیست می دانستند اما آنچه در ذهن مبادرت می کند، انطباق برخی رفتارهای او با منش و مسلک امام راحل است.

۳ – آیت الله سید حسن خمینی اگرچه از لحاظ علمی پا در رهی گذاشته است که پدربزرگش آن را پیموده و از لحاظ موقعیت اجتماعی، مقبولیت دارد، لکن تاثر وی از نگاه آیت الله هاشمی به مردم و همان حفاظت وحشتناک اش در مجامع عمومی غیرقابل انکار است.

انتظار جریان خط امام از آیت الله سیدحسن خمینی در دیدارهای محدود با اصحاب رسانه و فوتبالیست ها، بلکه ی ارتباط مستقیم با بدنه و توده ی مردم است. نباید فراموش کرد که اگرچه نقش نخبگان در جامعه غیرقابل انکار است، لکن سرنوشت نهایی کشور و انقلاب به دست مستضعفین و توده های مردمی است.

از اخبار غیررسمی شنیده ام که سطح حفاظت ایشان در سطح رئیس قوه است که از همین جا آرزو می کنم این خبر دروغ باشد لکن فراموش نکنیم کشیدن خطوط زرد در کنار لایه های حفاظتی سخت، اگرچه ظاهرا ضامن جان ایشان است اما، روز به روز به کاهش ارتباط مستقیم با مردم منجر خواهد شد و صد البته که بزرگان بین حفظ جان و رعایت خطوط قرمز مکتب امام و غرق شدن در آحاد ملت، مخیرند…
منبع : انصاف نیوز
:::::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

17 - 16 =