۰۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷

آقای جنتی هم از تدلیس انتخاباتی گفت

آقای جنتی فرمودند در ماجرای انتخاب کدخدائی در مجلس تقلب که نه ولی تدلیس شده است. تدلیس را برای اولین بار سعید حجاریان در گفت وگو با یکی از خبرگزاری ها مطرح کرد. حجاریان گفته است که سال 88 تقلبی صورت نگرفت بلکه تدلیس سیستماتیک انجام شد. وی توضیح می دهد که منظور از تدلیس این است که در ماجرای رقابت ها خلاف قواعد دموکراسی، از روش هائی مثل یارانه نقدی و سهام عدالت استفاده شد تا نتیجه انتخابات تغییر کند.

JANNATIمبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام): آقای جنتی فرمودند در ماجرای انتخاب کدخدائی در مجلس تقلب که نه ولی تدلیس شده است.

تدلیس را برای اولین بار سعید حجاریان در گفت وگو با یکی از خبرگزاری ها مطرح کرد. حجاریان گفته است که سال ۸۸ تقلبی صورت نگرفت بلکه تدلیس سیستماتیک انجام شد. وی توضیح می دهد که منظور از تدلیس این است که در ماجرای رقابت ها خلاف قواعد دموکراسی، از روش هائی مثل یارانه نقدی و سهام عدالت استفاده شد تا نتیجه انتخابات تغییر کند.

اما تدلیس سیستماتیک با این تعریف حجاریان نه در انتخابات ۸۸ بلکه قبل آن و بعدن در انتخابات ۹۲ و در انتخابات شورا ها و امروز هم به گفته جنتی در رای به کدخدائی وجود داشته است.

احمدی نژاد سال ۸۴ در تلویزیون گفت الان که با شما حرف می زنم برق نیمی از کشور را قطع کردند و آرایش صعود کرد به بالای نمودار. سال ۸۸ سیب زمینی پخش کرد و سهام عدالت داد و نهایتن رفت پاستور.

سال ۹۲ “گازنبر و کلید” ظرف ۴۸ ساعت روحانی را رئیس جمهور کرد. یک عضو شورای شهر خرید و فروش شد و مسجد جامعی رای آورد. جنتی هم گفته است کدخدائی قربانی لابی گری و زد و بند در مجلس شده است.

یعنی از انتخابات کف جامعه تا خیابان بهشت و شورای شهر و تا بهارستان و مجلس، ماجرای تدیس سیستماتیک برقرار است. فرقی هم نمی کند که اصولگرا باشد یا اصلاح طلب. رای گرفتن با نشستن بر جهل مردم سوگنامه دموکراسی در ایران است.

آقایان فکری برای تدلیس کنند. این نگرانی وجود دارد که شورای نگهبان نیزموفق به کنترل تدلیس نشود چرا که نظارت بر این پدیده جز وظایف این نهاد نیست. با این توضیح انتخابات بعدی چه می شود؟؟

منبع: الف

:::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

+ 81 = 90